Bence mutluluk ne istediğimizin cevabıdır.Bu istediğimizi yapmayı başarmışsak eğer mutlu olabiliriz.Bunu başaramadığımızda ise mutluluk yerini hüzene bırakır.Fakat ne istediğimiz de önemli.Her zaman hayallerimizin peşinde koşmalıyız ama hayallerimizin bir sınırı olmalı tabi ki.Uçuk hayaller peşinde koşup mutluluğumuzu hüzüne bırakmamalıyız ...
Şimdi size kendi istediğimden bahsedeceğim.Aslında tek istediğim karşılıklı bir sevgiydi sadece.Ruh eşimi bulmak ve mutlu olmak.Fazla bir şey değildi aslında.Ama şuana kadar bu isteğim gerçeklişmiş değil.Ama bu gerçekleşmicek anlamına da gelmez.Bu isteğimin gerçekleşmesi için sanırım biraz daha vakit var.Ve tek yol ''beklemek...
Beklemek demişken bu dünyanın en zor şeyidir aslında.Beklerken geçen saatler,dakilar hiç bitmez.Sanki yarını görebileceğimiz kesinmiş gibi de bekleriz.Ama başka da bir yolu yoktur bunun.Sadece beklemen gerekir.Sanırım bu bekleyi başardığımızda mükafatını da alırız.
Bazen ise mutluluk dostlarınla geçirdiğin zamandır.O dakilar en kıymetli şeydir bir insan için.Fakat şu ayrımı ds yapmak lazım.DOST.Dost gibi görünenlerden bahsetmiyorum.
Çünkü olması gereken zaten yanınızdadır.Hep iyi şeylerden bahsediyormuş gibi görünebilirim fakat dost dediğin kötü günde belli olur zaten.Kötü günde yanınızda olanları kaybetmeyin.Kaybederseniz eğer bu kalbinize giden bir atardamarı koparmak gibi bir şey olur sizin için.
Mutluluğun en önemli kısmını sonuna sakladım.Çünkü en önemli kısım buradıdır. Mutluluk=Aile. Mutluluğun başrolünü aile üstlenir.Aile de risk yoktur.Ne olursa olsun yanınız da olurlar.Tabi hepsinden bahsetmiyorum.Anne-Baba olmak farklıdır herkes olamaz.Gerçek anne ve babadan bahsediyorum.Bir kardeşe sahip olmak size güç verir,hayatta yalnız olmadığınızı anlarsınız.Bir kardeşe sahipsen eğer hiç bir kuvvet seni deviremez.
Mutluluk bazen ise hayatın kaypaklıklarına boyun eğmemektir.Ben bunu başarabildiğim için mutluyum sanırım.Diğer maddeler de var tabi.Bu hayat denilen şey her daim üstünüze doğru hamleler yapar.Bazen yumuşak hamleler alırsınız,bazen ise oldukça sert hamleler.Yumuşak hamlelerde sadece güler geçersin anlamazsın hiç bir şey.Sonra sert hamleleri yedikçe bıkarsın bu hayattan yılarsın.Bu depreme benzer önce artçı depremler gelir bi hissettirir kendini daha sonrasında ise depremin kendisi hissettirir kendini.Eğer bu sert hamlelere karşı duramazsan senin için bir çöküş olur.Aslında tam olarak yapmamız gereken yumuşak hamleler de yaptığımızı yapmak.Sadece gülüp geçmek.Bu hayata karşı hep gülüceksin ki gıcıklık olsun.Döktüğün her damla senin biraz daha çöküşe götürür.Sen güleceksin ki göz yaşı dökenlere inat bu hayattan intikam almak için.Her gülümseme de daha çok güçlenirsin.Sen güçlendikçe biraz daha sert hamleler gelir tabi.Ama her seferinde aynı şeyi uygularsan asla yıkılmazsın.Arada bir 'belki' ye düşe bilirsin ama asla yıkılmazsın.Ve bu hamleler hiç beklemediğin yerden ve zamanda çıkagelir karşına.
Bu arada etrafınızda çok gülen insanlar varsa mutluluktan değil.Ya hayata karşı gülümsemedir o ya da saklayacak çok şeyi olan insandır.
Bu hayatta her şey bir hamle oyunu.Hayat bile size hamleler yapıyorken sizin boş durmanız hata olur.Bu hayatta stratejileri iyi yapmanız gerekir her şeyde geçerlidir bu.Bir sınava hazırlanırken doğru hamleleri yaparsanız bu sizin daha başarılı olmanızı sağlar.O hamleleri yapamaz iseniz kimseden bir farkınız kalmaz ve çoğu kişiler gibi sonu hüzün olur.Çalışma hayatınız da doğru hamleleri yapamazsanız her zaman bir işçi parçası olarak kalırsınız.Aşk hayatınız da doğru hamleleri yapmaz iseniz sadece üzülen taraf olursunuz !!!
Ve son olarak keşkelerle değil,her zaman belkilerle yaşamalısınız.Ancak bu şekilde rahat ve mutlu olabilirsiniz.
Ş.uncuoğlu .