BAB 4

201 9 0
                                    

Ayden tenung Rania yang sedang mengekek ketawa. Apa yang kelakar?

"Ohh Ayden. I understand now. This must be hidden camera right? Oh myy so funny. Enough enough. I almost die of shock thinking that it really happen."

Tawa Rania terus bersisa.

"I'm afraid I have to tell you that this wasn't a hidden camera. I'm not filming any hidden camera here. I know you might think I'm joking around or worst I'm crazy, not I'm not."

Lembut bicara dan pandangan mata Ayden mematikan terus tawa Rania. Ala betul betul ke Ayden ni? Nak kenal Rania? Mengarut sangat. Dia artis popular. Siapa Rania? Cuma gadis biasa biasa.

"I'm not joking nor playing any prank here. I wanna know you and I'm deadly serious."

Serious? Seriously? Serious like seriously serious? Ahh. Rania hilang suara.

"I never did something like this before but yeahh some silly things won't harm." Ayden ketawa kecil menutup debar di hati sebelum menyambung.

"This may sound ridiculous but can I have your contact?" Bergetar sedikit suara Ayden. Nervous barangkali. Kalau Rania reject malu besar dia! Dah la dia langsung taktau apa apa pasal Rania. Buatnya isteri orang, memang Ayden makan penumbuk.

"But you're Kim Ayden."
"Yes but will it change anything?"
"How can a famous singer suddenly ask for my contact. This is not fairy tales...."

"That's why some saying said life are much better than fairy tales. In fairy tales there'll always be happiness at the end but in real life there'll always be happiness in everyday."

Rania buang pandang pada Iris dan Thia. Dua dua bagi isyarat suruh Rania bagi je. Rania pandang sekeliling pon semua nampak excited siap tepuk tangan sambil jerit "Give him! Give him!"

Rania pandang Ayden tengah sengih sengih. Suka la tu semua sokong dia. "Pleaseee.." Ayden buat suara comel. Lepas tu semua orang keliling pon ikut cakap "Pleasee! Pleasee!"

Ikut hati Rania nak bagi je contact number dia. Gila taknak bagi. Kim Ayden kot! Apa la sangat setakat nombor telefon.

"Ok fine. I'll give you."

Suara sorakan bergema memenuhi ruang menunggu subway. Penonton drama Kim Ayden-Rania semakin ramai.

"But..."

Rania menambah diikuti suara mengeluh dari 'penonton'. Ayden termanggu. Debar di hati dia makin menggila. But what?

Rania berundur ke belakang. Menjauh dari Ayden. Semua orang terdiam. Ayden kena reject ke?

"I'll give you but.. catch me first!" Rania menjerit kemudian berlari laju keluar dari stesen subway! Bekas ratu track peringkat negeri memang berdesup larian Rania. Thia dan Iris ikut mengejar Rania.

Ayden blur sekejap. Catch her? Keadaan kembali hingar.

"Bro, faster! Chase her." Seorang lelaki berambut perang, pelancong barangkali menggesa. Ayden bagai di campak kembali ke dunia realiti.

Dia terus mengatur langkah semakin lama semakin laju. Rania sudah hilang dari pandangan namun Ayden tetap berlari ke arah yang dilalui Rania.

Krew krew Ayden turut ikut berlari. Penonton penonton drama sebabak juga ikut mengejar.

'You've no way to go, girl. You'd come to my life and I'll make sure you'll stay.'

Putera Impian Milik CinderellaWhere stories live. Discover now