Kapitel 19

114 3 1
                                    

Alicias perspektiv*
När vi är framme så ser vi.....
Killarna komma emot oss. Vi närmar oss de och kramar alla och jag och Felix ger varandra en puss på munnen.

"Hej" säger alla när vi har kramats.

"Vart ska vi gå?" Frågar Oscar.

Jag och Julia tittar på varandra och vet precis vart vi ska gå. Killarna tittar fundersamt på oss och vi skattar.

"Följ bara efter oss. Vi ska bl.a (bland annat) till bikbok, Gina tricot, Hollister och Cubus. Och affärer som ni gillar" svarar jag och ler.

Vi börjar med att gå till hm eftersom att vi är nära där. Vi kollar runt lite och det verkar som att ingen hittar något. Vi får vidare till Cubus och där hittar jag och Julia fina toppar och klänningar. Vi går in i ett stort provrum där både Julia och jag kan prova kläder. Killarna står utanför provrummen och kollar förmodligen i mobilerna. När vi har tagit på oss kläderna som vi ville prova så kollar jag på Julia och hon på mig

"Men shiit vad snygg du är" säger jag.

"Amen du ska inte säga något" svarar Julia.

Vi tar några bilder i provrummet och sedan går vi ut och killarna kollar på oss. Alla står och gapar och ler.

"Wow vad vackra ni är" säger Felix och går fram till mig och kysser mig.

Jag ser att Oscar kollar lite extra på Julia och ler. Vi provar andra kläder och sedan går vi och betalar det som vi skulle ha.

Julias perspektiv*

Jag ser att Oscar tittar på mig och jag får fjärilar i magen. Jag tittar tillbaka på honom och vi båda ler. När vi är klarar går vi till nästa affär som är bikbok. Vi går in och hittar några kläder. Jag hittar en jättefin topp/tröja som jag sedan går och provar i provrummet, sedan kommer de andra och står utanför. När jag kommer ut från rummet så kollar Oscar och Omar på mig.

"Alltså så himla fin" säger Oscar och Omar samtidigt.

"Aww tack gullisar" svarar jag och ler.

Jag ser att Felix och Alicia står och tar bilder och han säger fina saker till henne. De är så fina tsm, ett väldigt fint par. 'Vill oxå ha en' tänker jag och tittar på Oscar och Omar. Sedan går jag till provrummet och byter om och sedan går vi till kassan. Jag ska precis betala men då kommer Oscar med sitt kort.

"Jag kan betala" säger han och ler.

"Nej men det behöver du inte" svarar jag.

Men jag tillåter honom och han betalar mitt. Sen är det Alicias tur att ta fram sitt. Hon betalar och sedan går vi till den sista affären som killarna gillar.

Felixs perspektiv*

Vi går vidare till nästa affär som det verkar var en butik för oss killar. Det är kepsar och kläder i olika färger. Jag och Alicia går tsm och hon hittar kläder som jag sedan går och provar. När jag kommer ut från provrummet så kollar Alicia på mig och ler.

"Wow vad snygg du är älskling" säger hon och går fram och kysser mig.

"Du med älskling" svarar jag och besvarar kyssen och ler.

När vi har handlat så går vi till mopparna och åker hem till var och en, men Alicia, jag, Julia och Oscar åker hem till mig och Alicia. När vi är framme går Alicia av moppen och Julia likadant fast på Oscars moppe. Vi går till Alicias hus och går till dörren. Hon låser upp och vi går in.
Vi tar av oss våra skor och går upp för trappan och går in på Alicias rum. Vi går in i rummet och jag och Oscar sätter oss i en liten soffa som Alicia har och hon och Julia sätter sig i sängen. Vi sitter där och tar det lugnt och är på mobilerna. Alicia och Julia tar bilder med varandra och på sig själva och Oscar kollar ner i mobilen och kollar lite på Julia.

"Vill ni vara med på en bild killar?" Frågar Alicia efter en stund.

"javisst" säger vi och vi tar en bild på alla oss fyra.

Vi sitter och håller på med mobilerna och har det chill. Vi sätter på musik och dansar lite.

"Ska vi bada?" Frågar Alicia.

"Ja det tycker jag" svarar Julia.

"Aavisst det kan vi" svarar jag och Oscar och med ett leende.

----------------------------------------

Hej! Förlåt att jag inte har varit så aktiv och inte har uppdaterat, men ska vara aktiv. Försöker komma på vad jag ska skriva. Men ha det så bra alla 💋💋

Du och jag föralltid ~ f.sTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon