Vader opent het raam. Lilly wordt wakker. 'Lilly! het is nacht, kom mee!' Zei vader. Lilly sprong uit haar bed. 'Papa, wat gaan we doen?' Vroeg Lilly aan haar vader. 'Je wilde toch wat meer transformatie lessen?' Zei vader. 'Ja!' Riep Lilly blij. Lilly kroop uit haar bed. Ze liep naar de kast, en pakte een zwart shirt met een donkerrode rok. Vader liep weg. 'Papa, wat ga je doen?' Vroeg Lilly. 'Ontbijt maken, of lust je niks?' Antwoordde vader. 'Tuurlijk lust ik wat!' Zei Lilly terwijl ze haar cape van de kapstok pakte.
Half struikelend liep Lilly naar buiten. Haar vader liep achter haar aan. 'Zo Lilly, waar wil je vandaag vanaf vliegen?' 'De hoge kerktoren!' Riep Lilly opgewonden. Vader hield een taxi aan. 'Waar heen, meneer?' vroeg de taxichauffeur. 'De hoge kerktoren!' Riep Lilly weer. 'Oké.' Antwoordde de taxichauffeur. Hij trapte het gaspedaal in, en ze waren weg.
'Papa, daar is de hoge kerktoren!' Riep Lilly voor de derde keer. Vader zuchtte: 'Kom op Lilly, we moeten naar de trap! Lilly was helemaal opgewonden, en stuiterde zo de trap op. Vader daarentegen niet. Toen hij eindelijk boven was, was Lilly niet meer te houden. 'Ja, pap? Mag ik, mag ik, mag ik?' Vader knikte: 'Ja Lilly, weet je het nog?' 'Ja! eerst draaien, springen, armen zwaaien en dan...' Lilly sprong van de kerktoren. Er ontstond een flits, en een knal. Lilly was getransformeerd naar de gedaante van een vleermuis! 'Eindelijk!' Schreeuwde ze uit. Ze wachtte af tot haar vader ook kwam. 'Hmm.. waar blijft hij?!' Lilly vloog naar boven. Hé? De kerktoren was van boven helemaal zwart, met een kleine vlam hier en daar. Lilly begreep er niets van. Ze vloog naar de andere kant. Ze ging op de reling zitten, en keek naar beneden, ze werd een grijs vleermuisje. Ze zag een grootte, brandende steen. Ze kon net een arm en been eronder zien. Lilly barste in tranen uit; haar vader was geraakt door een meteoriet! Snel vloog ze naar beneden, ze draaide rond, ze werd weer een vampier. Alle andere vampiers kwamen er ook omheen staan. Mensen probeerde haar vader onder de meteoriet uit te trekken, maar dat ging niet. Opeens wees iemand naar Lilly: 'Heb jij dit veroorzaakt soms?' Ze keek de man vragend aan. Een andere vrouw deed mee met de man: 'Ja inderdaad, hoe kom je hier anders? En waarom was je een vleermuis? ik heb alles gezien!' 'Huh? Dat kan niet eens! ik heb helemaal niks gedaan, dat is mijn vader!' Verdedigde Lilly zich. 'Jaja.' Zei de vrouw zuchtend. Opeens gingen er meer vampiers zich ermee bemoeien: 'Ja, tuurlijk niet! Er zijn veel vampiers die hun vaders vermoorden.' 'Ik niet! ik hield van hem!' Zei Lilly verdrietig. 'Kom mee allemaal.' Zei de man die Lilly begon te beschuldigen: 'We gaan naar de burgermeester, die wil haar vast ook weg hebben!' De man liep weg, met alle vampiers erachter aan. Lilly bleef stokstijf staan.
JE LEEST
Dracula Lilly
VampireLilly is een vampiermeisje. Ze woont samen met haar vader in het zogenaamde 'Shadow-Ville' dat is een stadje waar alleen vampiers kunnen komen. Maar op een dag slaat een meteoriet in. Er ligt iemand onder, het is.. Lilly's vader! Lilly is kapot. Ze...