Hoofdstuk 18

1.3K 66 9
                                    

Ik word wakker en heb geen idee waar ik me bevind. Ik voel twee sterke armen om me heen en open voorzichtig mijn ogen.

Ik zie dat ik in de armen van Shawn lig. Dan komt alles weer boven, de ontvoering, Shawn zijn tweelingbroer, genaamd Luke en het feit dat hij bekende dat hij mijn vader vermoord heeft.

Bijna moet ik weer gelijk huilen, maar ik hou me in. Ik blijf liggen en voel me even vredig en veiling in Shawn zijn armen. Dan word hij ook wakker. Zijn haar nog perfect in model. Knap.

Hij kijkt me aan en glimlacht geruststellend. Zijn ogen lachen niet mee. Waarschijnlijk weet hij al wat er komen gaat.

Er rolt een zucht over zijn lippen en hij streelt voorzichtig met zijn hand over mijn wang. Dan begint hij uit zich zelf te vertellen.

'Het spijt me van Luke. Ik dacht eerst dat het beter was al je niks van hem wist. Toen ik je wat langer kende en we iets kregen, was ik bijna op het punt gekomen om over hem tegen je te vertellen, maar toen kwam hij plotseling midden in de nacht naar mijn hotel toe waar ik op dat moment verbleef. Ik wist niet eens dat hij ook in Nederland was.

Hij was dronken, maar net niet helemaal en uiteindelijk vertelde hij me wat hij had gedaan. Ik zweerde hem het niet te vertellen, maar kwam er de volgende morgen achter dat het jouw vader was... Dat zei Luke eerst helemaal niet. Hij vertelde dat het een man was. Verder niks.'

Hij wil nog meer zeggen maar ik zoen hem op zijn lippen. Zo kan hij niet meer verder praten en meer hoef ik niet te weten. Hij zoent me niet terug, maar kijkt me aan.

'Damm, het spijt me zo. Je hebt geen idee.' In zijn ogen beginnen tranen zich te vormen.

Hij strijkt wat haren uit mijn gezicht. Ik kijk hem diep in de ogen. 'Het geeft niet. Het moet onwijs moeilijk voor je geweest zijn. Ik vergeef je.' Dan zoen ik hem weer en deze keer zoent hij me vol passie terug.

Ik vergeef Shawn, maar zijn broer vergeven is een compleet ander verhaal.

Ik snap niet hoe die woorden zo plotseling over mijn lippen zijn gekomen, maar ik wil hem heel graag terug. Ik verlang zóveel naar hem, dat ik niet anders kon.

Ik denk dat ik hem nu niet meer haat.

Wel haat ik nu iemand anders.

Ik haat Luke,

Luke Mendes.


Shawn Mendes - LostWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu