Pengenalan watak.
Iman Syahiran
Seorang yang berasal dari keluarga yang agak berada . Anak kepada seorang usahawan yang berjaya ditempatnya . Juga anak kepada seorang guru agama di kawasan rumah nya . Mempunyai 4 orang adik beradik dan dia adalah anak kedua . Mengambil aliran kejuruteraan dan sudah tahun kedua.
Fidyah Maisarah
Memegang watak sebagai salah seorang yang begitu aktif dalam menggerakkan persatuan Islam di universiti di tempat beliau belajar. Juga seorang anak sulung kepada 5 orang adik beradik. Berlatar belakangkan keluarga pertengahan yang tinggal di bandar . Pelajar aliran Sains tahun 3.
Faisal Husri
Sahabat yang paling rapat dengan khairul di universiti . Berasal dari selangor dan dari keluarga yang agak kuat didikan agamanya .
Liyana Farhana
Liyana adalah sahabat karib fidyah dari bangku sekolah lagi . Agak aktif bersukan terutamanya sukan bola jaring . Yana adalah gelaran nama yang selalu di gunakan oleh rakan rakan nya.
Izzatul Syazwani
Syazwani adalah seorang pelajar jurusan Sains tahun pertama . Menjadikan fidyah sebagai mentornya di ipta oleh kerana watak fidyah yang cukup disenangi.
Mohd Azim
Seorang pelajar yang aktif berpersatuan Islam bersama fidyah dan menjadi salah seorang wakil pelajar (MPP) semestinya seorang yang popular di universiti ini