♥Chapter 12♥

1.2K 81 24
                                    

AUTHOR POV

"Sera sapu lah belah sini pulak..Kat sini lagi banyak daun.." arah Mrs.Choi kepada Sera..

"Ne.." balas Sera dengan bersemangat..

Disebabkan hari ini ialah cuti, jadi Sera menolong ommanya membersihkan kawasan halaman rumah..

"Sera nanti tolong omma masak pulak ye.." ujar Mrs.Choi lagi..

"Okay.." jawab Sera ringkas..

"Omma masuk dulu tau..Siapkan cepat nanti boleh tolong omma masak.."

"Okay omma.."

Kring kring

Smartphone yg berada di dalam koceknya berbunyi menandakan ada panggilan..

ON CALL

"Ne..yeoboseyo.." ucap Sera kepada si pemanggil..

"Sera keluar jom petang ni..Aku ada berita gembira nak bagitahu kat kau ni.." jawab Minyoung dengan riangnya..

"Aku okay je..Kita jumpa kat cafe yg selalu kita pergi tu je lah."

"Okay..Jangan lambat ye ahjumma.."

"Yelah..Kau pun jangan lambat..Kalau lambat kau belanja aku.. " ugut Sera..

"Ne..Okay lah Sera aku ada kerja sikit nak buat ni..Bye bye.." ucap Minyoung sebelum mematikan panggilan..

ON CALL ENDS

Selepas menamatkan panggilan itu, Sera terus berlalu ke dapur untuk mencari ommanya..

"Omma Sera rasa kan omma kena masak sorang-soranglah harini.." ujar Sera dan berdiri di sebelah ommanya yg sedang sibuk memotong sayur itu..

"Wae?"

"Minyoung ajak keluar.. Dia kata ada benda dia nak cakap kat Sera..Boleh ea?" Rayu Sera dan memeluk lengan Mrs.Choi dengan manja..

"Humm pergilah...Jangan balik lambat sangat tau.." balas Mrs.Choi tanpa memandang wajah Sera kerana sibuk memasak...

"Okayy..Gomawoyo omma...Nanti sebelum balik Sera belikan jajamyeon untuk omma ne?"

"Okayy...Dah pergi lah siap cepat..Nanti lambat pulak.." arah Mrs.Choi dan terus menolak tubuh anaknya agar keluar dari dapur..

******

Di dalam Cafe Sweet&Sour terdapat seorang yeoja yg sedang menunggu dengan sabarnya..

"Haii awalnya kau datang selalunya lambat.." sapa Sera lalu mendaratkan punggungnya ke atas kerusi..

"Hehe saja je datang awal-awal.."

"Apa benda yg kau nak sangat cakap dengan aku tu?" Soal Sera tidak sabar..

"Aku tahu kau tak sabar sebab aku pun tak sabar nak bagitahu kau tapi apa kata kita order dulu..Okay?"

"Yelah..Aku order Juice Apple je lah satu.." ucap Sera kepada Minyoung..

"Okayy..Waiter.." panggil Minyoung kepada pelayan lelaki itu..

"Jus apple satu and jus orange satu." ucap Minyoung..

"Lagi?" Soal pelayan itu..

"No thanks.." jawab Minyoung..

Setelah menunggu beberapa minit akhirnya minuman yg dipesan pun tiba..Sera dan Minyoung minum dengan rakus kerana kehausan..

"Okay now kau cerita kat aku apa yg kau nak bagitahu kat aku.." arah Sera selepas meneguk minumannya..

"Okay sebenarnya macam ni malam tadi aku dh oficially.." ucap Minyoung dan dia sengaja menggantungkan perkataannya..

SUNBAE!! I Love You [Chanyeol FF]Where stories live. Discover now