En daar zijn we allemaal weer, met z'n tienen nu in plaats van elf, want één iemand heeft ons verlaten. Deze keer geen zombies, maar een thriller met een mysterie op te lossen. (Heb je geen flauw idee waar ik het over heb? Lees mijn andere boek!) Hopelijk kunnen jullie als lezers dit mysterie ook oplossen en er zo achter komen wie hier mensen ontvoerd/vermoord.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[pov Ines]
'Goedemorgen Ines, je moet opstaan school begint zo', zegt m'n ma terwijl ik verblind word door mijn lamp die 's ochtends veel te vel is. Omdat ik net wakker ben is mijn enige reactie een soort onverstaanbaar kreuntje. Na nog eens 5 minuten te hebben gelegen ga ik uit bed en alles verloopt als een standaard ochtend voordat ik naar school ga. Ik vind het niet heel erg om weer naar school te gaan, eerste dag na de zomervakantie, kan ik iedereen weer zien en ik zag ook dat er een nieuwe lerares op het rooster stond, ben benieuwd. 'Hoi', zeg ik totaal niet enthousiast tegen m'n gezin die beneden aan tafel zit. Ik schuif aan en werk snel een broodje hagelslag naar binnen en loop daarna weer naar boven om te gaan tandenpoetsen. Daarna pakte ik mijn tas in en fiets naar het punt waar ik moest wachten op Karin en Raisa. We fietsen altijd met z'n drieën naar school. Uiteindelijk kwamen ze en fietsen we naar school en ondertussen hadden we nog een paar gesprekken gehad.
Deze dag ging best snel en we waren alweer beland bij het laatste uur, aardrijkskunde. Dit was de les van de nieuwe lerares, benieuwd of ze een beetje les kan geven. Iedereen loopt het lokaal in en ze begint iets uit te leggen over stomme vulkanen. Na een tijdje had ik geen zin meer om te luisteren, dus keek ik maar een beetje naar buiten. 'Ja, jij daar. Wat is je naam?', vraagt Mandy (dat is de naam van de lerares en we mogen haar bij de voornaam noemen) aan mij. 'Ines mevrouw'. 'Maak jij maar strafwerk voor de volgende les, omdat je niet oplette. Schrijf meer twee A4'tjes vol: Ik moet opletten als Mandy wat uitlegt', zegt Mandy op een gemene toon, alsof ze alle macht heeft. De les ging langzaam voorbij en ik had door deze les al helemaal geen zin in school meer, want deze lerares gaat me echt haten. De bel gaat en als ik probeer het lokaal uit te lopen roept Mandy me weer terug. 'Ines, blijf jij nog maar even wachten, ik moet nog wat met je bespreken'. Zonder er iets tegen in te brengen laat ik me weer vallen op een stoel. Ik zie hoe Mandy opstaat en dan opeens de deur dicht doet. 'Mevrouw, waarom doet u de deur op slot?', vraag ik, terwijl ze dichter naar me toe loopt. 'Zodat je niet kan ontsnappen', zegt Mandy en trekt me omhoog van m'n stoel af. 'Mevrouw blijf van me af', zeg ik, terwijl mijn geduld opraakt. Opeens sloeg Mandy mij keihard voor mijn hoofd en daardoor viel ik op de grond en kreeg ik allemaal vlekken voor mijn ogen. Ik hoorde dat Mandy de kast achterin de klas opendeed en kon nog net zien dat ze er een knuppel uithaalde. Wie heeft er nu een knuppel op school?! 'HEY! Blijf staan jij pottenkijker', riep Mandy in één keer en deed de deur open en na een tijdje ook weer dicht. Ze kwam weer naar me toe en gaf me nog eens een klap met de knuppel. 'En nu wegwezen en vertellen wat ik heb gedaan werkt niet, niemand gelooft je en als ik erachter kom dan zwaait er wat', dreigde Mandy niet al te hard, want straks hoorde een andere leraar haar. Bijna alles werd zwart voor mn ogen, maar ik kon blijkbaar nog net opstaan. Ik liep het lokaal uit en ging naar de wc's. Ik zag er echt niet uit. Ik probeerde het bloed een beetje van mijn voorhoofd te halen en het een beetje te bedekken zodat niemand het hoeft te zien. Karin en Raisa waren ook vrij en we fietsten met z'n drieën weer naar huis.
[pov onbekende]
Ik had iets gruwelijks gezien, Mandy sloeg Ines in elkaar. Maar Mandy had me opgemerkt, maar volgens mij was ik zo snel dat ze niet kon zien wie ik was. Ik heb zo'n vermoeden dat Mandy dit vaker gaat doen. Ze moet boeten voor wat ze heeft gedaan, daar zal ik wel voor zorgen. Ik pak pen en papier en schrijf een plan op hoe ik dit ga aanpakken. Uiteindelijk weet ik het en loop de deur uit. Ik weet waar Mandy woont en ga haar observeren en dan sla ik toe...
[pov Ines]
Zucht, weer een nieuwe dag en ik heb weer zo'n standaard ochtend. Alleen het enige verschil is dat ik deze keer niet zoveel zin heb om naar school te gaan, puur om het idee dat ik als eerste aardrijkskunde heb. Eigenlijk ben ik gewoon bang dat ze me weer wat gaat aandoen en het ergste is ik kan er niet veel aan doen. Ja, ik kan het door het hele gebouw schreeuwen of naar de teamleider gaan maar ik weet wel wie ze eerder geloven, een leerling of een lerares. 'Is er iets?', vraagt Raisa, die blijkbaar doorhad dat er wat was. 'Nee hoor, niks aan het handje', zeg ik snel en blijkbaar neemt Raisa het dan voor gezien.
'Nog één minuut en dan mogen we weg!', joelt een jongen uit m'n klas terwijl hij wegloopt. 'Nee niet weglopen, wedden dan komt ze eraan', roept weer een ander. Dan komt de teamleider er opeens aan en aan zijn gezicht te zien had hij ons wat te vertellen. 'Mevrouw Phillipo (dat is Mandy haar achternaam) is vandaag niet op school en we weten niet waar ze is en wat er is want ze neemt haar telefoon niet op. We zijn allemaal blij en gaan lekker een tussenuur houden. Toch zegt mijn gevoel dat er iets niet klopt, dat er iets ernstigs is gebeurd met Mandy. Misschien komt het door mij of die pottenkijker, maar dat zal wel heel toevallig zijn...
[pov onbekende]
Daar ligt ze dan, tape voor haar mond, handen en benen vastgeknoopt op een koude vloer. Precies wat ik wou en ik begin een kwaadaardig lachje op te zetten voor het effect, alleen ik moest er heel hard door heen hoesten als een oude man die heeft gerookt.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Al een idee wie de ontvoerder kan zijn? Waarschijnlijk niet hè? Ach wat jammer nou, wees maar op je hoede voordat jij aan de beurt bent!
Credits aan Raisa voor het maken van de omslag!!!
x_raisa_x <-- maker omslag
JE LEEST
The Killermachine (Dutch)
Mystery / Thriller'Ik ben er klaar mee, klaar met de mensheid. Ze maken te veel fouten, ze zullen boeten voor de fouten. Allemaal ook al moet ik er persoonlijk voor zorgen. Ik heb er al één en dat zal zeker niet de laatste zijn. Ik speel een spelletje met de mensheid...