Aku bersandar di dinding , tak lama kemudian Hyemi masuk ke ruang yang aku duduk sekarang
"curi dengar ?" Aku terkejut apabila ternampak Hyemi di sebelahku .
"Shin.." entah kenapa mulutku berkata nama Shin walaupun perlahan aku pasti Hyemi dapat mendengarnya dengan jelas .
"oh budak tu ? kau tanya budak tu?"
aku hanya diam
"apa perasaan kau bila rasa kehilangan adik ?" Hyemi bertanya dengan nada yang sinis .
"Mestilah aku rindukan dia !"
"habis tu. , kau tahu apa perasaan aku bila adik yang aku sayang larikan diri dari aku dan kau tahu apa perasaan aku bila kau tolak cinta aku ?!" Hyemi menengking ku , aku memang menyesal masa tolak cinta dia dulu tapi memang hati aku hanya menganggap dia tak lebih dari kawan. Lagi pun aku tak nak putuskan hubungan persahabatan dengan dia .
Aku yang berasa geram terus memegang lengannya dengan kuat "lepaskan adik aku" aku berkata geram sambil menatap tajam anak matanya . Tiba-tiba badan Yoongi ditumbuk oleh seseorang
"Egh ! kau nak aku lepaskan , mimpilah !"
"bawa dia keluar !" Hyemi berkata pada 3 orang upahan lelakinya yang telah menumbuk Yoongi tadi .
Yoongibmeronta-ronta untuk dilepaskan . Di sudut lain Jiyeon sedang menyedarkan Jungshin untuk bangun .
"Shin, bangun . Maafkan aku sebab buat semua ni" Kei berkata sayu sambil menggoyangkan perlahan tubuh Jungshin .
"Jiyeonㅡ" perlahan-lahan Jungshin tersedar dari pengsannya , kepalanya terasa amat sakit .
"Shin !m!" Jiyeon memeluk erat tubuh Shin apabila Jungshin telah sedar .
"Arghh !" Tiba-tiba rambut Jiyeon ditarik oleh seseorang dari belakang . "kau buat apa hah ?! Aku suruh kau ikat dia ini ! kau tak faham ke ?" marah Hyemi sambil menarik kuat rambut Jiyeon
"Hyemi ? apa yang awak buat? " Jungshin menggagahkan tubuhnya untuk menghalang Hyemi dari terus menarik rambut Jiyeon .
"Kau diamlah perempuan !" Hyemi menendang Jungshin . Sekali lagi Shin terjatuh di atas lantai sambil menahan rasa sakit yang menjalar di kepalanya .
"Kalau susah sangat , biar aku aje yang buat !" Hyemi menghentakkan kepala Jiyeon di dinding dengan kuat dan mengakibatkan Jiyeon pengsan. Hyemi tidak menghiraukan akan keadaan Jiyeon dia segera menarik Jungshin untuk duduk di kerusi dan mengikatnya , akibat badan Jungshin terlalu lemah jadi dia tidak dapat menghalang tubuhnya dari mengikut arahan Hyemi .
"Kau nak jumpa abang kau kan ? Tapi , kalau tak jumpa pun tak apa kan?"
"lepaskan dia lah tak guna ! HyemiㅡArgh !" Yoongi baru keluar dari bilik kosong diiringi dengan orang upahan Hyemi tadi dia dipukul lagi buat kali yang entah ke berapa .
"Oppa !" Jungshin melihat abangnya , dia menjerit apabila ternampak Yoongi ditumbuk beberapa kali . "Hah , itu abang kau" kasar Hyemi melepaskan tangannya dari memegang dagu jungshin .
Yoongi kelihatan lemah , T-Shirt putih yang dikenakannya juga terdapat beberapa kesan tompok merah akibat darah yang mengalir di sudut bibir .
YOU ARE READING
[ Stand By Me ] ✔
FanfictionMin Jungshin merupakan seorang gadis yang tinggal bersama abang kandung kesayangannya iaitu Min Yoongi , semuanya berlaku selepas kematian kedua ibu bapa mereka . Namun , itu tidak menghalang kebahagian Jungshin dan Yoongi . Berasa bahagia kera...