Część 6 Mężczyzna, który wiedział zbyt wiele

1.1K 158 21
                                    

Z akt sprawy dr. T. M. Riddle

Przypadek H.J. Pottera, notatki po szóstym spotkaniu

Tym razem mam nadzieję, że wydarzenia, które zachodzą w imaginacji Harry'ego są symboliczne! Okazuje się, że dyrektor Dumbledore najpierw traci rękę, a następnie zostaje zabity przez Klątwę Uśmiercającą. Co za niefortunny tydzień mój drogi Harry!

Narcyza Malfoy i jej siostra Bellatriks odwiedzają Snape'a. Voldemort wyznaczył Draco do wypełnienia strasznego zadania. Narcyza błaga Snape'a, a on obiecuje wypełnić owo zadanie, jeśli Draco zawiedzie.

Jakie to wzruszające - matka błagająca o łaskę dla swojego dziecka! Zastanawiam się czy siostry Narcyza i Bellatriks są dwoma aspektami tej samej osoby. Dobra matka, która chce ocalić swoje dziecko i mroczna nie matka, która mówi: Poświęćmy go! Mater Dolorosa. Snape, ten sam nieprzenikniony Snape pozostający wśród i pomiędzy nimi, zarówno dobry jak i zły, obiecuje pomóc matce ocalić syna. Ale żeby móc go uratować musi zobowiązać się do dokonania jakiegoś okropnego czynu. Co takiego Snape musi zrobić?

Narcyza i Bellatrix dwoma aspektami Lily. Jeśli tak, to która część Lily chce uratować syna - a która część nie? I dlaczego Snape musi złożyć przysięgę? Co go motywuje? Pragnienie chronienia chłopca? Miłość do jego pięknej matki? A może coś innego?

Dumbledore i Harry idą do Horacego Slughorna. Ręka Dumbledore'a jest poczerniała i wygląda na martwą, ale ten nie chce powiedzieć, co się stało. Początkowo Slughorn nie chce wrócić do Hogwartu jako nowy nauczyciel, ale w końcu obiecuje to zrobić dla dobra Harry'ego i dlatego, że dobrze wspomina matkę chłopca.

Kolejna postać, która składa obietnicę dla dobra matki i jej syna! Czy Slughorn jest jakimś odpowiednikiem Snape'a?

Horacy. To imię może pochodzić od greckiego poety, który pisał wiersze o utraconej miłości i o beznadziejnym zauroczeniu mężatką. Czy po raz kolejny napotykamy tutaj następnego wielbiciela słodkiej Lily? Slughorn. Ponieważ ślimaki zazwyczaj nie mają rogów, mogę jedynie stwierdzić, że Harry po raz kolejny zagłębił się w lekturze starych książek. Tym razem to Browning i jego tragiczny poemat Dzielny Roland pod Mroczną Wieżą stanął. Kedy cierpiący Roland wreszcie przybywa do Mrocznej Wieży widzi w korowodzie duchy tych, którzy umarli przed nim: Ujrzałem ich wszystkich i poznałem. A jednak/Wciąż nieustraszony, do ust mój róg podniosłem... ślimak - róg, róg bitewny, podzwonne śmierci?

Harry, Ron i Hermiona potajemnie śledzą Draco wymykającego się do Borgina i Burkesa, sklepu, w którym można kupić czarnomagiczne artefakty. Draco czegoś chce, ale czego? Harry zaczyna podejrzewać, że Malfoy jest śmierciożercą, napiętnowanym Mrocznym Znakiem Voldemorta.

Jak mam potraktować ponury sklep Borgina i Burkesa? Ten pierwszy przywodzi na myśl zarówno francuskie słowo borgne, czyli cienisty i znaną z mordowania wrogich im kardynałów rodzinę Borgiów. Czy także niejaki Burkes nie był szkockim seryjnym mordercą? Nie jest to chyba najbardziej właściwe towarzystwo dla młodego Draco.

Draco został naznaczony przez Czarnego Pana, podobnie jak Harry, co potwierdza mój pogląd, że Draco i Harry są jedną i tą samą osobą. Obaj chłopcy noszą znaki tego samego czarnoksiężnika - Draco na jego ramieniu, a Harry na czole. Czy blizna Harry'ego jest jego Mrocznym Znakiem? Harry mówi mi, że śmierciożercy mogą wyczuć obecność Voldemorta poprzez swoje znaki. Cóż, więc najwyraźniej Harry również może nim być. Jego wyobraźnia pełna jest odniesień do bólu blizny, tak jak jego umysł wypełnia się myślami Voldemorta.

Tajemnice / HPOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz