Gelas itu dihentak di atas meja dengan kuat setelah habis meneguk isinya.air mata sarang tidak henti-henti mengalir dari pipinya.dia menangis lalu menjerit seorang diri di kafe itu.beberapa pasang mata memandang sahaja perilakunya ketika itu.sarang dah tak peduli.yang pasti,dia puas.puas melepaskannya dengan menangis.
"sarang?kau okey tak ni?"seolhyun,teman rapatnya segera meluru ke arahnya sebaik sahaja dia ternampak sarang menangis teresak-esak di dalam kafe itu.sarang memandangnya dengan mata yang penuh rasa sedih,kecewa,sakit hati dan pedih.
"tak....aku tak okey..aku benci dia!.."kata sarang.seolhyun hairan.benci?dia mengambil tempat di sebelah sarang.
"cerita dekat aku...kenapa kau menangis teruk sampai macam ni?"seolhyun memandangnya. Sarang diam sebentar menahan sebak yang bertamu di dada.
"su ho.."air matanya menitis lagi.ah..sesungguhnya dia tidak mampu bercerita ketika itu.air matanya tak mampu untuk menahannya daripada mengalir.
"kenapa dengan su ho?"seolhyun beriak risau. Sarang memandangnya.
"dia nak pergi daripada korea..dia nak tinggal dengan keluarga dia dekat amerika.."jawab sarang teresak-esak.
"habistu?takkan sebab tu kau menangis sampai macam ni?"seolhyun menyoal tidak puas hati.
"dia...dia akan dikahwinkan dengan perempuan lain!..."sarang menangis lagi.kali ini lebih kuat.seolhyun terdiam dan terkedu.dia melihat sarang yang sudah tak bermaya akibat menangis daripada tadi.
Dia tahu bahawa sarang menyukai su ho sejak dia dan dirinya berada di tahun satu di university tempat mereka belajar lagi.namun,sarang tak mampu mengucapkan kata cinta,kerana takut lelaki itu akan menolaknya.
Namun,dalam pada itu,su ho dan sarang menjadi rapat disebabkan sesuatu kejadian yang hampir meragut nyawa sarang sendiri.
"habistu..kau tak nak bagitahu dia perasaan kau?"soal seolhyun setelah agak lama mereka menyepikan diri.sarang terdiam.tangisannya beransur reda.
"aku takut...aku tak nak..lagipun,dia dah nak balik amerika..dia bakal berkahwin dengan perempuan tu..takkan aku nak rosakkannya.."sarang bersedih lagi.air matanya turun lagi.seolhyun terdiam tanpa berkata apa-apa.
"habistu..apa yang kau nak buat?"soal seolhyun lagi.sarang menggeleng tidak tahu.seolhyun mengeluh.
TTURURURURU TTURURURURURRUTTU
Bunyi mesej daripada telefon bimbit sarang menyedarkan mereka.sarang segera mengeluarkanhandphonenya dan membaca mesej tersebut.
Sarang,
Saya nak jumpa awak malam ni dekat depan menara jam..
Dekat taman yang berhampiran dengan situ..
Saya akan balik esok pagi...dan saya harap awak akan datang dan kita akan bertemu untuk kali terakhir..
Maafkan saya..
Saya tunggu awak..jumpa pada pukul 9.00 malam nanti..bye
Sarang terdiam sebentar.ekspresi mukanya kosong.seolhyun memandangnya dengan penuh tanda Tanya.
"siapa mesej?"soalnya.sarang tertunduk dan mengelap air matanya.
"su ho.."seolhyun terdiam.
"dia nak aku jumpa dia malam ni dekat tempat kitaorang selalu lepak.."sambung sarang.
"kau nak jumpa dia?"
YOU ARE READING
TIME SECONDS
Romance"if you love someone.. but,he never knows.. then,you have one chance to let him know... and your chance is sacrifice yourself to save him.. will you accept it?"