Part 12 ; THE ENDING

324 26 2
                                    

Nobody POV

"Jong In.." panggil Puan Kim lembut sambil membelai rambut anaknya yang tidur di atas kerusi di sisi katil wad itu. Naeun dan Tae Oh pula sedang nyenyak tidur di atas sofa di penjuru wad itu. haaa, Puan Kim baru tersedar dari koma 3 hari yang lalu. syukurlah, dia makin pulih selepas kemalangan yang melibatkan keretanya dan kereta seorang pemandu yang mungkin sedang mabuk. ah balik pada topik la..

"chagiya.. omma.. minta maaf.. omma.. om-" sedang Puan Kim menangis, Kai tiba tiba terjaga memandangkan dia terdengar suara seperti ibunya sedang bercakap. "omm... omma?!" Kai teruja. dia terus memeluk ibunya itu seerat yang mungkin. ibu yang berada di dalam dakapan menangis kesal. kesal dengan keputusannya yang tidak diterima akal. tidak memberi peluang langsung kepada anaknya untuk menjelaskan perkara sebenar. "Jong In, mianhaeyo.. omma menyesal.. mungkin ni balasan tuhan pada omma.. omma-" Kai yang seakan memahami ibunya itu terus meletakkan jari telunjuknya di bibir ibunya.

"nae, Jong In dah lama maafkan omma. and, maybe god have paid my wish. thank you omma. thank you so much sebab terima anak omma balik. and, how about them? my wife and son? omma terima kan? diorang baik. macam omma pernah jaga Jong In dulu, macam tu Naeun dan Tae Oh jaga Jong In." Puan Kim terus mengangguk sambil mengelap airmatanya di pipi. gembira. gembira dengan kehadiran keluarga baru.
_______________________________________

"Naeun.. Naeun.." Puan Kim menggoncang tubuh menantunya secara perlahan. Naeun yang mula sedar terpisat pisat. buka saja mata... "huh! om.. omma? eh maksud saya. Puan Kim.." Naeun cuba untuk berdiri tanda hormat tetapi dihalang oleh ibu mertuanya. "tak usah berdiri. takpe, duduk lah." Naeun terus mengangguk. "Kai oppa.. mana?" tanya Naeun janggal. "Kai turun bawah sekejap. beli breakfast. Naeun, omma minta maaf atas kejadian beberapa tahun lepas. omma tak fikir. omma.. hem.." Puan Kim mengeluh. berat untuk meminta maaf atas perkara itu. Naeun hanya tersenyum.

"nae omma. Naeun faham. its okay benda dah lepas kan?" ujar Naeun sambil tidak lekang senyum dibibir. Puan Kim turut tersenyum. "this baby dah berapa bulan?" tanya Puan Kim sambil memegang perut Naeun. hehehe, new baby! "lagi 2 minggu je. 9 bulan dah haha." Naeun tergelak kecil. rezeki, syukurlah.. "omma.." Tae Oh yang terpisat pisat itu mula bangun dari pembaringan lalu duduk pada posisi stabil di atas sofa wad itu. Tae Oh memandang Puan Kim pelik. "omma.. ini nenek ke?" Naeun hanya mengangguk manakala Puan Kim hanya tersenyum. "annyeong.." Puan Kim cuba untuk memegang anak kecil itu. "appa mana?" tanya Tae Oh kepada neneknya. wah teruja lah kan dapat jumpa ibu Kai buat pertama kali. lagipun, Tae Oh memang friendly dengan sesiapa pun. eceh~ "appa? entahlah." Puan Kim tersenyum mengusik.

"jangan sorok appa Tae Oh.. kalau tak Tae Oh taknak kawan nenek." Tae Oh menunding jari tanda amaran. Naeun dan Puan Kim tergelak kecil. beberapa saat kemudian, pintu diketuk dari luar tanda ada orang ingin masuk. "annyeong.." ujar Kai sambil membawa plastik makanan untuk sarapan pagi. Tae Oh berlari mendapatkan appanya. "ish, Tae Oh ni.. memang tak boleh berenggang dengan appa dia ke?" Puan Kim agak cemburu. iyalah, mahu bermain dengan cucunya tetapi cucunya lebih memilih appanya. Kai tergelak. "omma.. this naughty boy are so close with me. mana mana je Jong In ada, mesti dia ada even Jong In ada latihan." Puan Kim hanya mengangguk faham selepas mendengar penjelasan Kai. "Tae Oh juga pelengkap life kitorang, omma. sebab tu life kitorang macam, bahagia je even banyak masalah datang. Tae Oh ceriakan kitorang. banyaklah." sambung Naeun pula. Kai mengangguk setuju. "wah.. pandai lah cucu nenek.." Puan Kim mencuit hidung Tae Oh. kini, kehidupan mereka sudah sempurna. senang cerita bahagia selepas tragedi beberapa tahun lalu. ha, dah lah tamat dah lah ff ' Oh My Baby ' ni eh amboi dia tu pi baca sinopsis ff baru author hehehe.

lot of love,
- hanis dania

Oh My Baby! [COMPLETED]Where stories live. Discover now