Part 4 ; Tae Oh's bully

275 36 6
                                    

Nobody POV

Setahun berlalu, namun kedua dua ibubapa Tae Oh masih menunggu masa untuk memberitahu keluarga mertua mereka bahawa mereka sudah berkahwin 2 tahun yang lalu. Ceritanya bermula dengan konflik di antara Kai dengan ibunya. Ah panjang ceritanya hehe.
Tae Oh yang sudah genap 1 tahun itu mula berinteraksi dengan Naeun. Kai? dari kecil lagi dia tidak mahu bersama dengan Kai. Mungkin kerana Kai jarang melayan karenahnya berbanding dengan Naeun. "eomma.." panggil Tae Oh dari sisi dapur. Diperhatikannya saja gelagat ibunya yang sedang sibuk menyiapkan makanan. "Nae?" tanya Naeun yang sedang masak di dapur.
"Appa mana?" Tanya Tae Oh. Naeun pelik. 'aik sejak bila pandai tanya pasal appa?' uish seghammm... "Appa ada dekat atas. Do you want me to call him and play with you?" Tanya Naeun. Tae Oh hanya mengangguk. Naeun melangkah menaiki tangga dan menuju ke tingkat atas.
______________________________________

Kai POV

Aik? bila masa dia nak dengan aku? bukan hanya dengan Naeun saja ke. Ah lantaklah! gumam Kai sendirian. Dia melayan karenah anaknya itu. Sesekali anaknya itu sengaja mahu mencari pasal. ( haih redha je dengan Tae Oh, Bangkai mianhae ╮(╯3╰)╭ )
"Tae Oh!" Tae Oh yang sedang bermain mainannya itu dengan sengaja mencubit Kai. haish, buli buli. Kai geram, Tae Oh hanya membuat muka innocentnya saja. Adeh, tak boleh lah kalau macam ni. Dengan appa, dibulinya. Dengan eomma okey saja. <(‾︶‾)>

Nobody POV

Naeun yang sudah siap mengemas dapur dan memasak menuju ke ruangtamu banglo itu. Terkejut betul. Dia buli Kai ke? gumam hatinya. Naeun tergelak kecil.
Kai yang sedang dibuli oleh Tae Oh itu memandang Naeun dengan muka geram. menyesal main dengan Tae Oh. <(‾︶‾)> "Apa gelak gelak. Tengok dia ni. Dah kacau orang tapi still buat muka innocent." Kai mengadu. ( hem takde ayat senanya. kk ) "Tae Oh ssi, minta maaf balik dekat appa. Siapa ajar jadi pembuli ni?" Naeun tergelak kecil. Lagi. Tae Oh hanya mengikut arahan eommanya.
"mianhae appa." Tae Oh membuat muka ala ala minta simpati. Kai hanya tersenyum lalu mengusap kepala Tae Oh. "Oppa. Bila nak beritahu? im still worry that our family will not accept our marriage." ujar Naeun. Kai hanya mengeluh. Sudahlah ada konflik dengan ibunya sendiri, ini mahu memberitahu keluarganya pula bahawa mereka telah berkahwin. Beratnya dugaan.

● tbc ●
- apani merepeknya storyline dye
- sekulaaaaaaa huwaaaaaaaa

Oh My Baby! [COMPLETED]Where stories live. Discover now