BAB 1

58 0 0
                                    

"KAK!dah siap ke?" tepat pukul lapan pagi,Zarya pergi ke bilik ku untuk melarikan diri.Inilah masa yang paling sesuai sebab kak Ariana dah pergi kerja "Dah,jomlah kita pergi ya" kami turun ke bawah dan nasib baiklah ada teksi dekat dekat rumah kami "Kau orang dua nak  nak pergi mana!" suara itu sangat aku kenal,itu kak Arianalah,alamak! Kami cepat-cepat masuk ke dalam teksi dan menyuruh pakcik itu membawa kami ke stesen bas yang paling jauh dari sini.

"MAAFLAH pakcik,saya tak ada duit banyak itu" "Tak apalah dik,pakcik bagi free je" Alhamdullilah,rezeki,nasib baiklah pakcik ni baik "Terima kasih pakcik" teksi itu berlalu dari situ "Kak,kita nak pergi mana ni?" "Kita pergi cari kerja,lepas tu,kita cari rumah sewa" kata aku lalu kami merentasi jalan dan tiba-tiba aku dan Zarya dilanggar oleh sebuah kereta,pemandu kereta itu menolong aku dan Zarya dan membawa kami ke hospital dan paling mengejutkan dia bawa kami sampai ke rumah dia. "Terima kasih cik,sebab tolong kami berdua,tapi kenapa bawa kami pulang ke rumah cik?" "Sama-sama,jangan panggil saya cik,panggil saya Andre.Oh ya,apa nama awak ya?" "Andrella Hiza" jawabku "Hrmm,cantik nama awak" "Terima kasih,tapi Andre boleh tak awak hantar kami dekat tempat tadi?" mintaku kepadanya "Kenapa? Awak dan Zarya kan dah jadi anak angkat mama" "Apa?" serentak aku dan Zarya bertanya "Ya,mulai hari ini awak dan Zarya tinggal dekat sinilah" "Terima kasih,saya terhutang budi sangat dengan awak dan mama awak" ucapku,aku bersyukur sangat kerana masih ada orang seperti ini.Aku dan Zarya berjumpa dengan mama Andre untuk mengucapkan terima kasih "Terima kasih aunty,sebab bagi kami tinggal dekat sini" ucapku kepadanya dengan senyuman "Sama-sama,aunty pun sunyi dekat rumah ni,sekali tengok Andrella ni,aunty dah tahu Andrella ni sesuai" sesuai? sesuai untuk apa? peliklah aunty Saza ni "Sesuai untuk apa aunty?" "Tak ada apalah" balas aunty Saza.Saat aku tengah asyik bercakap dengan aunty Saza,aku terlihat gelangnya dan yang paling mengejutkan gelang dia sama dengan aku,papa cakap gelang ni mama design sendiri dan kebetulan pula aunty Saza ni ada kedai rantai dan gelang.Adakah dia mama aku? Aku perlu tanya untuk dapatkan kepastian,tapi nanti kalau dia kata dia bukan mama aku,tak pasal pasal aku dan Zarya kena halau dari sini.Tapi kalau kau nak tahu kau mesti tanya Andrella "Aunty,boleh Andrella nak tanya sesuatu?" "Apa dia,tanyalah" balas aunty Saza "Gelang itu ada dua kan?" "Ya,macam mana Andrella boleh tahu?" memang sah aunty Saza mama aku "Sebenarnya saya ada juga gelang itu" aunty Saza kelihatan terkejut "A..a.apa nama penuh Andrella?" tanya aunty Saza tergagap gagap "Andrella Hiza binti Mohd Zarif" aunty Saza memelukku dan dia menangis "Anak mama" "Aunty ni mama saya ke?" "Ya" balasnya sepatah dan aku turut memeluknya dan kami menangis teresak-esak.Tapi kenapa papa cakap mama meninggal dunia waktu melahirkan aku? Tak apalah,yang penting aku dah dapat jumpa mama.

HATIKU TELAH DICULIK OLEH CINDERELLAWhere stories live. Discover now