Mijn leven

19 4 1
                                    

Hoi ik ben Joann. Ik  ga over 2 dagen op vakantie naar zeeland. het was mijn keuze. Want Ik ben een echte paarden
gek. ik heb zelf geen paard. maar ik hou heel veel van ze. Het liefs ben ik elke dag op de manege om te helpen. Maar ik moet ook naar school. Dus dat kan niet elke dag. Ik ben net klaar met school. Ik ga om 5 uur eten En Heb honger. Nog een half uur wachten. Ik zat  op mijn kamer te wachten. Ik luisterde muziek van Adèle. Mijn moeder riep omdat ik moest eten.
Zo dat was lekker. en raad eens. We gaan vanavond al naar Zeeland. heb er zo'n zin in . Ik ga nu mijn spullen snel inpakken. En klaar. We gaan nu weg.
Nu is het moment. Ik ga misschien wilde paarden zien. We rijden nu weg. De haven is al dichtbij huis.
We zijn er bijna.we stappen nu op de boot. En dan begint onze reis. Maar toen we er bijna waren. Bleek dat er iets mis was. De boot kon niet verder varen. Want er waren te veel zeehonden. voor en naast de boot. Dus heb ik hele schattige foto's gemaakt. En met de verrekijker van mijn moeder. Zag ik verderop een zeehondencrèche. Dat was zo schattig. Maar tijdens dat ik de foto's bekeek. En de boot weer verder voer. waren we er al. Ik rende langs iedereen heen. Ik rende Zo hard. dat ik voorbij het huisje rende. Maar mijn moeder riep me terug. We gingen naar binnen. Ik pakte mijn spullen uit. En ging naar buiten. Ik liep over het strand. en over de duinen tot ik ze zag. Ik zag de kudde. Met wilde paarden. Tientallen paarden. En toen de mooie witte hengst die voor op liep. Ik bleef naar ze kijken. tot ze als een stipje aan de horizon verdwenen waren. Toen bleef ik nog even zitten. En daarna liep ik langzaam naar het huisje. Terwijl ik het beeld voor me zag. Liep ik verder. Ik ging naar binnen. En even later ging ik slapen. De volgende ochtend. Toen ik wakker werd. Stond het ontbijt al klaar. Toen iedereen wakker was. Gingen we gezamenlijk ontbijten. Toen we klaar waren ging ik naar buiten. Vanmiddag ga ik parasailen. Ik heb er echt zin in. Misschien zie ik vanuit de lucht de paarden kudde nog. Ik liep naar de duinen denkend aan het parasailen. En toen riep mijn moeder me. dat ik me moest klaar maken voor parasailen. Dus rende ik weer terug naar het huisje. Maakte me klaar en toen liepen ik naar de man van het parasailen toe. Ik kreeg een soort van baby riem om. Die heel strak zat. Hij zei ben je klaar. Ik zei ja. En voor ik het wist hing ik in de lucht. Maar ik bleef maar rechtdoor gaan. Dus trok ik aan het touw dat je naar rechts stuurt. En toen zag ik de paarden kudde. En ik bleef maar kijken. Maar toen het water opeens zo dichtbij kwam. Besefte ik dat ik touw nog vast hield. Voor ik het wist knalde ik op de grond. Ik schreeuwde huilde en zag dat ik veel bloed had. Maar niemand was in de buurt. Alles en iedereen waren weg. Op een grote witte hengst na. Die op me af kwam galopperen. Hij stopte recht voor me en keek me recht in mijn ogen aan. Hij boog voorover en gaf me een teken dat ik op zijn rug mocht klimmen. Met alle kracht die ik nog had deed ik het pak uit en klom ik op de hengst zijn rug. Toen werd ik zo moe en verdrietig. Dus ik viel in slaap op de rug van dat prachtige witte paard. Toen ik een tijdje later wakker werd en me al een stuk beter voelde. Keek ik achter me en zag ik die hele kudde en ik bereed hun leider. Ik wist niet waar ik was. Maar toen de hengst zachter ging en ik het geschreeuw van mijn moeder hoorde. die huilend op me afkwam rennen. Stapte ik van de hengst af en rende ik mijn moeder tegemoet. We omhelsden elkaar en bleven daar uren met elkaar staan praten en knuffelen. Terwijl de hengst toen langzaam op me afkwam. Bedankte mijn moeder en ik hem. Hij maakte een buiging. En stijgerde en hinnikte naar de kudde achter hem. En toen gingen ze ervandoor. Toen we samen naar het huisje liepen vertelde ik mijn moeder alles. Toen we in het huisje waren plofte we samen op de bank en pratte we verder. Mijn moeder zette de tv aan. Ik zette de film aan die we hadden meegenomen. Ik pakte ook nog wat chips en drinken. En toen gingen we gezellig samen een filmpje kijken. En toen vertelde mijn moeder me iets geweldigs. Ze had ons huis verkocht en dit huisje op Zeeland gekocht. Ik ging dus op Zeeland wonen. bij de paarden bij White. zo had ik hem in die tijd genoemd. Ik was zo blij. En toen de deurbel. Ik deed open er stond een vrouw met een doos voor de deur. De doos was helemaal versiert. Mijn moeder kwam erbij en zei tegen mij dat ik even in de kamer moest wachten. Dus ik ging naar de kamer en wachte af. Tot mijn moeder binnen kwam met de doos en zij asjeblieft. Dus ik maakte de doos open en er zat een puppy in. Het was een labrador en ik noemde haar choclut. Ze was zo lief. We gingen met zijn drieën op de bank zitten verder kijkend naar de film. Ik was nieuwschierig hoe ze eraan kwam. Dus ik vroeg mam hoe kom je aan die pupy. En mijn moeder zij ik had nog wat geld over van het oude huis die is verkocht. Dus ik zei is het oude huis nu al verkocht. JAHA zei mijn moeder 10 minuten stond die online. En toen belde er al iemand. Ik riep YES. Omdat ik zo blij was dat het zo snel was verkocht.
We keken de film af en gingen slapen. De volgende ochtend keek ik uit het raam en stond mijn moeder praten met een man. Hij had een jasje aan waarop stond privé trainer paarden. Dus ik rende de trap af. En ging naar buiten. En toe vroeg ik aan mijn moeder wie hij was. Mijn moeder zij dat hij een kado bij zich had. Dus liepen we met zijn drieën naar de trailer. En ik hoorde gehinnik. En ik zij tegen mijn moeder krijg ik een eigen paard. En ze knikte JA. Yes maar toen ik in de trailer keek. Kon ik mijn ogen niet geloven het was de witte wilde hengst. Hij was met zijn kudde bij de rotsen gevonden hij was gewond geraakt en mijn moeder had geregeld dat ik hem mocht verzorgen. Maar niet alleen hem de hele kudde. Ik omhelsde mijn moeder. en rende weer terug naar de trailer. Ik deed de trailer open en White kwam gewoon rustig op me af lopen. Hij drukte zijn hoofd tegen die van mij. En toen Jacob eraan kwam. Vroeg mijn moeder hoe groot en waar moet de stal staan. Dan kunnen we beginnen met bouwen. Jacob zij lang niet gezien meid. Ik zei helemaal opgewonden. naast het huis de stal moet naast het huis. Dan kan ik elke dag voor school en na school naar White. Mijn moeder knikte.en ging toen verder met Jacob helpen de spullen tepakken. Ik ging met White een stukje lopen. En we gingen midden in de kudde zitten. En toen White en ik de op de grond zatten. Gingen alle paarden van de kudde ook liggen. Het was een prachtig gezicht. Ik was zo gelukkig. Toen het donker werd gingen we naar huis. Ik hoorde mijn moeder zeggen dat de stal groot genoeg moest zijn voor de hele kudde en veulens. Want mijn moeder wou een fokkerij beginnen. Want we hebben het geld dan hard nodig. En ook een heel groot weiland. Voor al die paarden. Ik ging denkend aan dat beeld in mijn hoofd naar mijn kamer. en ging slapen. De volgende ochtend was ik vroeg op. Mijn moeder sliep nog. Ik pakte wat geld en ging naar de dieren winkel. Ik kocht een haan. Om vroeg wakker te worden voor de fokkerij. Maar ze hadden alleen nog maar kleine haantjes. Maar toch kocht ik er een. Ik kocht de jongste. Hij was zo schattig. Toen ik thuis kwam vroeg mijn moeder wat is dat. Ik zij dit is een haantje ik noem hem PIEP. Mijn moeder lachte en zij goed zo dan zijn we vroeg genoeg waker.
Als we hem kunnen horen dan wel ja. We lachten nog even door en gingen toen naar buiten. de stal verder opbouwen. En paar minuten later kwam Jacob weer. Hij zij goedemorgen dames zin om te bouwen. JAHA zijden mijn moeder en ik tegelijk. En we gingen met zijn drieën aan de slag. Tot mijn moeder zij zo en nu pauze. We gingen naar binnen dronken wat aten wat en bleven even binnen. Choclut speelde met de haan ze deed heel voorzichtig. Maar PIEP was er klaar mee. Hij pikte choclut. En ze blafte en rende naar de bank. Toen was het andersom piep ging choclut achterna. We lachten alle drie. En even later gingen we weer aan de slag. Toen we eindelijk klaar waren. Brachten we alle paarden naar de stal. Ik gaf alle paarden te eten en te drinken. En als laatste de gouden stal voor hun leider. Die had ik zelf geverfd. Toen ik klaar was liep ik naar binnen. Ik zei tegen mijn moeder dat ik klaar was. En ging toen slapen. De volgende ochtend was ik al vroeg op. Voor alle paarden. Ik liep naar de stallen en hoorde wat vreemds, en tot mijn verbazing stond er in de stal van een van de merries een veulen. Dus ik rende snel naar binnen en trok mijn moeder mee naar buiten.de stallen in. Ze zij hoho wat is er aan de hand. Ik zei kijk naar de stal van starlight. Ze keek en begon te gillen, wat Een schatje. Na dat we uren zaten te kijken en er achter waren gekomen dat het een hengstje. was noemde we hem black want hij was pik zwart. En toen wisten we dat hij de opvolger werd van de kudde als white er mee klaar was. Hij was perfect. Als lijder dat wist ik gewoon. En ik wist ook dat de kudde respect voor hem zal hebben omdat hij hun met zijn leven zal beschermen. Uiteindelijk toen de veearts was geweest en zij dat alles in orde was met het veulen. Keken we nog even en gingen we naar binnen. We dronken wat thee en gingen toen voeren. Maar toen ik in de stal kwam en om me heen keek. Schrok ik me kapot toen ik zag dat white op de grond lag te kramperen. Dus ik riep mijn moeder en ging bij white zitten. Mijn moeder zag wat er aan de hand was en zij ik bel de veearts. Toen de veearts was geariveerd en hij white had onderzocht. Zij hij dat hij last had van een koliek aanval. Door de ervaring die ik had opgedaan bij de manege wist ik wat dat was. Dus de veearts zij hij mag niet rollen en hou hem in beweging. Hij zij ik kom morgen terug om te zien hoe het gaat. Mijn moeder zij ik loop even met je mee. En ze gingen naar binnen. Dus ik pakte het halstertouw van white en hielp hem langzaam omhoog. De kudde wist dat hij in goede handen was en bleef rustig. Behalve het jonge hengste hij ging helemaal tekeer. Dus Ik deed zijn box open en hij liep mee met mij en white. We liepen wat buiten en het ging al wat beter. Het kwam ook een beetje omdat het hengstje erbij was denk ik. Hij maakte rustgevende geluiden. En dat kalmeerde white. En toen we verder liepen waren ze zo blij met elkaar dat ze allebij gingen galopperen. En toen liet ik ze ook ff lekker los gaan. Ik liep langzaam verder en ze liepen spelend achter me aan. Toen we thuis waren vroeg mijn moeder nog gaat het weer met hem. Ik zei ja hoor prima. Mijn moeder zij: zet ze maar op stal we gaan eten. Dus ik zette ze op stal en schoof aan tafel. Na het eten, hebben we nog ff samen de afwas gedaan. En toen gingen we slapen. De volgende ochtend. Toen ik wakker werdt was  er iets of iemand  in mijn kamer. En het was choclut. En ze had mijn sokken gesloopt 5 stuks. Maar ja niets aan de hand. Ik Zei het beneden tegen mijn moeder na het eten. Ze zei: oke niet erg ik moest toch al naar de winkel. Ik ging de paarden voeren en kijken hoe het met ze ging. Gelukkig ging het beter met ze. Ik hoorde mijn moeder zeggen tot straks, en toen vertrok ze. Even later kwam er een meisje langs ze vroeg opeens of ze mocht komen helpen het leek me wel een aardig meisje. Dus ik zei ik wil je eerst wat beter leren kennen. Ik vroeg wil je anders even mee naar de stallen ze zij ja heel graag. Na dat we even hadden gepraat en ze vroeg of het mocht zei ik ja dat mag je krijgt 20 euro per dag. Tot mijn verbasing zei ze nee joh dat doe ik voor niks ik vind het al geweldig dat het mag. Oke zei ik. Ze vroeg wanneer ze kon beginnen en ik zei morgen vroeg. Oke tot morgen zei ze enthousiast. En ze vertrok. Toen mijn moeder terug was had ik het haar verteld. En ze vond het goed. Ze vroeg help je me even met de boodschappen. Ik kom eraan zei ik. En na het helpen en de zware dag. Plofte ik op de bank neer. Na dat we een beetje tv hadden gekeken gingen we naar bed. De volgende ochtend stonden we tegelijk op. Ik zette net 1 voet uit bed en, ding dong. Ik riep naar mijn moeder: ik ga wel. Ik liep naar beneden trok snel mijn kleren aan. Toen ik de deur los trok stond het meisje er. Ik zei : goedemorgen Naomi. Hey zei ze. Wanneer beginnen we vroeg ze. Nu zei ik 👍🏻. We liepen samen naar de stalen we beginnen met alle paarden in de wei te zetten. Zei ik. daarna uitmesten pauze enzo. Ja dan wat later de paarden weer naar binnen halen. Dan gaan we altijd voeren en dan pak ik white en ga ik langs het strand rijden je mag wel mee als je wil dan mag je op starlicht de moeder van Black. Ja gaaf zei ze. En we gingen aan de slag. Toen alle paarden buiten stonden gingen we aan de slag met de stallen. Na dat de stallen gedaan waren namen we even pauze. Oei nu al 3 uur de dag gaat snel. Kom we halen de paarden naar binnen zei ik tegen Naomi. We liepen samen naar de wei en al die koppies keken ons aan zo lief. Hebben we iedereen zei Naomi ja zei ik kom we halen white en starlight. Toen we de paarden hadden gepoetst en hadden opgezadeld. Gingen we lekker rijden. We waren nog op het terrein aan het losstappen. Ik vroeg aan Naomi. Waar wil je heen naar bos lekker springen enzo of naar het strand en de volgende keer naar het bos. Ze zei laten we naar het strand gaan.oke. Zei ik. En we reden naar het strand. Het was super fijn en gezellig. Om weer lekker te rijden en nu ook nog met mijn beste vriendin.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jul 05, 2018 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

De witte hengstWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu