4

22 3 0
                                    

Ik stap onder de douche vandaan, de handdoek om mijn lichaam heen geklemd. Ik loop naar mijn inloopkast. De hele tijd zie ik de blik van Cassius voor me, de blik lijkt te versnipperen, alsof je een blok ijs op de grond gooit, zo valt het in stukken op de grond. Ik slik. Ik laat mijn handdoek van mezelf afvallen. Pak een zwarte kanten bh, een wit shirt, zwarte high waisted jeans, met scheuren op de knie en een leren jack. Door mijn witte shirt zie je mijn bh lichtjes doorschijnen, vandaar dat ik een simpele bh koos. Ik pak wat gouden sieraden en mijn Adidas Superstars. Als ik omgekleed ben, loop ik naar mijn badkamer. Ik kijk in de spiegel. Twee felblauwe ogen kijken terug. Het lijkt heel even alsof mijn ogen verkleuren, naar Cassius zijn ogen. Maar dan versnippert het beeld weer. Ik kijk naar mijn sproetjes, net als bij Sam. Dan zie ik Samuel zijn gezicht voor me. Ik lach. Knipper even goed met mijn ogen, ik zie mezelf weer. Mijn haar gooi ik los. Ik doe alleen wat mascara op en een lichtroze lipstick. Ik ren de trap af, pak mijn Micheal Kors tas, ook wel mijn verslaving en sluit de deur achter me. ,,OMG DAT JURKJEE" gil ik, wanneer ik Iris zie. Ze heeft een grijs jurkje aan met "C'est beau" erop, een zwarte panty eronder, hetzelfde leren jack als ik aan heb en Adidas Superstars. Ze glimlacht. ,,Hee die Kaj, je ziet hem wel zitten heaa" zeg ik met een grijns op mijn gezicht, ik wiebel mijn wenkbrauwen. Iris bloost. ,,Oehhh" ik lach. ,,Kut wijf" zegt Iris lachend. ~Pov. Iris~ Romy spreekt Kaj zijn naam uit, mijn hart slaat op hol. Ik lach. Ze heeft me door. We rijden naar school. We kletsen over de dag met de jongens bij Starbucks. Romy verteld dat Shaker, Cassius en Romy heeft uitgenodigd voor een training vanavond. ,,Nice" zeg ik met een grijns. We komen aan bij school. Blokuur Muziekklas. De laatste twee uur. Romy heeft nu dansklas. Ik loop naar mijn lokaal. Allysa valt me om mijn nek. Ik schraap m'n keel. Tooo closee guurll. Ik schiet in de lach van mezelf. Het doet me denken aan bij Starbucks, toen ik zo boos keek naar Luke, Kaj zijn blik toen, zijn droge opmerking. Ik loop naar binnen. ,,Duo-Project" zegt meneer Bruijns. De klas juicht. Dat blijft het leukste. Op het bord verschijnt de indeling. Ik zie een arrogante blik van Emma naar mij toe. Luke kijkt hetzelfde, ik zucht. Het moet een acoustic version worden van een opgegeven song, wat betekend, één gitaar, één zang. Ik zoek mijn naam, maar ik krijg gelijk spijt, op het bord staat: Luke en Iris. Ik huil van binnen, kon het nog erger?! Luke kijkt me vernietigend aan. Vragen voor andere duo's, is onmogelijk bij Meneer Bruijns, je doet het zoals ik het zeg, zegt hij dan. De song die we moeten uitvoeren staat eronder: Als je van mij bent~B-Brave. Nog nooit gehoord, het zal wel. Luke pakt een gitaar. Hij gaat op een kruk zitten. Hij kijkt me brutaal aan. ,,Ja? Wat wil je?" Zeg ik humeurig. ,,Zoek de song op" zegt hij, wat denkt hij wel niet?! Ik ben zijn slaaf niet. Ho. Stop. Iris dit is voor punt. Zet heel even je status van jezelf af. Ik pak mijn Iphone en zoek de song op. Ik start de song in, er verschijnen vijf jongens op mijn beeldscherm. Ik kijk naar ze. Ze lijken een beetje op de jongens van bij Global Dance Chart, dus ook op Kaj, Samuel en Cassius. Ik schud de gedachten van me af, dat kan gewoon niet. Maar dan komt er een close-up, van de jongen die ik op Kaj vind lijken, het is Kaj, het kan niet anders.

~Pov. Romy~
Cassius belt, ik neem op. ,,Hee Cass" zeg ik. ,,Heb je tijd om voor de training nog ff af te spreken, ik denk dat we elkaar wat beter moeten leren kennen" Hoor ik aan de andere kant van de lijn. ,,Starbucks?" ,,Is goed, nu meteen?" ,,Ben al onderweg" zeg ik lachend. Ik stap Starbucks binnen. Cassius zit er al. Ik loop naar hem toe en omhels hem. Hij kijkt naar mijn outfit. Oh shit.. Mijn shirt.. Ik kijk naar de grond. ,,Leuk shirt" zegt hij lachend. Ik bloos. ,,Goed.. Laten we beide de 5 belangrijkste dingen over onszelf zeggen en dan mogen we daarna verder vragen" zegt hij als we besteld hebben. Ik knik. Ik gooi snel mijn kleren uit, trek mijn andere set van Adidas ft Selena Gomez aan, doe mijn haar in een halve staart en ren de deur weer uit. Ik moet eerst trainen met Iris en de rest, daarna met Cassius. Ik denk aan vanmiddag met Cassius, het voelt beter nu we meer van elkaar weten.

~Pov. Iris~
Ik ren Global binnen, ik moet het Romy nu vertellen. Waarom wisten we dit niet? Ik vind het nog steeds vaag. Ik ren de trap op. De zaal in. Fuck.. Ze is er nog niet.. Ik bedenk me hoe ik het moet zeggen, ze lacht me vast uit. De deur zwaait open, hijgende Romy in de deur. ,,Oh.. Ik ben niet te laat" zegt ze, ze schiet in de lach. Ze loopt naar me toe en omhelst me. ,,De boys eey?" Zeg ik. Ze knikt en kijkt me vragend aan. ,,Ze zitten in een boyband" zeg ik. ,,AHHAHAA JA VAST" zegt Romy. Wat ik al zei. Romy en ik zijn niet zo van de boybands zeg maar. ,,Nee echt" ik laat de video zien, die ik vanmiddag zag, vervolgens een foto van B-Brave. ,,Grapje zeker?" Vraagt ze nu onzeker. Ik schud mijn hoofd. ,,Waarom heeft Cassius dat niet gezegd...?" Zegt Romy.

~Pov. Romy~
Wat.. Nee.. Dit kan niet waar zijn. Cassius had het me dan toch wel verteld? Het zijn ze toch echt.

Tot in de nachtWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu