Part 11 ;

209 25 0
                                    

Nobody POV

"kajja.." Kai mengambil Tae Oh yang sedang baring di atas riba Naeun. Tae Oh yang mamai terpisat pisat. "yeobo, palli.." Kai membantu isterinya bangun dari kerusi hadapan keretanya. kini, mereka berada di kawasan tempat letak kereta di Hospital Yeon Guk.
_______________________________________

"oppa.. tell me what happen just now.." Kai hanya memandang muka isterinya dengan raut wajah sedih. "omma... omma accident tadi. teruk, dia... dia.." Kai tidak dapat menyambung kata katanya lagi. Naeun hanya mengangguk. "nae, lepastu?" Kai mengelap airmata yang jatuh dari tubir matanya. "dia tak sedarkan diri." setelah mendengar penjelasan suaminya, Naeun terkejut. tabah sajalah. apa boleh buat bukan? Naeun menepuk bahu suaminya. dia faham akan perasaan seorang anak yang terlalu menyayangi orang tuanya.

Tae Oh yang diam dari tadi bangun dari kerusi di sebelah Naeun lalu berjalan mendapatkan Kai. "appa.. waeyo appa.." Tae Oh memegang lutut appanya sambil memandang muka appanya yang sedih. "takde apa apa sayang, come and sit here.. everything gonna be okay soon. okay?" Kai mengangkat Tae Oh dan meribanya sambil menunggu kedatangan Encik Kim dari pejabat.

selang beberapa minit, Encik Kim muncul dengan raut wajah cemas. "appa.." Kai bangun lalu terus memeluk bapanya. rindu? tidak terkata. Naeun bangun lalu menunduk 90° kepada bapa mertuanya sambil tersenyum ringkas. "macam mana dengan omma?" Kai hanya menggeleng tanda tidak tahu. Encik Kim hanya melepaskan keluh. sudah hampir setengah jam menunggu kehadiran doktor yang merawat ibunya di dalam bilik icu itu namun tiada seorang pun yang keluar. mungkin sedang cuba menyelamatkan nyawa ibunya. mungkin?
_______________________________________

"awak semua ahli keluarga Puan Kim ya?" doktor perempuan yang berkaca mata bulat itu membuka bicara selepas keluar dari bilik icu. "nae.." Kai dan Encik Kim mengangguk. "Puan Kim hanya mempunyai masalah pendarahan di kepala saja, kemungkinan dalam masa tiga hari dia akan sedar. silakan masuk. nanti ada apa apa panggil pembantu pembantu saya dekat bilik sebelah. terima kasih" doktor itu membuka langkah menuju ke arah wad pesakit luar. mereka masuk ke dalam wad icu itu.

Oh My Baby! [COMPLETED]Where stories live. Discover now