Marina'ya girişte düdük çalarak görevli birini çağırmış, çoğu arkadaşı olan çocuklardan birine botla yanına gitmesini işaret etmişti. Çocuk yaklaştığında ona para verip, aslanım bize çocuklu misafir gelecekmiş, yenge bir aylık çocuk bezi ve maması ile biberon istedi, bana marketten hemen alıp getirir misin, demişti. Çocuk istediklerini getirip bahşişini aldığında da yeniden çıkmıştı yola.
Şimdi kafasında bir plan yapmalıydı. Önce Zeyno'yu arayıp, memleketten bir arkadaşıyla karşılaştığını, kafa çekecekleri için eve geç gideceğini söyledi. Sonra üzerindeki tarife göre bebeğin mamasını hazırladı. Bebek hâlâ uyuyordu. Battaniyeyi açtı, çiş yapmamış olduğunu gördü. Herhalde ne zamandır kursağından bir şey geçmediğinden olsa gerekti. Hemen altını bezledi, bezi kapatırken nereye neyi yapıştıracağı konusunda hayli zorlandı ama sonunda başardı. Bebek kımıldamaya başlamıştı. Kucağına alıp biberonu dayadı ağzına. Bebecik hemen gözlerini açtı ve biberona saldırdı. Zavallı açlıktan bayılmak üzere olduğu için uyumuştu onca zaman herhalde.
Sonra geceyi bekledi. Denize çıkarken içine bir şeyler koymakta kullandığı plastik seyahat çantasının için boşalttı, içine bebeği yerleştirdi. Malzemeleri de market torbasına koydu ve gece saat ikide, el ayak çekilmişken yanaşıp, doğru sütannenin evinin yolunu tuttu. Çanta bebeğe beşik gibi gelmiş olmalıydı ki hiç ağlamadan yattı içinde. Tam bir buçuk saat yürüdükten sonra kapısını tıklattığında onun heyecanla kim o diyen sesini duyduğunda içi rahatlamış, biraz olsun gevşemişti.
Oturup konuştular, dertleştiler. Anası babası sağsa bebeği onlara götüreceğine söz verdikten sonra suç ortağı olmayı kabul etti sütanne. Üstü başı olmaması mesele değil, ben ona kundak gibi bir şeyler yaparım, dedi. Sabah ilk otobüsle İzmir'e gidecek, ucuz bir otele yerleşecek, orada bekleyecekti.
iEK3Mw>&D
ŞİMDİ OKUDUĞUN
7 GÜNE 7 ÖYKÜ deniz
Historia CortaDENİZ O gün havanın durumu pek parlak olmadığı için balığa çıkmamış, ertesi gün için teknesinde hazırlıklarını yapıyordu Salih. Az önce hava bir patlamış, sonra da sanki hiçbir şey olmamış gibi sakinlemişti. İyi ki çıkmamışım diye düşünüp, bir fevk...