Keesokkan harinya ... Di hospital TaeMin ...
Appa \ Director : Semua sila beri perhatian. Ini ialah Doktor Bae Kyung Mi. Saya rasa setengah dari department ni sudah tahu siapa dia kan ? Mulai hari ini beliau akan menggantikan tempat Chief. Kim Jong Kook. Saya harap semua akan berjalan dengan lancar,ya ? *pergi dari situ*
Kyung Mi : Annyeonghaseyo ! Saya Doktor Bae Kyung Mi. Harap dapat berikan tunjuk ajar.
Nurse Park : Saya Park Bomi. Saya mmg suka baca buku terbitan awak. Senang kata , saya ialah fan awak !
Sister Jung : Saya ketua nurse , Jung Eunji imnida.
*intro dari semua org dan yg last skali ...*
Ki Hyun : Saya doktor yg paling hensem dlm hospital ni , Professor Yoo Ki Hyun. Harap dapat berikan kerjasama ketika bersama saya.
Kyung Mi : Hah ?
Sister Jung : *bisik* (dia ni poyo 'sikit' ... ehh ! Bukan ! maksud saya 'banyak')
Kyung Mi : Ouhh ... Erm! Kenapa saya perlu bersama awak lak ?
Ki hyun : Eh ! Kena la ! Sbb awk Chief. dan saya pulak Prof. Faham ?
Kyung mi : Ouh .. Okay ! Selamat bekerjasama ! *hulur tangan*
Ki hyun : Hehe ! *sambut tangan*
Doktor Jeon : Chief ! Prof ! Ada kecemasan !
\Nama dia Jeon Jungkook. Resident tahun 3. He is the hottest guy in this hospital. Haha\
Kyung mi & Ki hyun : Huh ? *lari ke ER*
Dlm bilik ER ...
Kyung mi : Status ?
Doktor Do : Masih belajar di SeoWon High School. Dia terjatuh dari tangga tingkat 3 ... Pesakit bernama Kim Chang Sub. Umur 15 tahun. Vital hampir tidak stabil. Dia kekurangan darah sbb dia ada luka yg amat serius pada bahagian kaki.
\Nama dia Do Kyungsoo. Masih intern. Bijak dan hensem. Bakal menjadi doktor terbaik.\
Kyung mi : Okay. Sediakan bilik surgeri. Dia perlu dibedah dgn segera.
Doktor Jeon : Baiklah ! *lari*
Ki hyun : Woo ! Baru hari first dh pandai ! Mmg genius lah kau ni ! Hebat ! *tepuk tangan*
Kyung mi : Prof . Yoo. Tolong fokus ... Bolh x ?
Ki hyun : Emm ... yelah
\skip\
Kyung mi : *keluar dari bilik operation*
Kwn pesakit : Mcm mne dgn kwn saya doktor ? Dia okay ke ?
Kyung mi : Dia dah stabil jadi jangan risau ya .
Kwn pesakit : Terima kasih doktor ! Terima kasih banyak² !
Kyung mi : Itu mmg tugas saya. Jadi xperlulah berterima kasih pada saya. Kwn kamu dlm Wad 6C bilik 28 katil 21.
Kwn pesakit : Tq doktor !
Kyung mi : Hehe !
Ki hyun : Oi !
Kyung mi : Oi mak kau terpelanting in the sky ! Woi ! Tak reti beri salam ke ?
Ki hyun : Melatah jgk kau ekk ? Ingatkan x ... Btw , hebat kau dlm bilik operation tadi ekk ... Kau mmg nk rampas title aku sebagai doktor terbaik kan ?
Kyung mi : (wei ... Aku dah mmg dinobatkan sebagai doktor terbaik la...) yeke ? Sorrylah ...
Ki hyun : tak ikhlas kau cakp tu ! Tak baik tau !
Kyung mi : Sorry ye ... Saya mahu check pesakit² saya jadi tolong ...
Ki hyun : tolong ape ?
Kyung mi : Senyap *pergi dari situ*
Ki hyun : kurang asam kau ! Ishh !
Kyung mi : Haha !
Plz wait for Part 3 ...
#KyungStory