Μέρα 86η: 24 Μαΐου

413 56 11
                                    

Η αυλή του σπιτιού είναι πεντακάθαρη. Όλα τα σκουπίδια είναι μαζεμένα σε μια γωνιά, κάτω από την ξυλόσκουπα που είναι ακουμπισμένη σε έναν τοίχο. Είναι ένα φτωχικό σπίτι με μια πρώτη ματιά, όμως αν το κοιτάξει κανείς πιο προσεκτικά θα διακρίνει την αρχοντιά που αποπνέει η καθαριότητα και η ποιότητα της περιποίησής του.


Η γυναίκα κουρασμένη πλησιάζει τον άντρα της που απολαμβάνει τον καφέ του σε ένα τραπεζάκι στο κέντρο της αυλής. Της κάνει νεύμα να καθίσει, λες και έπρεπε να της δώσει πρώτα τη συγκατάθεσή του για να το κάνει. Εκείνη αφήνει έναν αναστεναγμό να βγει έτσι όπως πιάνει το δικό της φλιτζανάκι με τον καφέ.


« Έχει να μας πάρει πόσες μέρες τηλέφωνο. Πόσες μέρες. Έχω αρχίσει να ανησυχώ, μήπως έμπλεξε πουθενά, μήπως έχει πάρε δώσε με ουσίες και παράνομες παρέες και γι' αυτό δε θέλει να έρθει πίσω μαζί μας. Πρέπει να πάρουμε πιο δραστικά μέτρα, τόσες φορές απλά την απειλούμε πως αν δε βρει δουλειά, θα σταματήσουμε να τη βοηθάμε. Το θέμα δεν είναι αυτό όμως και το ξέρεις. Το θέμα είναι ότι δεν μπορούμε να την ελέγξουμε».


«Μεγάλη κοπέλα είναι, ας την αφήσουμε να χαντακωθεί αφού το θέλει, να πάρει το μάθημά της».


«Για το παιδί σου μιλάς, όχι για τα γελάδια σου. Τόσα χρόνια κάνω υπομονή, τόσα χρόνια. Πρόσεχε καλά. Οι καιροί άλλαξαν, δε θα ανεχτώ για πολύ να μας φέρεσαι λες και είμαστε δούλες σου».


«Σήκω και φύγε μη σου αστράψω καμία και δεις τον ουρανό σφοντύλι. Ποιες στα μαθαίνουν αυτά; Οι φίλες σου που πιάνετε κουβέντα στα παγκάκια της πλατείας; Κομμένες οι έξοδοι, ακούς; Και σαν πολύ δεν κάθισες; Πήγαινε να φτιάξεις το στιφάδο που σου παρήγγειλα».


Εκείνη σηκώνεται πνίγοντας την αντίδρασή της στη σφιχτή γροθιά της, χωρίς καν να έχει προλάβει να πιει τον καφέ της. Στεναχωριέται για τα λάθη με την κόρη της, τη Μόνικα, στεναχωριέται που δε βρίσκει τη δύναμη να ρίξει ένα μπουκάλι φυτοφάρμακο μέσα στο στιφάδο και να γλιτώσει μια για πάντα από τον δυνάστη τους. Μα περισσότερο φοβάται. Φοβάται τι μπορεί να συμβεί σε αυτήν και τα παιδιά της εξαιτίας του, φοβάται πως αν η μεγάλη κόρη της κατάφερε να γλιτώσει, εκείνη και η Μόνικα δε θα έχουν την ίδια τύχη.


DilemmaOù les histoires vivent. Découvrez maintenant