-OTEL 2-

10 1 0
                                    

Havuzda ablamla birlikte çırpınırken annem bizi izliyordu. "Kızım yüzsenize, şöyle bir gidin gelin." Diye bize sözlü olarak yüzmeyi öğretmeye çalışıyordu, oysa kendisi suya ayağını bile değdirmiyordu... Benim havuzda en sevdiğim şey havuzdan çıkıp kakaolu kek yemek, ama görevliler izin vermiyor. Bu otele çok sinir oluyorum, bone takılacak, havuzda yiyecek-içecek yasak, havuza atlamak da yasak... İyide biz böyle nasıl eğlenelim..!? Derken saat bir olmuş ve babam bizi arıyor, " Hadi, çıkın havuzdan giyinin gelinde yemeğe geç kalmayalım üçte bitiyormuş." Deyince annem bize babamın söylediklerini iletti ve bende -zaten üşümüştüm- havuzdan çıktım.
Ablamda yüzmeyi benim kadar sevmediği için benden önce çıkmıştı zaten.

****************

Yemekte tabağıma makarna, yoğurt, pilav, et yemeği ve patates kızartması aldım. Önce kızartmayı yedim, sonra makarna-yoğurdu, daha sonra pilavı ve et yemeğini de yiyince tatlılara geçtim. Babam yemeğimi yerken bana bakıyordu. Bir anda yutkunup bana doğru " Kızım, hayırdır bi iştahın açıldı. Seni hiç böyle yerken görmedim. Otel seni açtı heralde." -çok açtı baba!!- " Bilmem..." Anneme bakarak " Evde böyle yemekler olmadığı için olabilir." Deyince annem gözlerini faltaşı gibi açıp dudağını büzerek gözlerime baktı. Ajanlar gibi bakışarak anlaştık. Tabağımın yarısını bitirip suyumdan bir yudum içtim.

***************

Odada oturmak bana çok keyifsiz geliyor. Abim zaten benim istediğim diziyi açmıyor. Bizim ailenin çocukları olarak polisiye filmi iziyoruz -çok hoş değilmi- . Annem söylediklerimi duymuşcasına kapımızı tıklatıp hadi Kuşadası' nı gezmeye gidiyoruz.." deyince donup kaldım. Annem ne ara akıl okumaya başladı..!? Derken, giyinip sonra arabaya binerek yola koyulduk. Bu sefer kısa yol olduğu için annemin kucağına binmeme izin vermediler. Bende arkada cam kenarına oturdum. Bu arada Minik' i otelin yanındaki Petshop'a bırakmıştık. Yani kucağım boştu. Her zaman onu yanımda gezdirmek beni sıkmıyor desem yalan olurdu. Ama onu o kadar çok seviyordumki kucağımdayken bana ağırlığını unutturuyordu. Derken babam söze girdi " Burası iyimi? " annem de hemen arkasından " İyi iyi biz inelim sen arabayı parket hadi çocuklar!" Arabadan annem ve biz çocuklar indik. Bu arada annemin telefonu çaldı. Annemin çantayı kurcalamasıyla telefon bulundu. Annem bir anda " Betül arkadaşın arıyor, gel." Bende annemin elinden telefonu alıp kimin aradığına baktım ve cevap verdim. Arayan en iyi dostum, kankam ve yoldaşımdı. Nergis arıyordu. " Alo, Betül ne yapıyorsun....Hımm bende iyiyim teşekkürler, bi arıyım soriyim dedimde napıyosun, iyimisin diye, neyse ben seni tutmayayım, benim yerimede gez tamammı! Hadi baybay...görüşürüz." telefonu anneme verdim ve yürümeye devam ettim. Yavaş adımlarla yürürken sağ omzuma bir insan çarpıp geçti. Bir anda sinirlerime hakim olamadım ve o insanı ittirdim. Benim gücümle tabiki de yere düşmedi. Üstünü silkeledi ve yoluna devam etti.

****************

MİNİK HAYATHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin