what happen to Hyona?

218 9 0
                                    

" Aerin cepat naik... Hyona pengsan. Dia asyik panggil nama Aerin ja." kata wonwoo cemas. Aerin terasa bagaikan jantungnya dah luruh. "oppa... Tolong jaga Jimin dengan Minra kejap tau. Kalau depa dah bangun kau buat lha macam mana pon asalkan depa tidur balik." kata Aerin kepada Minggyu. Minggyu hanya mengangguk. Wonwoo dan Aerin lari naik ke bilik di mana Hyona pengsan. Alangkah terkejutnya Aerin apabila Hyona dan seventeen berada dalam bilik tingkat 3. Hyona hanya terbaring. "korang.. Apa korang buat dalam bilik ni?" tanya Aerin kepada seventeen. Belum sempat seventeen bercakap, mereka terdengar orang menyanyi. Tiba tiba Aerin terduduk lalu menangis. "oppa... Mianhe" katanya perlahan. Aerin menguatkan dirinya dan bangun. "oppa.. Angkat Hyona. Bawak balik dia balik dorm." kata Aerin masih tersisa tangisannya. Scoup mengangkat Hyona turun. Aerin mengambil beg Hyona dan turun. Tiba tiba Aerin tersadung. "oppa tolong." jerit Aerin perlahan. Dia sudah tidak berdaya untuk berjalan. Ketakutan menguasai separuh dirinya.

DK pergi mendapatkan Aerin. "aerin awak boleh berjalan lagi ke tak?" DK menanyakan kepastian Aerin. Aerin hanya diam. "aerin biar saya dukung awak. Cepat naik." kata DK. Aerin naik ke belakang DK. Dia tahu kalau dia menolak dia tak dapat buat apa apa dengan badannya yang sedang lemah.

Setibanya di luar bagunan...
"Minggyu oppa, tolong angkat Minra. Jeonghan oppa pula angkat Jimin. Korang kena senyap. Jangan sampai mereka terjaga. Jom balik dorm Miuni." Aerin takut perkara yang tidak diingini berlaku kepada mereka bertiga." DK oppa.... Tolong turunkan Aerin boleh?" kata Aerin lagi sebelum mereka berjalan pergi. "Aerin boleh jalan ke?" tanya DK prihatin. Aerin hanya mengangguk kepalanya. Apabila DK menurunkan Aerin dari belakangnya Aerin terus terjatuh. DK berasa risau lalu berkata "Aerin...biar lha oppa yang dukung Aerin. Aerin masih trauma kan." DK meneka. Aerin mengangguk. Dia mengaku yang dia masih trauma dengan hal tadi. "tak apa oppa. Aerin boleh berjalan. Boleh tak oppa tolong papah Aerin?" tanya Aerin. Lututnya masih lemah. Dia tak dapat rasa kakinya dan dia tak suka di dukung atau di angkat oleh mana mana lelaki.

DK mengangguk dan memapah Aerin. Setibanya mereka berempat di dorm Miuni..
"oppa tolong letak Hyona atas sofa ni... Jimin dan Minra tolong letak dalam bilik." Aerin mendekati Hyona. Dia minta bersendirian. Seventeen pon pergi menjaga Jimin dan Minra. Mereka terdengar satu nyanyian yang sayu dan merdu. Tidak lama kemuadian Hyona, Jimin dan Minra terjaga dari tidur. "apa yang jadi ni...aku kat mana?" tanya Hyona. "kau ada kat rumah. Korang semua ada kat rumah." jawab Aerin tenang. "apa yang dah jadi tadi? Kenapa seventeen pun ada dekat sini?" tanya Minra pula. " tadi korang yang ajak diorang datangkan buat buat lupa pulak." Aerin menipu. "errr....kau orang semua boleh balik...thanks sebab datang tapi dah malam sangat ni." kata Aerin sambil membuat isyarat 'rahsiakan' kepada seventeen. "bye...besok jumpa dekat sekolah k" kata Jimin pula. Mereka pun balik dan berehat.

4 special girls (malay ff)Where stories live. Discover now