5.Bölüm'Kaza'

29 3 0
                                    

Bölüm şarkısı: Cem ADRİAN-Beni böyle bırakma.

Babam bana şaşkınca bakarken 'hayır' cevabını verirken eğilmiştim. Doğrulup arkama doğru yaslandım. Babam kızgın gözler ile bakınca bu bakışı hatırlayıp eskisi gibi başımı önüme eğdim. Annem hafif kahkaha attı. Tiz ve şaşkınlık akan sesi ile konuştu. Omzumu okşayarak.

"Ah Şara'cığım şakacı. Biz mutfağa gidip kahve yapalım size Yeşim hanım. Üçü bir arada mı Türk kahvesi mi?"

Annem cümlenin yarısında kolumdan hafifçe tutup kaldırmıştı kendisi de kalktığın da ellerini önünde birleştirmiş Yeşim hanımdan bir cevap bekliyordu. Kendini matmazel (!) mi sanıyordu bu kadın? Gözlerimi devirmemek için kendimi zor tuttum. Şimdi diyeceksiniz ki kaç sene sonra baban gelmiş ve sen neler düşünüyorsun? Evet haklısınız fakat bu durumları genellikle gece düşünerek uyumamayı tercih ediyor ve bu geceyi depresyon gecesi olarak ilan ediyorum. Ayaz'ın beni sevmediğini,babamın geldiğini,sevgilim (!) ile ailem bizi evlendirme kararı almış olduğunu öğrendim. Bunları düşünüp,nutella yemek,ve ağlayarak müzik dinlemek için bir sürü vaktim vardı.

"Latte olursa sevinirim."

Yeşim hanımın gülümsemeye çalışarak verdiği cevapla gülümsemeye çalışıp kafamı salladım ve mutfağa ilerledim sıkılmış adımlarımla. Üst dolaptan kulplu bardak alırken annem geldi. Elini tezgaha koyarken bende 'Latte' dediği kahveyi arıyordum. Annem konuşmaya başlayınca gözlerimi devirdim. Ve kahveyi bulup bardağa döktüm. Kettle'a suyu koyup düğmesini açtım ve anneme döndüm sinirle.

"Kızım senin amacın ne? Eğer evlenmez iseniz babanın işleri batacak. Amacın ne senin kızım?"

"O adam umurumda bile değil! Beni zorla o adamla evlendiremezsiniz!"

O adam derken gözlerim doluyordu. Annem soran gözlerle bana baktı. Merakı sesine de yansımıştı.

"Ne demek istiyorsun kızım? Ayaz seni seviyor,sen de Ayaz'ı." tek kaşını kaldırdı ve ekledi. "Yoksa bilmediğim bir şey mi var Kumsal?!"

Kumsal demesi ile gözlerim daha çok doldu. Kumsal babamın istediği isimdi ve ayrıldıkları zamandan beri bana Kumsal dememişti annem. Bu isimle hitap etmemişti hiç.

"Anne Ayaz beni sevmiyor. Görmüyor musun? Gözleri boş bakıyor. Canım yanıyor anne. Beni sevmeyen bir adam ile evlenmek istemiyorum. O bana sevgi dolu gözler ile asla bakmayacak!"

Kelimeler ağzımdan bir hışımla çıkarken gözlerimden yaşlar çoktan süzülmüştü. Annem arkamda bir yere odaklı bakarken Yeşim hanımın geldiğini sanarak gözyaşlarımı silip arkamı döndüm fakat beklediğim kişi çıkmamıştı.

"Efendim,ben kızınızı seviyorum. İzin verirseniz biraz kızınız ile konuşmak istiyorum?"

Beyefendi bir şekilde izin isteyişi harikaydı(!)

"Tabii! Ama senle konuşacağız genç bayan!"

Gözlerimi devirip 'tık' sesi çıkaran kettle'a ilerleyip kulplu bardağa sıcak suyu koydum. Annem çoktan çıkmıştı mutfaktan. Arkamdan tezgaha koyulan elleri görünce kettle'ı yerine koyan elim istemsizce titredi. Heyecanlandığımı anlamaması için dualar okurken dudaklarımı birbirine bastırdım ve yutkunarak hemen arkamı döndüm. Daha çok yaklaşırken dudaklarıma doğru fısıldadı.

"Bu durumu konuşacağız demiştim. Ben sana seni sevmeye çalışacağım dedim Şara neden konuyu uzatıyorsun? Hem baban zor durum da kalacak hem de annem. Ben bu durumu göze almak istemiyorum. Annem için ne gerekirse yaparım. Sevmediğim bir kızla bile evlenirim!"

Soyut HayatHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin