P.o.v. leah.
Zodra ik het haar gevraagd heb beginnen haar ogen te glazen en begint ze te grijnzen.
"Ik zei toch dat je niet zo lief was als je eruitzag."
Ik zucht diep en ik voel dat ik bloos waardoor ze nog breder moet grijnzen. Tringgg, yas safed by the bell. Vlug gooi ik mijn boeken in mijn tas en sta op.
"Leah, kan je even komen? En Claudia ook."
Fuck.
Wat moet meneer van der hoek van me? Vlug loop ik naar zijn bureau en kijk hem vragend aan. Achter me hoor ik Claudia luidruchtig opstaan en naar ons toe komen sloffen. Als Claudia eindelijk bij het bureau is, kijkt meneer van der hoek me even vluchtig aan, maar begint dan te praten tegen Claudia.
"Claudia, omdat je nieuw bent hier, en op je vorige school nogal voor wat problemen hebt gezorgd hebben we besloten dat je de eerste paar weken een beetje begeleid wordt."
Verbaasd keek ik naar Claudia, die alleen maar brutaal haar wenkbrouw optrekt en spottend glimlacht. Vervolgens kijk ik naar meneer van der hoek die mij smekend aankijkt. Well fuck. Zit ik daar ook nog mee. Terwijl ik in mezelf meneer van der hoek op alle mogelijke manieren vermoord, glimlach ik lief naar hem en hoor ik mezelf zeggen:
"Tuurlijk meneer."
Tringg. Eindelijk ben ik uit. Vlug loop ik naar mijn kluisje. Ik moet nog langs te tatoeageshop, en ik had mijn moeder gezegd dat ik even wat huiswerk ging doen met een vriendin. Het kan dus niet te lang duren, maar dat maakt me niet uit. Ik ga het gewoon echt doen. Terwijl ik suleropgewonden naar mijn kluis loop, voel ik opeens een hand op mijn schouder. Verbaast draai ik me om, maar dan zie ik Claudia staan.
"Dus, naar welke tattooshop gaan we, buddy?"
Ik voel dat ik weer moet blozen waardoor zij heel breed begint te grijnzen.
"Sstt niet zo hard, niet iedereen hoeft het te horen."
"Okee, relax. Ik heb er zo'n zin in, ik wil namenlijk ook een tatoeage laten zetten. Ik word over 2 weken 16 en dan ga ik gelijk."
Verbaasd kijk ik haar aan, ik had haar al 16 geschat. Zodra ze mijn blik ziet haalt ze haar schouders op en zegt: "t'is soms wel makkelijk hoor, als mensen je ouder schatten."
ik knik en loop dan vlug naar mijn kluis, waar ik al mijn zooi in dump en alvast mijn boeken voor morgen check. Ondertussen is Claudia al lang klaar.
"Waarom moet jij mij eigenlijk begeleiden?"
"Omdat ik perfect ben, daarom."
Claudia schiet in de lach. Snap ik wel, ik ben ook grappig.
Samen lopen we naar buiten. Ik wil naar het fietsenhok lopen, maar Claudia houdt me tegen. Vragend kijk ik haar aan.
"We gaan op mijn scooter."
"Maar je bent nog geen 16, je mag helemaal geen scooter rijden."
"I don't give a singel fuck."
Ik kijk haar even aan maar geef dan zuchtend toe. Dan begint ze plots breed te grijnzen.
"Waarom lach jij zo eng?"
"Jij gaat rijden! Ik leer het je wel even, het is net fietsen."
Terwijl ik haar met open mond aanstaar, loopt ze naar haar scooter en haalt hem van slot. Ze duwt de scooter in mijn handen twijfelend ga ik erop zitten.
"Komop oma, we hebben niet de hele dag de tijd. Starten en wegwezen."
Terwijl ze dat zegt besef ik me iets. Dit is iets wat mijn ouders niet willen, dit is badass. En terwijl ik me dat bedenk start ik en rij weg.
"IK RIJ, IK RIJ!"
Ik rij rondjes, en terwijl gil ik superblij. Het kan me niet schelen dat iedereen me raar aankijkt. Ik doe eindelijk iets wat niet mag. Claudia kijkt me geamuseerd aan en vraagt:
"gaan we nog naar die tatoeageshop op blijf je de hele dag rondjes rijden en blij gillen?"
note:
Hey, weer een hoofdstuk! Laat me weten wat je er van vond!
Liefsx
JE LEEST
fuck the rules, I'm going to be badass
Teen FictionZij is de perfecte dochter. Zij is goed in alles wat zij doet. Zij komt nooit in de problemem. Zij is het zat om zo te zijn. Hij is de badboy. Hij doet waar hij zelf zin in heeft. Hij heeft alleen maar problemen. Hij heeft haar opgemerkt. ...