Herkese merhabalar! Uzun zamandır yoktum, Wattpad'e girmiyorum bir süredir. Bazı şeylerden çabuk sıkılıyorum, hevesler geçici olabiliyor çoğunlukla. Burayı da boş bıraktım hâliyle.
Birkaç bilgilendirme yazacağım. Önyargılı yaklaşmayın, Wattpad hakkında şeyler.
Kitapta yaptığım, fazla iğneleyici sayılabilecek, yanlış anlaşılan, kötü yorum gelen -bazı- eleştirileri düzenledim. Belki fark edeniniz vardır. Görüşlerimi değiştirdiğimden değil, yanlış anlaşılmaya mahal olabilecek birkaç cümlelik değişiklikler yaptım sadece. Anlaşılması yoruma açık ifadelerim vardı. Sadece bu.
Benim yaptığım eleştirileri; "Sonuçta buraya isteyen yazar, herkese açık bir site burası. Çok gerçekçi bakarak eleştiriyorsun. Belki can sıkıntısından yazıyorlar. Fazla ciddiye alıyorsun." şeklindeki yorumlarıyla eleştiren kesim var. Şöyle söyleyeyim, Wattpad'de uzun zamandır bulunan, neler olduğunu bilen, Wattpad'e kimlerin ne şekilde baktığını bilen kesim, böyle eleştirilerle gelmez. Neden mi?
Burası 'kitap yazma ve okuma' sitesi. Buraya giren kişiler, ya yayınevi çalışanıdır ya da bizim gibi normal okuyan-yazan kişilerdir. Okumayı fazla basite indirgiyorsunuz. Saçma eleştiriler ve yorumlar bundan kaynaklanıyor. Okumak, insanı en fazla etkileyen -etkilemesi gereken- şeylerden biridir.
İnsanın zikri neyse fikri de odur, derler. Samimiyetle soruyorum, Wattpad'de keşfedilip basılan kitaplardan kaç tanesi adam akıllı konu barındırıyor? Çok tutarlı, yararlı, okunması zaman kaybı olmayacak, gerçekten bir şeyler kazandıracak kaç kitap basıldı Wattpad'den?
Şahsen ben, buraya sırf kafa dağıtmak için giriyordum önceden. Rastlayanlar vardır, satır içi yorumları randomlarla dolduruyordum falan. Gerçekçilikten sıkıldığım zamanlarda giriyordum zaten. Saçmalığa bürünmem burada oluyordu. Çok manyakça kitaplar okuduğumu hatırlarım. Popüler kitapları gözünde sanki mükemmelmiş gibi büyütenler de güzel paragraflara yazdığım randomları emeğe haksızlık olarak görürdü. Belli bir ciddiyetle okusaydım öyle şeyler yazmazdım zaten. Hakkı olanın hakkını veririm, her şeyi alaya almam. Yanlış anlamayın. Her şeye de random atmıyordum.
Burası öyle bir site hâline geldi ki girenler asıl romanın, klâsiğin nasıl şeyler olduğunu bilmiyor. Her kesimden bahsetmiyorum. On bir-on iki yaşındaki çocukların elinde incecik romanlar olması gerekirken burada kitap okuyup özeniyor ve sonrasında müstehcen içerikli saçma sapan hikâyeler yazıyorlar. Çünkü kafalarında canlanan asıl kitabın resmi o. Anlatabildim mi?
Kitaplara koyduğunuz yaş sınırlaması hiçbir şey değiştirmiyor. Kitabı okuyan her türlü okuyor sonuçta. Okuyanın suçu yok mu? Tabii ki var. Ee? Siz nasıl kitaplar yazarsanız, buranın içeriğini değiştirmek için çabalarsanız ve asıl roman içeriklerini bilip içerdikleri konuları az da olsa buraya da işlerseniz burası okumak için her kesime daha uygun olur. Eleştirmek için de daha az malzeme çıkar. Burada eleştirdiklerimin hiçbiri yalan yanlış veya gereksiz şeyler değil. Belki birkaçı bulduğum saçma ayrıntılar da olabilir. O ayrı.
Ama bir kitabı okuyorsunuz, tavsiye kısımlarında da o türler çıkmaya başlıyor. Nasıl okumaya başladıysanız genellikle öyle devam ediyor. Şu sitede doğru düzgün diyebileceğiniz kitap sayısı gerçekten ama gerçekten bir elin parmakları kadar ancadır.
Ve şunu da söylemeliyim ki yazdıklarınız zihniyetinizi de açığa çıkarıyor. Düşüncelerinize ve hayallerinize bir şey demiyorum ama gereksiz şeyleri yetmiş-seksen bölümlük kitaplara dökmektense birkaç satırlık düzgün bir yazı yazmak çok daha faydalıdır.
Küçük bir tavsiye; eğer burada fazlaca vakit geçiriyor ve çok kitap okuyorsanız bunu şimdiden aşın. Hayatınıza hiçbir faydası olmayacak buradaki kitapların. Birkaç tane yeni roman alın ki ufkunuz basit aşk kurgularını aşabilsin. Gerçeklere dönün.
Allah'a emanet olun...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yazmak ya da Yazmamak ♧ ELEŞTİRİ K.
Non-FictionWattpad kitapları ve genel yazma kurallarına ilişkin tuhaf bir eleştiri eseri.