#32

6.6K 114 16
                                    

Suasana dalam masjid tenang sahaja. Takde terlalu kusut. Semuanya baik-baik je. Leman pun bercakap nada baik je dengan Humaira.

Humaira pula, entahlah, agaknya benda ni baru atau dah lama dia tinggalkan, dia cuma diam je. Aku tak marah pun. Aku pun tak paksa. Cuma bila dia rasa janggal, aku turut rasa kesian.

Bukan apa, bila mata dia melilau tengok sekeliling, dia mula rasa asing. Dan dalam masjid, lelaki dan perempuan diasingkan. Dia keseorangan, dan mula tunjuk wajah yang membosankan.

Sejam jugaklah kitorang mengaji di situ, habis giliran kitorang, terus Humaira bangkit dan berjalan laju menuju ke kereta.

"Maira!"

Aku yang di belakang mula rasa terkejar-kejar. Laju betul dia berjalan. Aku faham apa dia rasa.

"Madi, cepatlah.. saya tak tahan dah ni.."

"Tak tahan apa?"

"Saya nak tukar pad ni. Banyak pulak darah kali ni."

Aku menepuk dahi.

"Astaghfirullahalazim Maira.. masuk, kita balik terus."

"Kenapa? Saya nak dengar Leman ceramah tu kejap lagi."

"Maira, perempuan datang haid tak boleh masuk masjid sayang. Ini kan tempat suci.. kenapa tak cakap awak datang bulan...."

Maira, aku rasa aku kena hantar kau pergi kelas fardhu ain dahulu. Kelas basic agama ke. Tak apa. Belajar jangan malu. Nak belajar jangan takut.

Dikhuatiri jahil hingga ke tua. Nauzubillah.

*****

"I am so sorry, Madi.. saya tak tahu, period tak boleh pergi masjid. Period tak boleh mengaji. Jahil sangat ke saya ni?"

Humaira tertunduk.

"Tak. Awak tak jahil. Ni lah masanya, untuk belajar semua ni. Belum terlambat. Kalau pasal yang tadi tu, takpelah. Awak tak tahu, takpe. Next time, beritahu."

Humaira menangis. Kali ni, aku biarkan dia menangis. Biar dia menyesal. Biar dia sedih. Jangan akan datang, benda ni berlaku lagi.

"Saya taknak belajar dah semua ni..tsk..tsk.."

Teresak-esak suaranya ketika itu. Bila diingat balik, kesian. Betul tak tahu apa. Aku sekurang-kurangnya, tahu la jugak baca ayat suci. Walaupun taranum semua terabur. Dia, senyap. Kenal ke tidak, aku pun tak tahu. Hukum hakam asas pun dia tak tahu.

"Hey. Shh.. nak pandai mesti la kena belajar. Kata nak ke syurga?"

Aku mengusap-usap bahunya. Bila usapan itu menenangkan jiwanya, malah aku dipeluk pula.

"Hey, Maira. Sebenarnya, semua ni tak boleh.. kita bukan mahram. Dan kita.."

Belum sempat aku habiskan ayat tu, bibir aku dah dicium.

Dan ye, aku pun masih seorang manusia biasa, yang baru nak mendekati agama, turut kecundang dalam ciuman dia.

"Just..kiss..eemm..okay?"

Aku cuba berkata-kata ketika dicium. Humaira cuma mengangguk. Sesekali ciumannya yang hinggap di leher, menaikkan ereksi lelaki aku.

Cepat-cepat aku tahan.

"Maira, dah, dah."

"No, I love your smell."

Ciuman di leher itu memberahikan kembali. Aku merelakan perbuatannya itu.

Kalau Humaira adalah seorang isteri sah bagi aku, skill sebegini memang hebat dan diperlukan bagi setiap suami. Kalau nak cerita pasal bab ni, aksi sana sini yang mampu dia lakukan, dia memang terbaik.

Dan ye, aku juga perlukan seorang isteri dan bakal ibu kepada anak aku nanti yang mampu memberi ajaran agama sedikit sebanyak dari dia juga. Bahkan aku, turut sama perlukan ilmu agama malah lebih dari mereka semua. Sebab aku ketua keluarga.

Tapi Humaira masih dalam peringkat belajar, aku ketepikan dulu angan-angan untuk berumah tangga. Dan dia juga masih belajar. Aku pun sama. Tapi, aku mampu.

Dari segi kewangan, aku mampu. Bukan nak kata aku kaya, tidak. Aku mampu. Alhamdulillah, selama Humaira dengan aku, cukup makan dia semua.

Keluarga kitorang pun okay. Kecuali abah je la. Dia jarang jumpa dengan aku, dia cuma sekadar tahu nama sahaja. Belum rezeki lagi Humaira bertemu empat mata dengan dia.

Aku anak dia pun payah nak jumpa, jangan mimpi la Humaira boleh jumpa.

"Maira.. dah ye.."

Humaira menoleh ke seluar aku. Timbulan ereksi lelaki aku jelas kelihatan.

"Baby, what if.."

Aku yang tersandar itu terkejut bila tangannya menyentuh kawasan tersebut.

Aku pegang tangannya dan aku alihkan dari situ.

"Madi, just masturbate je. Let me do it. It still no sex kan?"

"Maira, no. Please."

Humaira mencebikkan bibir. Dan kemudian kembali tersenyum. Bibirnya dirapatkan ke bibir aku, dan mencium sedikit di bibir bawah aku.

Dengan wajah yang betul rapat dengan aku, dia meminta lagi.

"Please, Madi.. no sex kan? Nak enjoy je. Main your bebird. Hehe."

Aku diam je. Tak bercakap apa pun.

"Oh, diam eh?"

Bibir aku dicium, dan tangan Humaira menyeluk ke dalam seluar.

Tangannya mengusap batang ereksi aku sambil memberi ciuman yang memberahikan.

"No sex."

Bibirnya bertutur lagi.

Aku yang dah tewas cuma mampu mengangguk.

Humaira melurutkan seluar dan batang ereksi itu segera mengeras apabila merasai angin segar selepas berkurung di dalam seluar.

Bibir Humaira semakin rapat dengannya, dan kemudian menjilat kepala batang itu. Aku mendengus sedikit.

"Urgh.."

Humaira tersenyum nakal.

Dan dia memasukkan batang itu ke dalam mulutnya. Diselang-seli tangannya mengurut lembut.

Dan..

Aku menahan kesedapan yang teramat sehingga ke pancutan padu di bibirnya.



****

I'm back, baby.

DiaWhere stories live. Discover now