~Marthe(2)~

414 16 3
                                    

Pov Elise
Wanneer ik en Marthe beneden komen, kijkt Anna me meelevend aan. Tineke en Koen hebben het dus al verteld. Ik glimlach zwakjes en ga naast Tineke zitten. Koen brengt het vlees naar tafel en dan kunnen we beginnen.

Als we klaar zijn met eten gaan Marthe en ik terug naar lijn kamer. Zoals beloofd vertel ik het hele verhaal: "Dus. Al vanaf ik klein ben word ik door mijn ma en pa mishandeld en gebruikt als slaafje. Ik had een heel schema,per dag wat ik moest doen. Als ik 1 muutje te laat was, sloegen ze mij. Met handen, stokken, zwepen alleja met alles wat ze konden vinden. Sinds een jaar verkracht mijn vader mij ook. Een paar dagen geleden mocht ik niet naar school gaan, en ik wist dat ik de avond niet ging halen", ik stop even, want Marthe kijkt me aan met grote ogen. "Hoezo de avond niet halen?",vraagt ze geschrokken. "Een paar jaar geleden vertelden ze eens dat als ik op een dag niet naar school ging, omdat ik nket mocht, dat wou zeggen dat kk mijn werk niet goed deed. En dat betekent dood",vertel ik.

Pov Marthe
"En dat betekent dood." Ik moet even bekomen van dit alles, ookal is het nog niet gedaan. Zitten ze er dan niet mee in dat hun kind dood is ofzo!? "Maar een paar dagen geleden dus. Ik kreeg een berichtje van Louise, mijn beste vriendin, waar ik bleef. Mijn ouders waren dan even weg dus stuurde ik een bericht met een 'geheime' boodscgap waarin stond dat ik in gevaar was. Louise was de enige die wist wat bij mij thuis gebeurde. Toen belde ze naar Tineke, dat is haar meter." De dochter van Brigitte denk ik. "Dan viel de politie binnen en blablabla. Dan moesten ze op zoek naar een pleeggezin maar aangezien ik vier wou blijven wonen, er geen pleeggezinnen waren hier, Tineke me graag had, ik haar en Koen ook, en om nog een andere reden die ik niet weet, kom ik hier terecht", eindigt ze haar verhaal. Zo jong en al zoveel meegemaakt... "Maar hoe weet je dan dat er nog een andere reden is, als je ze niet kent?",vraag ik. "Koen zei, toen ik hem bedankte, dar hij mij moest bedanken omdat ik Tineke de gelukkigste vrouw ter wereld maakte, en toen ik vroeg waarom antwoordde hij dat ik dat nog te weten zou komen", legt ze uit. Ik knik even. Ik geef haar nog snel mijn nummer als mama roept dat we gaan. "Tot nog eens, Elise", zeg ik wanneer we elkaar een knuffel geven. "Tot ziens, Marthe",antwoordt ze. Ik geef haar nog een glimlach en dan vertrekken we. In de auto bedenk ik me iets. Ik heb er een nieuwe beste vriendin/nicht bij.

###
sirry voor de schrijffouten, maar dit is geschreven op mijn gsm in de auto... tot snel. zeg ook nog eens welke dag jullke het liefst als updatedag hebben?
En srry voor het korte stukje...

De Buurtpolitie ~ een nieuw gezinWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu