Uluslararası alanda bizim ciddi manada parmakla gösterebileceğimiz ve gurur duyabileceğimiz bilim adamlarımızdan birisi de Oktay Sinanoğlu'dur muhtemelen. 1934 doğumlu Sinanoğlu, liseyi burslu olarak bitirmiş ve bu okulun bursuyla ABD'ye kimya mühendisliği eğitimi almak için gitmiştir. ABD, Kaliforniya Üniversitesi-Berkeley'de bölümünü birincilikle bitirdikten sonra, meşhur ve teknolojik gelişmelerin en önemli merkezlerinden(hatta dünyadaki en iyi mühendislik okulu olarak gösterilen) birisi olan MIT (Massachusetts Institute of Technology)'yi de birincilikle bitirerek yüksek kimya mühendisi ünvanını aldı. Atom ve moleküllerin çok elektronlu kuramı ve matematik üzerine çalışmalarının da katkısıyla sırasıyla yardımcı doçent, doçent ve 26 yaşında Yale Üniversitesi tarihinin en genç profesörü olarak bu ünvanları kazandı. Günümüzün meşhur ve kitaplarda okutulan çift sarmallı DNA'nın (Watson-Crick modeli) çözelti içinde o halde nasıl durduğunu keşfeden kişidir. Bu katkıda bulunduğu bilimsel gelişmeleri takiben Amerikan Ulusal Bilimler Akademi'sine üye olarak seçildi. Buraya seçilen ilk ve tek Türk oldu. Yine bilenler bilir; Oktay hocanın Türkçe'ye karşı ciddi bir hassasiyeti vardır. Kendisi de yabancı dilde eğitim almasına rağmen; der ki: Öğrenciler için İngilizce okutulan fen bilimleri dersi Türkçe olarak okutulan dan %20 daha anlaşılırdır. Bu yüzden Türkçe eğitim daha etkilidir. Sonuçta ana dilde öğrenim bir başkadır diyerek bu görüşe katılabiliriz. Türkçe üzerine de çalışmaları vardır. Yine hocanın birçok çalışma yaptığı alan var: matematik, moleküler biyoloji, fizik, astrofizik, nükleer fizik, kimya. Hatta kimya üzerine yaptığı çalışmalarla iki kez Nobel Ödülü'ne aday bile gösterilmiştir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
FİZİK
Genel KurguFizik (Eski Yunanca: φύσις fisis "doğa")maddeyi, maddenin uzay-zamanda hareketinienerji ve kuvveti de kapsamak üzere bütün ilgili kavramlarla birlikte inceleyen doğa bilimidir. Daha genel olarak, evren ile ilgili nasılları cevaplamak için doğanın ge...