Sinderela

336 9 2
                                    

Disebuah desa terdapat seorang gadis yang teramat cantik dan baik hati. Dia bernama Cinderella...

Cinderella tinggal bersama ibu tiri dan 2 kakak tirinya. Kedua kakaknya tidak comel dan agak setan...

Cinderella selalu diperlakukan seperti hamba, dia disuruh melakukan kerja rumah dan diberi tidur di dalam reban ayam...

Namun Cinderella tetap bersikap baik dan tak membantah... 1 hari petugas Istana datang ke desa dan mengumumkan bahawa Putera Raja mengadakan Pesta Shuffle untuk cari calon isteri....Seluruh gadis desa sangat teruja untuk ke Pesta Shuffle itu, termasuklah dua kakak tiri Cinderella...

Mereka sibuk membeli belah untuk persiapan ke pesta tersebut...Waktu yang dinanti telah tiba, kedua saudara tiri dan ibu tiri Cinderella berangkat ke istana menghadiri Pesta Shuffle...

Mereka berpesan agar Cinderella tidak keluar ke mana2 kerana tombol pintu rumah mereka rosak dan tak boleh dikunci...Cinderella terpaksa menjaga rumah sepanjang ketiadaan mereka.

Cinderella merasa sedih kerana tidak dapat ke Pesta Shuffle di istana....Akibat terlalu sedih, Cinderella merendam 1 bungkus Maggi Kari ke dalam air panas...Ketika Cinderela menangis sambil menunggu maggi kari kembang, muncul seekor monyet....

Disebabkan bosan, Cinderella cuba mengejar monyet itu. Monyet itu lari ke luar rumah, Cinderela mengejarnya....Sampai di luar rumah, Cinderela ternampak satu iklan tertampal di tiang elektrik. "PINJAMAN WANG SEGERA"....Lantas dia mendapatkan no telefon dan membuat panggilan untuk meminjam wang segera....

5minit kemudian pinjaman wang segera Cinderela diluluskan dengan segera. Memang segera....Cinderela terus ke kedai bersebelahan rumah dan membeli tombol pintu yang baru untuk dipasang dirumah....

Sekarang rumah Cinderela sudah boleh dikunci, bermakna dia boleh tinggalkan rumah untuk ke Pesta Shuffle di istana....

Sampai di Pesta Shuffle, semua mata tertumpu ke arah Cinderela. Mereka sangat kagum dengan kecantikkannya berserta tubuh yg menggiurkan....

Tanpa menunggu lagi Putera Raja pun mengajak Cinderella untuk Battle Shuffle.... "EVERYDAY IM SHUFFLING,,, WOOT WOOT"....Kerana asyik bershuffle Cinderela teringat Maggi Kari yang direndamnya di rumah tadi mungkin sudah kembang...Lalu Cinderela segera berlari meninggalkan Putera Raja untuk pulang ke rumah....

Dalam perjalanan pulang ke rumah, Cinderela terpijak perut kucing buncit Pemaisuri raja. Selipar cinderela tertanggal di sini...Esoknya petugas istana membuat pengumuman untuk mencari pemilik selipar yang tercicir di Pesta Shuffle semalam....

Seluruh gadis desa datang mencuba selipar itu, semuanya tidak padan. Tiba pula giliran Cinderela...Tanpa disangka, semua orang terkejut. Selipar itu milik Cinderela!!! "Oyeahhh titew daPaT TaWin Nan AnAk RaJeEew...!" Kata Cinderela kegirangan...."Wait! Semalam kau yang pijak perut kucing buncit pemaisuri dengan selipar ni kan?" Kata Petugas Istana...

Cinderela dijatuhkan hukum seksa sampai mati kerana memijak perut kucing pemaisuri....Kaki Cinderela diikat lalu diheret menggunakan kuda di atas jalan yang berbatu sejauh 50km....Sedikit demi sedikit kulit Cinderela terkoyak, darah mula keluar...Selepas itu, Cinderela dibogelkan dan disimbah asid...Perut Cinderela ditikam bertubi tubi hingga terburai lalu terkeluar usus, limpa, paru2, jantung dan akhir sekali hati...Waktu itu dia sudah pun nyawa-nyawa ikan. Dia hanya mampu memandang semua kerani dengan wajah yang sayu...Manik2 kaca yang bersinar derita melimpahi matanya lalu mengalir laju ke pipi....Mulutnya tercungap cungap, memuntahkan darah merah pekat....Akhirnya dalam kelelahan melayan kesakitan, cinderela menghembuskan nafas terakhirnya....

Tidak cukup dengan itu! Mayatnya diseksa. Kepalanya dipukul dengan tukul besi hingga tukul itu pecah....Tengkorak Cinderela hancur berderai, darah memancut keluar tanpa henti. Otaknya terpelanting lalu dipijak hingga lumat.... Mati Cinderela dikorek keluar lalu disepak. Mayatnya ditendang2 dan digilis menggunakan kereta kambing...

Kini, jasad Cinderella hancur. Diselimuti lumpur, debu dan darah. Tiada lagi kecantikan yang menjadi pujaan...Saki baki jasad Cinderella dikumpulkan dan direndam ke dalam acid. Serpihan daging yang ada dicampak ke kandang harimau...

Sekian saja "Kisah Tragis Cinderella: Tidak Semanis Gula" yang tak diceritakan kepada dunia sebelum ini....

Bye

Cinderella ModenWhere stories live. Discover now