Part 2 ; What should i do?

348 38 4
                                    

Nobody POV

Naeun mengangkat bayi kecil telah bangun itu dan mendodoikannya agar tidak menangis dan menyambung tidurnya semula. 'alamak. dia tak lapar ke?' gumam Naeun sendirian. Yang si Kai pulak satu, dah nak dekat 20 minit ni. Aku lapooo ni. Ah tunggu jela.
  pintu wad dibuka dan kelihatan orang yang disebut sebutkan telah muncul. Kai membawa plastik yang berisi air mineral, roti dan jem lalu diletakkannya di atas meja di sebelah katil Naeun. "lama tunggu?" Tanya Kai sambil melabuhkan punggungnya di kerusi di tepi katil. "lama sangat. orang dah lapar ni." Naeun mengambil plastik  berisi roti itu dan membuka plastik roti lalu menyapu jem strawberry kesukaannya.
Kai yang hanya memerhati juga berasa lapar. maklumlah, tadi tak sempat nak makan tiba tiba isterinya itu mengadu sakit perut. apa lagi cemas betul lah!
  "hehe mianhae. Oppa nak beli makanan tapi taktahu nak beli apa so oppa decide beli roti untuk Naeun jelah. kita share eh?" Kai mengambil plastik roti itu lalu tidak sempat diambilnya sekeping roti, Naeun sudah merampasnya.
  <(‾︶‾)> "eh amboi. kedekut eh? kejamnya Naeun. arraseo oppa beli makanan yang lain." Kai bingkas bangun. KONON MERAJUK lah tu. Naeun terus menggenggam tangannya lalu menyuruhnya duduk di kerusi itu semula. "Mianhae oppa. hehe Naeun gurau je jangan merajuk nae. nanti tak comel dah ala ╭(╯ε╰)╮ " Naeun terus menyuapkan roti yang telah disapu jem itu ke dalam mulut Kai. Kai tersenyum. faham sangatlah dengan perangai isterinya yang satu ini. Suka sangat cari pasal.
  Bayi mereka terjaga. tulah buad bising lagi kan haa. Mereka berdua terkaku. "Oppa how..." Naeun terus memandang Kai dengan keadaan cemas. "Oppa pun tak tahu. em, biar oppa pujuk dia." Kai mengangkat bayi itu lalu mendodoikannya. Maklumlah, eh banyaknya maklumlah. ngehehe. maklumlah, anak pertama ╮(╯3╰)╭. bayi yang sedang didodoikan itu menangis lagi kuat. Alamak.
  "Chagiya. waeyo? appa taktahu nak pujuk awak mcm mana. tell me whats wrong with you?" Kai ni pun satu, dalam keadaan cemas kena ada otak nak fikir. ini tak, lagi suruh anak kecil itu beritahu. "Oppa, give him to me." Naeun mendapat satu akal. mungkin bayinya itu lapar? baiklah dia akan mencuba.
● tbc ●
- ala jalan cerita pun dah tak betul
- esok la post esok esok
- 4.50 a.m
              
                          hanibee

Oh My Baby! [COMPLETED]Where stories live. Discover now