Part 5 ; serba salah ?

242 34 2
                                    

Nobody POV

Kai runsing memikirkan cara untuk memberitahu ibubapanya tentang perkahwinannya. Semenjak Kai meninggalkan rumah ibubapanya itu, mereka seperti telah terputus hubungan dan tidak mengenali antara satu sama lain. Tae Oh yang sedang bermain dengan Naeun memanggilnya. 'Aik appa fikirkan apa?" tanya hati Tae Oh sendirian.
"Appa!" Tae Oh bangun lalu memukul peha Kai. haaa tulah, taknak dengar lagi Tae Oh panggil kan! Kai tersedar setelah sekian lama termenung memikirkan hal keluarganya. "err... mian.. awak cakap apa tadi?" Tanya Kai sambil mengusap kepala Tae Oh. Naeun yang dari tadi duduk hanya memerhati. Tae Oh mula membuka bicara. "Tae Oh nak tanya. Apa yang appa fikirkan?" ujarnya geram. "Oh! takde apa apa pun. " Kai mengelak daripada menjawab soalan anaknya itu. Tae Oh hanya mengangguk tanda faham. Padahal tak faham apa apa pun hohoho.
"Appa, nenek baik. nenek sayang Tae Oh. nak jumpa dia lagi. rindu sangat. Datuk pun." Ujar Tae Oh selepas teringat akan ibubapa Naeun. mujurlah, mereka meredhai perkahwinan Kai dan Naeun walaupun pada mulanya agak terkejut beruk dengan khabar tersebut. mereka juga nampak gembira bila dapat jumpa cucu pertama mereka. sayang cucu ~
"Nantilah ya sayang?" Kai memujuk Tae Oh. "Appa faham perasaan awak lepas awak jumpa dengan datuk dan nenek. Tapi.. takpelah, nanti awak tahulah. " Kai hanya membiarkan ayatnya tergantung. Tae Oh yang sedang fokus menjeling. "Appa ni!" Kai hanya tergelak kecil. Naeun pulak hanya tersenyum.

Kai POV

aku kasihankan Naeun juga. Serba salah pula. Takpelah, mungkin eomma dan appa menerima kehadiran keluarga baru mereka. mungkin juga tidak. jika tidak, terpaksalah aku... tinggalkan keluarga Kim?

● tbc ●
merepeknya plot aku <(‾︶‾)>

Oh My Baby! [COMPLETED]Where stories live. Discover now