DOĞUM:1500 Trabzon, Osmanlı Devleti
ÖLÜM:1573 İstanbul, Osmanlı Devleti YATTIĞI YER:Gazi Ahmet Paşa Türbesi
DİĞER ADI: Mükretmiyat
DİN: İslam
EBEVEYİNLERİ:I. Selim ve Ayşe Hafsa Sultan
EŞİ:Mustafa Paşa
Kara Ahmet Paşa
Hadım İbrahim PaşaFatma Sultan I. Selim ve Ayşe Hafsa Sultan'ın kızı ve Kara Ahmet Paşa'nın eşidir. I. Süleyman'ın en küçük kardeşidir.
HAYATI VE EVLİLİĞİ
1500 yılında Trabzon'da doğdu.Osmanlı Saraylarında tüm imparatorlukta yankı bulan devasa nitelikte düzenlediği eğlenceler ile meşhurdur.Neşeli ve samimi tavırlarıyla sevilen bir hanedan mensubudur. İlk eşinin Antakya Sancakbeyi Mustafa Paşa olduğu rivayeti vardır. Haremden Mektuplar adlı kitapta, sapkınlıkları nedeniyle babasına şikayet ettiği ve boşandığı belirtilir. İkinci evliliği; 1545 yılında Kara Ahmet Paşa ile aşk evliliği yapmıştır.1555 yılında zevcesi Kara Ahmet Paşa idam edildikten sonra Bursa'ya gitmiştir.Abisi Kanuni'nin Fatma Sultanı saraya çağırması üzerine 1562 yılında tekrar saraya gelmiştir. Üçüncü evliliği ise Vezir Hadım İbrahim Paşa ile olmuştur.1563 yılında zevcesi Hadım İbrahim Paşa öldükten sonra tekrar dul kalmıştır.Her evliliğinden çocukları olmamıştır.
VEFATI
Kara Ahmed Paşa'nın Topkapı Saray'ında yaptırdığı camiinin ibadete açılmasından sonra maiyetiyle birlikte Eski Bursa Kasrı'na yerleşmiştir.1573 yılında burada vefat ettiği tahmin edilmektedir.Kara Ahmet Paşa'nın türbesine defnedildi.
POPÜLER KÜLTÜRDEKİ YERİ
2011-2014 yılları arasında yayınlanan MUHTEŞEM YÜZYIL dizisinde MELTEM CUMBUL tarafından canlandırılmıştır.
MEDIADAKİ MELTEM CUMBUL...