Bölüm 5

11 3 1
                                    

   Merkeze varmadan iki koridor önce ki yoldan sağ saparak büfeye gittim. Bugünün yoğun olacağı belliydi. Kendime biraz meyve birazda su aldım ve iş başı için yola koyuldum.

   Sandalyeme doğru gitmek için yönelmişken biri beni omzumdan tuttu. Kafamı çevirdiğimde karşımdaki Ithi'ydi. Ithi bu istasyonun yönetim kurulunda çalışıyordu yani anlayacağınız karşımda yüksek rütbeli biri duruyordu. 

-"Beni korkuttunuz efendim."

-"Ah kusura bakma Ishoe ama ortalık biraz karışık olduğu için aceleci davrandım. Seni ürküttüğüm için üzgünüm. Seninle konuşmak istememin sebebi buradaki karışıklık. Tahmin ediyorum ki sağdan soldan duyumlar alarak merkezin neden bu kadar kalabalık olduğunu anlamışsındır. Hadi odama gel."

-"Hemen geliyorum efendim!"

   Bu karmaşa içinde Ithi'nin beni odasına çağırması gerçekten çok hayret vericiydi. Acaba Qa'th'ı buraya getirdiğim için bana kızacak mıydı yada işten bile atılmış olabilirdim.

-"Geç otur keyfine bak Ishoe. Buraya seni çağırdım çünkü sana bir iş teklifinde bulunacağım. Aslında bakarsan daha çok bir görev."

-"Bayan Ithi beni çok heyecanlandırıyorsunuz. Bilirsiniz elimden geldiğince bu şirkete yardım etmek isterim." 

-"Şöyle bir şey var ki bu şirketle alakalı bir durum değil. Gel sana en baştan her şeyi anlatayım. Öncelikle buradaki kalabalık ve karmaşadan başlamak istiyorum. Bizden çok uzakta bazı cisimler bulunduğu doğru. Bunlar doğal değil daha çok yapay cisimlere benziyorlar. Bu cisimler 3 ay önce keşfedildi ve o zamandan beri takip ediyoruz. Bazılarının yerinin değiştiği doğru ama inan bizde bunun nasıl olduğunu bilmiyoruz ve bunu öğrenmek istiyoruz. Bu yüzden oraya gidecek bir ekip kurmaya karar verdik ve mürettebat arıyoruz. Bu tamamen gönüllü bir iş Ishoe bunu unutma. Geri döndüğünüzde ödüllendirileceksiniz ve geride bıraktığınız aileniz bizim tarafımızdan her ihtiyacı en iyi şekilde karşılanacak."

-"Şu an duyduklarıma inanamıyorum Bayan Ithi. Kulağa inanılmaz gibi geliyor ve duyduğum kadarı ile 125 ışık yılı uzaklıkta! Oraya gitmek çok zor ve masraflı bir iş olacak."

-"Biliyorum... Biliyorum... Bunların planları yapılıyor Ishoe ama emin ol bu görev bizim için çok büyük bir keşif olacak. Kurduğumuz onca gezegendeki yüzlerce koloni sonunda yeni bir ırk ile tanışabiliriz. Tehlikeleri bildiğimiz için görevi "Gizli Muhrip" sınıfı askeri gemi ile gerçekleştireceksiniz. Bu görev için filodan bir muhribi ayırdık ve özel olarak modifiye ediyoruz. Gizli silah sistemleri, daha güçlü iletişim sistemi, güçlendirilmiş zırh ve daha önemlisi mesafesi arttırılmış sıçrama sürücüsü gibi daha bir sürü şey."

-"Silah sistemleri mi? Hemde gizli olarak. Oraya barış için gittiğimizi sanıyorum efendim."

-"Evet barış için gidiyoruz ama her ihtimale karşı kendimizi savunmalıyız. Belki onların teknolojileri bizden üstündür yada daha basit teknolojilerdir bunları bilemeyiz. Her şeyi göz önüne almalıyız Ishoe. Kruvazör göndermeyi düşünüyorduk ama devasa boyutları yüzünden karşı taraf bunu barış göstergesi olarak anlamayabilir. Muhripler hem küçük hemde küçük boyutları sayesinde manevra ve hız kabiliyetleri var. Şunu unutma ki ulaştığınızda devasa asteroitlerlede karşılaşabilirsiniz. Eğer başka bir sorun yoksa çalışma yerine gidebilirsin. Sana düşünmen için zaman veriyorum. 1 günün var. İyi düşün! Son bir şey, bu konuşma olmamış gibi davran. Soran olursa oğlum hakkında konuştuk dersin. Yakışıklı bir oğlun var Ishoe."

-"Teşekkürler efendim. Tehlikeli bir görev olacak gibi duruyor. Bana zaman verdiğiniz için teşekkürler. En kısa zamanda döneceğim."

   Derin düşünceler içinde odadan ayrıldım, dalgın şekilde masama oturdum. Raer'ı aradım ve bu konu hakkında en az 15 dakika konuştuk.

PibazaeHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin