Salih, eve gitmedi, arabasının içinde biraz kestirdikten sonra sütanneyi alıp terminale bıraktı. Sonra eve döndü. Zeynep daha yeni kalkmış ve onu göremeyince merak etmişti. Tam telefon edecekken girmişti içeri Salih ve geç olduğu için teknede uyduklarını söylemişti.
İki lokma bir şeyler atıştırıp sahile inmişti sonra. Bir gün öncesinin dedikodularını dinlemek için bir süre kahvede oturmuştu. Anlatılanlara bakılırsa kurtulanlar içinde hiç kadın ve çocuk yoktu. Söylenen on dokuz erkeğin kurtulduğu, onların anlattıklarına bakılırsa da teknede yüzden fazla kişi olduğuydu. Bu söylentilere bakılırsa bebeğin annesi ölenler arasındaydı. Sonra daha sağlam bilgi almak üzere sahil korumadaki arkadaşını aradı. Ağlamaklı bir sesle denizden nasıl ceset topladıklarını anlattı arkadaşı. Salih de haberi olmadığı için yardıma gidenler arasında bulunamadığını söyledi. Çalışmalar hala sürüyor, civardaki kıyılar aranıyor, ceset toplanmasına devam ediliyordu. O da aynı bilgiyi vermişti kahvedekilerle. Bir cesaret sordu Salih, kurtulanların arasında karısını çocuğunu arayanlar olup olmadığını. Vardı. Üçü evliydi, okul çağında çocukları olduğundan bir şeye tutunup kurtulmuş olabileceklerini söyleyip sahillerin aranmasını istemişlerdi onlardan. Bir oh çekti Salih.. Demek bebek kimsesizdi ve artık onu gönül rahatlığıyla yuvasında büyütebilirdi.
Hemen eve döndü, karısı pansiyona gitmişti. Onu arayıp arkadaşlarıyla İzmir'e malzeme almaya gideceğini, iki gün sonra döneceğini söyledi. Kendisine bir çanta hazırlayıp arabasına atladığı gibi İzmir'in yolunu tuttu. Hemen bir bebek mağazasından alış veriş etti ve sütannenin kaldığı üçüncü sınıf otele gitti.
Bebek iyiydi. Mamasını iştahla yedi. Bir şey söylemiyordu ama sütanne de halinden memnun görünüyordu.
Şimdi, dedi Salih.. Ben senin aileni özleyip onların yanına gittiğini söyleyeceğim etrafa. Sana temiz bir ev bulup kiralayacağız. Bebekle burada kalacaksın. Sonra ben Zeyno'yu doğuma getireceğim ve hep birlikte döneceğiz. Oturup uzun uzun konuştular, planları yaptılar ve bebeğe Deniz ismini koymaya karar verdiler. Çok tatlı ve çok sakindi Deniz bebek. Zeyno'su gibi maviş maviş bakıyordu. Sütanne bu renge kanmamasını, değişebileceğini söylediyse de Salih dua etti öyle olması için. Çok saçlı esmer tenliydi babası gibi.. Onu şimdiden sevmeye başlamıştı Salih.
ot_haFHW
ŞİMDİ OKUDUĞUN
7 GÜNE 7 ÖYKÜ deniz
Historia CortaDENİZ O gün havanın durumu pek parlak olmadığı için balığa çıkmamış, ertesi gün için teknesinde hazırlıklarını yapıyordu Salih. Az önce hava bir patlamış, sonra da sanki hiçbir şey olmamış gibi sakinlemişti. İyi ki çıkmamışım diye düşünüp, bir fevk...