♥Chapter 11♥

1.1K 70 2
                                    

AUTHOR POV

"Sera makanlah..Kenapa termenung je ni?" Soal Mr.Choi lalu menyuapkan ice cream goreng ke dalam mulutnya.

"Takde selera lah appa.." jawab Sera ringkas..

"Macam mana sekolah? Okay?"

"Okay je.." balas Sera dan serta-merta ingatannya teringat akan kejadian semalam..

Sejak kejadian tu Minyoung tidak langsung mesej ataupun menelefon dirinya seperti yg selalu dia lakukan..

"Kenapa ni?" Soal Mrs.Choi yg baru datang dari dapur sambil membawa pinggan berisi kimbap..

"Aniyo..Omma Sera nak naik atas dulu ea? Nak rehat.."

"Humm pergilah.."

Setibanya di bilik,Sera terus menuju ke balkoni biliknya yg berhadapan dengan sebuah taman permainan..Dari situ dia dapat melihat ada sepasang kekasih yg sedang bergurau-senda bersama-sama..Dia tersenyum pahit melihat semua itu..

"Bila lah aku nak happy macam tu?" Keluhnya dan terus mengeluarkan buku diary miliknya dan mula menulis..

Dear Diary,

Kenapa kisah hidup aku terlalu menyedihkan? Haha Chanyeol Sunbae yg selama ni aku kejar-kejar tu rupa-rupanya suka kat kawan aku sendiri..Minyoung!! Dia cantik,baik and no wonderlah Chanyeol Sunbae suka kat dia kan..Aku ni apalah ada..Huh..

Chanyeol Sunbae!! I Love You..

Selesai menulis diarynya,Sera terus melangkah masuk ke dalam bilik untuk merehatkan diri..Dia sendiri tidak tahu bagaimana ingin berhadapan dengan Minyoung pada hari esok..

******

"Okayy petang ni macam biasa kita semua akan ada latihan..And sebarang alasan tidak akan diterima memandangkan perlawanan tinggal beberapa hari sahaja lagi..Faham!!" Arah Yong Songsaenim selaku jurulatih pasukan basket Kyunghee Art Highschool..

"Ne..." jawab semua ahli pasukan basket kecuali Chanyeol yg sedang asyik termenung..

Dia teringatkan kejadian semalam semasa di Healthy Room bersama Minyoung..

-FLASHBACK-

Chanyeol membaringkan Minyoung di atas katil yg terdapat di dalam Healthy Room tersebut..Selepas itu,dia duduk di kerusi yg bersebelahan dengan katil itu..

"Emm Chanyeol Sunbae.." panggil Minyoung lembut..

"Ne.." jawab Chanyeol dan terus perhatiannya diberikan sepenuhnya kepada Minyoung..

"Gomawo sebab tolong saya tadi.."

"Cheonma.." balas Chanyeol diiringi senyuman..

"Tapi Sunbae tak patut buat macam tu" ujar Minyoung dengan wajah tidak puas hatinya..Chanyeol yg mendengar rungutan Minyoung itu terus mengerutkan keningnya tanda tidak faham akan maksud gadis itu yg sebenarnya..

"Wae?" Soal Chanyeol ringkas..

"Yelah tadi kan ada Sera kat situ patutnya Sunbae tolong dia bukannya saya yg tak terluka ni.." ucap Minyoung dan memandang tepat ke dalam anak mata milik Chanyeol itu..

"So what?" Tanya Chanyeol dengan wajah bajet coolnya itu..

"Hish Sunbae tau tak yg Sera tu suka gila kat sunbae..Dia dah lama tau kejarkan Sunbae..And tadi dia yg selamatkan saya dari jatuh.." ujar Minyoung dengan kesal..

SUNBAE!! I Love You [Chanyeol FF]Where stories live. Discover now