We rennen hand in hand het ziekenhuis binnen en gaan meteen door naar de balie. Er staan nog een paar mensen in de rij die verontwaardigd mopperen als Shawn ze aan de kant duwt, maar daar kunnen we nu echt geen rekening mee houden.
'Luke Mendes, waar ligt hij?' weet Shawn uit te brengen.
De ogen van de jonge vrouw aan de balie worden groot. 'Wacht even, ben u Shawn Mendes, zeg maar dé Shawn Mendes? En heeft u een broer?' haar ogen worden nog groter bij dat besef.
'Verdomme zeg nou maar gewoon waar hij ligt! Schiet op trut!' de vrouw kijkt hem geschrokken aan en zoekt snel even in haar computer. 'Net binnen gekomen op Intensive Care, kamer 5.'
Shawn en ik stormen alweer verder en ik hoor de vrouw nog net mompelen; 'Geen dank Shawn...' Ik heb nu alleen echt geen tijd om medelijden met haar te hebben.
Als we bij de Intensive Care aankomen zie ik mijn moeder staan met een man. De ouders van Shawn staan er ook naast. Ik begin nog wat harder te rennen en vlieg mijn moeder om de nek. Ik kan mijn tranen niet binnen houden.
'Ooh liefje,' snikt ook zij, 'ik was zo ongerust, zo ongerust.' verder komt ze niet en ik hou haar even stevig vast. Dit is de eerste keer dan ik haar weer tegen kom naar mijn ontvoering en nogwel voor de ziekenhuis kamer van mijn ontvoerder. Een beetje raar, maar ik ben hier voor Shawn. Als ik mijn moeder loslaat kijk ik naar de man naast haar. Hij kijkt bezorgd, maar heeft een vriendelijk gezicht. 'Dit is Pieter, hij heeft me geholpen toen jij weg was.' zegt mijn moeder haar stem sterft weg.
Ik knik en geef de man een hand. Dan kijk in aan de andere kant naast me en zie dat Shawn druk in gesprek is met zijn ouders. Hij wenkt me en ik loop naar ze toe. 'We mogen even bij hem kijken.' fluistert hij. Zijn ouders knikken me toe en ook mijn moeder geeft geluidloos haar toestemming. Pieter heeft zijn armen om haar heen geslagen. Shawn pakt mijn hand vast en we lopen naar kamer 5. Ergens ben ik bang voor wat ik daar ga aantreffen, maar ik moet er nu zijn. Ik moet sterk zijn voor Shawn.
JE LEEST
Shawn Mendes - Lost
FanfictionDit is een fanfiction over Shawn. Gewoon omdat ik mijn ideeën kwijt moest. Het verhaal is al helemaal afgeschreven, dus je hoeft je geen zorgen te maken over het feit dat ik plotseling inspiratieloos raak. Hope you enjoy!❤