Hoofdstuk 12

206 15 2
                                    

Ilse pov

Een paar weken later zijn de volledige battles bekendgemaakt. Ze zijn ook al op tv geweest. Lily heeft de battles gehaald en nu is het wachten op de opnames van de halve finale. Ik kan al merken aan Lily dat ze hartstikke zenuwachtig is, maar dat is eigenlijk helemaal nergens voor nodig. Ze red het echt wel. Ik weet zeker dat ze de finale zal winnen. 'Lily? Wakker worden, lieverd. Je moet vandaag weer gewoon naar school.' Ik sta inmiddels in Lily's kamer, naast haar bed. Ze slaapt tegenwoordig goed door, in plaats van midden in de nacht wakker worden uit een nachtmerrie, zoals vroeger wel eens gebeurde. 'Ik wil niet naar school,' zucht Lily. Ze opent slaperig haar ogen. Haar ogen staan vol met angst bij het horen van het woord ''school''. Dat betekent weer handtekeningen uitdelen en uitgebreid vertellen hoe het ging bij de battles etc. Daar zit ze erg tegenop, dat weet ik zeker. 'Het komt wel goed, lieverd.' Lily zucht weer en stapt dan uit bed. Ik leg een setje kleren voor haar klaar en loop dan naar beneden. Nu is het wachten op Lily totdat ze naar beneden komt. Een kwartiertje later komt ze dan toch naar beneden. We eten ons ontbijt op en lopen dan naar de auto. 'Ik wil echt niet, mam.' Lily staart al de hele weg naar school uit het autoraam.

'Het komt goed. Dat weet ik zeker.' We zijn ondertussen aangekomen bij Lily's school. Ik loop met haar mee naar binnen, geef haar nog een dikke knuffel voordat ze het klaslokaal binnen gaat, en loop dan weer terug naar mijn auto. Met pijn in mijn hart moet ik Lily opnieuw achterlaten, maar ik weet dat het wel goed zal komen met haar vandaag op school. Het is tenslotte al die weken goed gegaan sinds ze meedoet met The Voice kids.

Een paar weken later is de halve finale van The Voice Kids. Lily heeft die gehaald. Nog een paar weken later is de finale.

'Mam!' Lily komt naar beneden gerend. We gaan vandaag naar de studio waar de live opnames zullen zijn van de finale. Lily is bloednerveus, maar is in de paar maanden dat ze meedoet aan The Voice Kids al een flink stuk gegroeid. Ze is een stuk minder bang oor vreemde dingen en mensen, tot mijn opluchting. Nu weet ik zeker dat het goed komt. Ik kijk Lily met een glimlach aan. Dan lopen Bart, Lily en ik naar de auto op weg naar de studio's.



Ilse de Lange and the story behind Lily part 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu