part 1

108 14 0
                                    

outher POV

chorong berjalan di koridor Sopa Hight School untuk mencari pecabat guru. Chorong ialah prlajar Cube Hight School yg ditukarkan ke sekolah Sopa Hight School kerana mendapar tawaran untuk bersekolah di situ. di sebabkan sekolah barunya agak jauh dr rumahnya, appanya tlh menyewa sebuah bilik di apartment (x tau eja) yg berdekatan dgn sekolah untuk memendekkan perjalanannya ke sekolah.

chorong berjaln mengelilingi sekolah yg besar itu untuk mencari pejabat, secara tiba-tiba dia terlanggar seorang namja. "ah~... mianhe.. mianhe.. gwenchanayo?" chorong agak cemas lalu membantu namja itu bangun dr terjatuh akibat perlanggaran td. "nae.. gwenchana.. go-.. gomawoyo.." kata namja tersebut tanpa memandang chorong. "sy nak tanye boleh? pejabat guru kat mane?" tanye chorong. "kat depan tu.." jawab namja itu ringkas sambil menunjuk pintu bilik pejabat. chorong memandang ke arah yg ditunjukkan oleh namja tersebut. "ah~ go-.. gomawoyo.. chorong imnida.." chorong menghulurkan tgn. "I-.. im jae bum" jb menyambut huluran tgn tersebut. "ok sy pergi dulu" kata chorong sambil berlari ke pejabat guru.

*tokk! tokk! (bunyi pintu diketuk)*

"masuk.."

chorong masuk ke dlm pejabat selepas debenarkan masuk. "seonsengnim.." chorong memanggil sir kim. "nae? oeh.. mianhe.. kamu chorong kan? murid transfer tu?" tanye sir kim kpd chorong. "nae..". sir kim menghulurkan sehelai kertas kepada kertas kpd chorong "ni jadual kamu untuk kelas 6A3S..". chorong mengambil jadual tersebut lalu meminta diri.

chorong POV
"hishh!! mane kelas aku ni.. dahla sekolah ni besar.." monolog aku sendiri sepanjang perjalanan. setelah jalan agak lama untuk mencari kelasku, akhirnya aku jumpa.

*tokk tokk (bunyi pintu diketuk)*

"yes miss?.. cari sapa ye?" cikgu yg mengajar kelas itu bertanya kepadaku. "ani.. sy pelajar baru untuk kelas ni.." jawabku. "oh mianhe.. come in" aku memasuki kelas yg agak bising dgn suara pelajar di dlm kelas itu. "introduce yourself" kata cikgu itu ringkas. "park chorong imnida.. saya pelajar transfer dari Cube High School.. nice to meet you all" aku tunduk hormat.

"omo.. neomu yeppeoda"

"kyeopta"

"iee.. macam gedik je.."

"nape dgn dia?"

aku hanye mampu senyum mendengar suara- ii itu.


outher POV
"ok.. ade pape nk tanye kat dia..?" tanye seongsengnim kpd murid-muridnya. seorang murid lelaki yg agak tampan bangun lalu bertanye kpd chorong " awak ada namchin?". "nae?" pipi chorong mulai hangat dan mula kemerahan. kemudian pelajar lain pula bangun "awak tinggal kat mane?".

"okk.. stop.. better korang xyah tanye.. soalan semuanya merapu.. ok chorong, awak boleh duduk kat belakang sana" mr jun menunjukkan tempat kosong di tepi tingkap. chorong mengatur langkahnya lalu pergi ke tempat yg ditunjuk oleh mr jun.

"ok.. have fun for your lunch" kata mr jun lalu keluar dr kelas tersebut. chorong mengemas buku-bukunya sebelum keluar dr kelas. "annyeong.." chorong terkejut kerana seseorang menegurnya. "nae.. have we meet before?" tanya chorong. "nae.. ingat saya tak? Im jae bum? awak langgar saya pg td.." jawab jb panjang lebar. "ah~... nae.. saya ingat.. awak x pergi rehat ke?" tanye chorong lalu bengun dr kerusi. "ani.. sy nk pergi liburary.. awak nk ikut?" jwb jb. "ah~... nae.. boleh jugak..". "khaja" jb menarik lengan chorong. tanpa mereka sedar beberap pasang mata memerhatikan mereka berdua.





-tbc-

--------
annyeong.. hope korang suke story ni. btw, jgn lpe vote or comment.. gomawo yg dh vote tu ∩__∩




You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 10, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

She Is My CrushWhere stories live. Discover now