Tiara tiba dirumahnya , dia pulang dengan menaiki teksi . Tiara bukanlah asal daripada keluarga yang mewah , seperti Leo . Ayahnya bekerja sebagai ahli bomba , dan ibunya telah meninggal dunia ketika Tiara kecil , akibat sumpahan serigala yang menyerang keturunannya .
Tiara bermandi . Lega hati aku . Bestnya mandi , hilang stress . Oooh ! Tiara teringat sesuatu , dia perlu meminta izin bapanya untuk keluar bersama Leo esok ! Takapalah , nanti aku tanyalah , tunggu ayah balik dulu . Its 7.30 right now , abah'll be back at 8 pm . 30 minutes to go !
Selepas menyalin pakaian , Tiara duduk di meja makan , sambil menunggu kepulangan ayahnya . Macam biasalah , ayahnya akan membeli makanan daripada luar , mereka jarang memasak , maklumlah bakat memasak tiada dalam sanubari mereka .
Ding dong
Loceng rumah berbunyi . Oooh abah dah sampai ! Tiara berlari anak ke pintu rumahnya , lalu membukanya . Hai ayah ! Ayah Tiara , Encik Ray memberi ciuman pada dahi anak perempuannya itu . Lalu mereka pergi ke meja makan . Ayahnya mengeluarkan makanan daripada plastik manakala Tiara mengambil pinggan dan bla bla bla . Selepas itu , mereka menjamu selera . Nyum nyum , sedap gak makanan ni , haih nikmat , syukurnya aku . Selesai makan , anaknya menunaikan hasratnya kepada bapanya untuk keluar bersama rakannya , Leo , pada esok malam . " Ha ? Leo ? Siapa tu ? Your boyfriend ? Kenapa kena pergi malam ? Kat mana ? Lama ke ? Movie cerita apa ? Siapa bapa Leo ? " soal ayahnya . "Adoi , banyaknya tanya" bisik hati Tiara . "Takpalah abah, kalau tak boleh pun tak apa" , kata Tiara , sambil senyum . "Hahaha ayah saja je tanya banyak banyak . Okla , kalini ayah bagi , ingat , jangan balik lambat , balik lebih dari pukul 10 , ayah kunci pintu rumah , tidur la kat luar okeyy " perli ayahnya , funny man . Tiara hanya mengangguk dan mengucapkan terima kasih . Ayahnya mengusap kepala anaknya , lalu beredar .
Hmm Leo ..