10

74 5 0
                                    

~Pov Iris~
De film is afgelopen en de chips staat op tafel. 'Laten we twister gaan spelen' stelt Samuel voor. 'Jaa leuk!' zeg ik. Ik pak het bord en de rest gaat rond het spel staan. 'Linkerbeen op rood' iedereen zet zijn linkerbeen op rood. Rechterhand op geel, Jai zet zijn hand snel neer waardoor hij om lazert. Hij stoot hierbij tegen Zoë aan die ook omvalt. 'Twee mensen af.' Zoë staat op en kijkt Jai quasi boos aan, 'Lekker ben jij! 'Hij is lekker I know', lacht Sterre. Ze moet hard lachen om haar eigen grap waardoor ze omvalt. 'Rechterbeen om rood.' Romy staat in een heel onhandige positie en Samuel prikt in haar zij waardoor ze omvalt. 'Dit is vals spelen!' zegt ze en springt op Samuel zijn rug. Hij zakt in. Kaj begint heel hard te lachen waardoor ook hij inzak. 'En Dioni heeft gewonnen!' Hij kijkt vereerd en gaat op de grond zitten. 'Ik mag draaien want ik viel als eerste om!' schreeuwt Jai door de ruimte. Iedereen gaat weer rond het spel staan. Romy is af. Niet veel daarna is Samuel ook af en ze glippen de gang op. Als het spel na 10 minuten afgelopen is zijn Romy en Samuel nog niet terug. Ik loop naar de gang om de oplader van mijn telefoon uit mijn tas te pakken. Ik hoor een kreun van boven komen. Ik loop terug. 'Kaj, Kaj, hoor dit.' Iedereen staat op en loopt achter Kaj en mij aan. Nog een kreun, Jai de mongool die zijn lach weer niet kan inhouden gaat helemaal stuk. Ik sla een hand voor zijn mond en leg een vinger op mijn lippen. 'Ssstt.' We lopen terug naar de woonkamer. Als we weer op de bank zitten doen we alsof er niks gebeurd is. We vullen de chips weer bij en schenken wat drinken in. Dan komen Romy en Samuel de kamer binnen lopen. We zetten een poker face op en vragen waar ze vandaan komen. 'N-niks' stottert Romy. 'Je komt niks vandaan?' 'Het is nergens' vul ik Dioni aan. Samuel en Romy worden helemaal rood. 'Je kent haar nog maar twee weken en je hebt niet eens een relatie, je bent toch geen player?' doet Kaj Samuel na. 'We hebben jullie wel gehoord hoor!' zegt Cassius met een grijns.

~Pov Romy~
Kon het nog erger denk ik bij mezelf. Ik ben zo rood als een tomaat. Maar het kwam er gewoon van.. Ik ga naast Iris op de bank zitten. 'En hoe was t nou?' zegt ze met een grijns. Ik begin te grinniken. Samuel komt binnenlopen met drank ik het zijn handen. 'Ik weet niet of jullie drinken, maar je kan het proberen'. 'Laten we het gewoon proberen' zeg ik. 'Mee eens!' zeggen Iris, Zoë en Sterre gelijk. 'Voor alles moet een eerste keer zijn, he dames' zegt Cassius lachend. 'Ik kijk hem dood aan.' Jai opend 4 flesjes Jilz en geeft ze aan ons. 'Begin daar maar mee'.

~Pov Sterre~
Na 2 flesjes Jilz, 4 blikjes Redbull en 4 glazen Bacardi heb ik het wel gezien. Ik trek Jai mee en we gaan naar huis. 'Het was een gezellig avondje he schat?' zegt Jai. 'Uhuh' antwoord ik hem. En trek hem mee naar boven. Wat er toen gebeurde kan je wel raden denk ik?
s' Ochtends word ik wakker van de geur van gebakken eitjes met spek. 'Heerlijk die geur.' Ik strompel de trap af, de tafel is gedekt voor twee. Beschuitjes, broodjes met gebakken ei. 'Heerlijk.'
'Goodmorning beauty' zegt Jai. 'Goodmorning babe, wat verwen je me weer!' zeg ik stralend. 'Altijd toch!' zegt hij met een grijns. Ik begin hem te zoenen. 'Nu wil ik eten!' zegt hij als ik de zoen verbreek. Ik moet lachen en ga aan de andere kant van de tafel zitten.

~Pov Cassius~
Daar zit ik dan, kijkend naar buiten. Mijn hart doet zoveel zeer. Hoe kon ze me dit aan doen? Ik zie Zoë mijn straat in rijden op haar licht roze fiets. Ik hou van haar, maar het kan niet meer, het mag niet meer. Ze rijd verder de straat in en stopt aan de overkant. 'Wat moet ze daar nou?' denk ik bij mezelf. Ik zie Thomas mijn over buurjongen naar buiten lopen. Ze geven elkaar een kus en Zoë loopt naar binnen. Ik zie nog net hoe hij in haar kont knijpt. 'What the fuck!' Ik besluit om Kaj te bellen, hij heeft meestal wel raad, altijd als ik een ruzie met Zoë had dan was hij er om mij te steunen.
Cassius: 'Yo Kaj, kan ik even langs komen?'
Kaj: 'Tuurlijk bro, tot zo!'

Ik druk op de bel, nu maar hopen dat hij snel open doet. Ik heb hem nodig.
'Heyy Cass, kom binnen' roept Kaj vrolijk. 'Iris heeft vanmorgen een taart gemaakt, wil je ook een stukje?
'Ja lekker' antwoord ik een beetje afwezig. 'Is er iets? Ruzie met Zoë?' vraagt Kaj als hij mij het stukje taart over handigd. 'Zoë gaat vreemd.' 'Nee dat kan niet joh, hoezo denk je dat?' vraagt hij. 'Nou vorige week zouden we uitgaan. Ze zei dat ze niet meer kon en ziek was. Ik vond het best vreemd want ze klonk namelijk best vrolijk. Ik ben toen naar Global gegaan om een nieuwe choreo te bedenken. Toen ik bijna bij Global was zag ik een meisje aan de overkant van de straat. Ze leek best veel op Zoë maar ik dacht dat dat in mijn verbeelding was. Ze kwam opeens naar voren en zoende de jongen hij wie ze liep. Toen ze terug trok zag ik haar in het licht van de lantaarn, ze was het echt.. En vandaag vroeg ze of ik thuis was dus ik zei dat we repetitie hadden. Wat ook echt zo was, maar is afgelast omdat er twee zichzelf klem gezopen hadden. Maar ik zag haar dus de straat in fietsen. En ze keek naar mijn huis. Mijn scooter stond er niet want die staat bij de fietsenmaker. Maar ze keek en zag niks staan en was kennelijk erg opgelucht. Ze zette haar fiets aan de overkant van de straat en belde bij Thomas aan. Ik schrok me dood. Ze zoenden en hij kneep in haar kont. Toen liepen ze naar binnen.'
Ik vertel alles in een snel tempo en Kaj kijkt me met grote ogen aan. 'Nee' zegt hij. 'J-jawel' zeg ik. Ik kan het niet meer houden en breek. Tranen rollen over mijn wangen.

Die ene meeting❤ ~With BBraveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu