Karadelikler ve Işık

140 5 0
                                    

Uzay boyutları yokluk boyutu olan 0 dan sonra 3.boyuta kadar gider. 4.boyuta gelindiğinde zaman faktörü işin içine girer. Bu uzay-zaman bütünü evrenimizi oluşturur. Etrafımızda gördüğümüz her cisim ,varlık bize 3. Boyut gibi gelse de aslında 4. ve 9. boyutlardır.

Bizim evrenimizi uzay-zaman olarak tanımlarsak uzay-zaman bozulmasından yani uzay zaman ağlarının artık kütleyi taşıyamamasından ve bu kütle konumunun uzay-zamanın sonsuz olmayan noktalarına denk gelmesiyle oluşan karadelikler uzay-zaman bütününe dahil değildir. Bunu şu örnekle açıklayabiliriz;

Bir poşetin içerisine durmadan ağırlık bırakıyoruz. Bunun sonucu olarak poşet sarkıyor ve en sonunda poşet yırtılıyor. Yırtılma sonucunda poşette oluşan delikten ağırlıklar dökülüyor bu delik aynı bizim karadeliğimizdir. Ancak artık bu deliğin bir ucu uzay-zaman dışına bakıyordur burası uzay-zamanın geçerli olmadığı madde ötesi aynı zamanda zamanı çevreleyen boşluktur. Bu madde ötesi boşluğun bazı özellikleri vardır örneğin;

Zaman işlemeyecektir. Buradan izafi olarak düşünürsek zaman işleyemiyorsa ışık kadar hızlı yani zamandan hızlıdırlar.Uzay-zaman dışında kaldıkları için belli bir boyutları yoktur.Yüksek kütle ve enerji sahibidirler. Bunun temelde iki sebebi vardır bunlar cismin ışık kadar hızlı hareketi sonucu enerji kütle dönüşümleri ve yüksek çekim kuvveti sayesinde içine yeni maddeler ve cisimler çekmesidir.Yüksek hız ,enerji ve kütlesi sayesinde çok yüksek sıcaklıklara sahiptirler.Kütle edinmekten kaçınmazlar N[m(h-v)]n+x.

Karadeliklerin kütlesi artıkça çekimi artması çekim arttıkça enerji artması tamamen bir döngüdür. Karadelikler oluşumunda uzay-zaman ağlarını yırttığında bu deliklerin karşılıklı iki tarafı vardır bunların biri bizim evrenimizdeki oluşan bölümü diğeri de madde ötesi boşluğa açılan bölümüdür. Kısaca karadelikler bir boru şeklinde düşünülebilir.

Uzay-zaman-mekan-hareket kavramlarından yoksun olan karadelikler yuttukları cisimleri boşluğa düşmüş bir enerji-kütle topluğu haline getirirler. Buda karadeliklerin boyutu olamayacağının ispatıdır.

Boyutu olmayan ve madde ötesine geçebilen bir enerji-kütle daha vardır oda ışık hızıdır. Buradan şu sonuca varılabilir. Işığın ve karadeliğin bir boyutu yoktur. İkisi de yüksek enerji sahibidir, madde ötesine geçebilirler. Karadeliğe giren bir cisim oradaki etmenlere dayanabilseydi aynı ışık ile olduğu gibi vakitsiz ortamda bir vakitsizlik(madde ötesinde vakit olmaz) geçirmiş olurdu bunun sonucu olarak evrene döndüğünde zamanı bozmuş yani zamanın ileri veya geri aşamalarında bulunurdu.

Teori:Karadeliğe giren ışık hızında bir cisim için karadelikte yaşanan olaylar yaşanır mıydı? Burada düşünülmesi gereken ışığın uzay-zaman faktörlerinden ayrı olduğu karadeliğinden de aynı şekilde uzay-zaman faktörlerinden ayrı olduğudur fakat ikisinin de etkisi uzay-zaman içindir. Madde ötesinde birbirlerine üstünlüğü yoktur ve etkiyemezler kısaca ışık hızında sabit şekilde karadeliğe giren cisim yok olmadan çıkabilir çünkü birbirlerine etkiyemezler. Uzay-zamanı bozan karadelik çoğu yönden ışık ile çok benzerdir. Eğer sabit olan ışık hızı yavaşlarsa karadelik ışığı da cismi de yok edecektir.

FİZİKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin