23

8.7K 280 1
                                    


Eliya dan Eddie telah meluangkan masa mereka di Langkawi dengan mengelilingi pulau-pulau sekitar dan bermandi manda di Tasik Dayang Bunting.Menurut kata-kata orang tua di Langkawi,bagi pasangan yang ingin mendapatkan cahaya mata mereka hendaklah meminum sedikit air dari tasik tersebut.Apabila Eddie mendengar penerangan dari seorang pakcik mengenai tasik tersebut,dia terus tersenyum simpul kepada Eliya.Faham sangat Eliya dengan makna senyuman itu.Eliya hanya menurut. 'hisy..ada-ada je suami aku ni..entah ya atau tidak apa yang dikatakan oleh pakcik tu..layan je la..'hati Eliya berkata-kata.Perlahan Eliya meneguk air yang diambil dari tasik itu.Mereka berenang di dalam tasik yang dalamnya 30 meter itu.Pelbagai aktiviti yang telah mereka lakukan sepanjang hari.Akhirnya Eliya kepenatan lalu berjalan menghala ke chalet selepas mereka kembali dari pusing sekitar pulau-pulau sekitar Pulau Langkawi.Sedang Eliya berjalan di hadapan taman mini yang berhadapan dengan chaletnya,tiba-tiba dia rasa kakinya sudah tidak menjejaki lantai lagi.Ternyata Eddie sudah mencepungnya dan berlari masuk ke dalam chalet mereka.Eliya menjengkelkan mata kerana bimbang jika ada sesiapa yang melihat aksi mereka berdua itu.Mujur tiada siapa yang berada di kawasan mereka itu.
"abang..jangan la dukung Liya macam tadi nanti orang nampak la.."ujar Eliya manja kepada Eddie ketika Eddie sudah meletakannya di atas sofa yang berada di ruang tamu chalet mereka.
"hurm..biar la..biar satu dunia tahu yang abang cintakan isteri abang yang sorang ni.."ujar Eddie sambil meletakkan kepalanya di atas riba Eliya.Eliya tersenyum lalu mengusap lembut pipi suaminya.
"erm..abang ni saje je tau..minggu depan Liya dah kena pergi sekolah balik..kalau abang manja-manja dengan Liya macam mana nak pergi sekolah ni?.."rengek Eliya manja.
"Liya..sayang jangan buat hal..walau Liya dah kahwin da nada abang yang boleh tanggung Liya tapi..education is very..very important..cuba Liya bayangkan kalau apa-apa jadi pada abang.."
"hisy..nauzubillah..abang jangan la cakap macam tu..tak baik tau.."
"ye la..anything boleh jadi tanpa kita jangka..betul tak?.."soal Eddie sambil mencium tangan isterinya.
"erm..ye la.."
"so..abang tak nak nanti Liya terlalu bersandar pada abang..lagi satu..Liya jangan risau la..I'll always support you..abang boleh ajar Liya serba sedikit..lagipun Liya ambil jurusan lukisan kejuruteraan kan?..hah..itu memang kepakaran abang..so..isteri abang yang comel lagi manja ni..kena la bekorban sikit manja awak tu..nanti dah berjaya..abang janji..nak manja hari-hari pun boleh.."ujar Eddie sambil tersenyum nakal.Tangan Eliya pantas mencubit lengan Eddie.
"gatal.."
"abang gatal dengan sayang seorang je..so..abang pun nak minta sesuatu boleh?.."
"apa dia?.."
"sayang pun wajib gatal dengan abang seorang..boleh?.."soal Eddie manja.Eliya tersenyum simpul lalu mengangguk perlahan.
"macam tu la isteri abang..dah jom.."
"eh..nak pergi mana?"soal Eliya pelik. 'hisy..baru balik dah nak keluar lagi..buang tabiat ke apa abang sayang aku ni..kaki aku dah nak putus ni..'hati Eliya berkata-kata.
"eh..kata nak mengatal..jom la..pergi mengatal dengan abang..abang nak mandi ni.."
"hisy..ngada-ngada betul..mandi la dulu..Liya nak kemas beg..esok nak balik dah.."
"alaa...sayang..please..."suara Eddie sudah mula berubah dan mampu mencairkan hatinya. 'hai..cik abang ni..tergoda aku dibuatnya..'.Akhirnya Eliya patuh dengan keinginan suaminya itu walaupun dia malu tapi kenyataannya dia malu tapi mahu. 'aduh..jangan nanti pergi sekolah bawa perut sudah..abang..abang..asyik-asyik goda Liya je tau..'hati Eliya berkata-kata sambil kakinya mengatur langkah ke bilik mereka. 'hihihi..syok betul honeymoon kali ni..ni yang aku bertambah sayang kat isteri aku sorang yang comel ni..'hati Eddie juga turut berbunga-bunga.

Malam itu Eliya mendapat pesanan ringkas dari Zafril.

Anna..so sorry..Ril terpaksa balik dulu..ada emergency kata kak Maria..sorry dear..jumpa minggu depan..bye!.. <3 <3

Eliya hanya tersenyum. 'nampaknya sekarang dah taka da halangan lagi untuk aku bermesra-mesra dengan Eddie kat sini..yahoooo...'Eliya bermonolog sendirian ketika sedang duduk santai bersama Eddie di bilik mereka.

it's okay..take care..see you next week..
balas Eliya pendek.Eddie mengerutkan dahinya pelik.
"kenapa sayang tersengih-sengih ni?.."
"tak ada apa-apa..Cuma Zafril bagitahu yang dia terpaksa balik sebab kak Maria ada hal kecemasan.."balas Eliya.Eddie tersenyum lalu mencapai telefon bimbitnya.Sebaris ayat di kirimkan buat Maria.

thanks for the help..I really appreciate it..

beberapa minit kemudian telefon bimbit Eddie berbunyi lagi menandakan ada mesej masuk.

anything for you,pal..

Eddie bangun lalu menutup suis lampu bilik tidur mereka.
"eh..awalnya abang nak tidur.."
"mesti la.."balas Eddie penuh makna dan penuh dengan godaan.
Malam itu Eddie dan Eliya terlena dalam senyuman kebahagiaan yang mereka rasai dalam hati yang sarat dengan perasaan cinta buat diri masing-masing.Doa mereka adalah semoga cinta mereka akan berkekalan hingga ke akhir hayat.Amin..

Jangan !!! Dia SuamikuWhere stories live. Discover now