"Athilia saya rindu awak" Kata iqmal ."Saya rindu awak jugak .Miss you a lot".Kata Athilia.
Terbangun Athilia dari tidurnya kerana iqmal masuk dalam mimpinya."Haish rindu sangat ke aku kat dia sampai termimpi -mimpi."Dia ingin menyambung tidurnya kerana baru pukul 5.00 pagi .Niat di hati ingin menyambung tidur kerana ingin mimpikan iqmal lagi.First time iqmal muncul dalam mimpinya.Bila pejam je mata ,mimpi dah tak sama dan Athilia hilang mood untuk sambung tidur .
Setelah selesai solat tahajud,solat taubat dia membaca Al-quran sementara menunggu waktu subuh..(Athilia dan iqmal nie orangnya memang jaga solat).Dalam setiap doa Athilia pasti selit satu doa untuk Iqmal .
Iqmal bingkas bangun dari tidurnya ."Dah kenapa Athilia masuk dalam mimpi aku nie" Kata hatinya.Dia melihat jam locengnya sudah menunjukkan pukul 6 .Dia bangun untuk menunaikan solat subuh.
******************************
Athilia siap mengemas begnya untuk pergi ke Asrama. Dia mengelap air matanya yang makin menjadi-jadi .Dia pasti akan rindukan keluarganya .Maklumlah tak pernah berpisah dengan keluarga.
Tok tok tokkk."Boleh ibu masuk" kata ibunya yang berada di depan pintu bilik Athilia.
Dia menyeka baki air matanya "Masuklah tak kunci pon "." Nak ibu tolong" ibunya bertanya sambil membelek bagasi milik anaknya." Eh takpe dah nak siap dah".
Hari ini pendaftaran di Asrama.Dia mencium dan memeluk ibunya sekuat hati,Kemudian perkara yang sama dia buat pada ayah ,dan adik-adiknya.Bila mereka hilang dari pandangan mata Athilia setitik air mata jatuh ke tanah.
Hari pertama dah jatuh sebab telanggar bahu orang.Dia menggosok punggungnya ."sorry sorry tak perasan" kata Athilia ."sorry juga saya jalan tak tengok depan"."Hai nama saya meera " dia menghulurkan tangan untuk berjabat tangan dengan Athilia ."Hai nama saya Athilia " menyambut tangan Meera ."Kita jadi kawan eh?"."okay!".Athilia Rasa seronok sebab dah dapat sorang kawan Pada hari pertama duduk situ.
############################
Sorry kalau bab nie tak best idea tak de..Ayat pon cam pelik sikit en.hahaha..Sorry.
YOU ARE READING
Ex Crush aku , Pengapit lelaki aku?!!
Novela JuvenilCinta Athilia pada iqmal tidak pernah pudar sampai dia terpaksa berpindah sekolah. Pertemuan yang tidak dirancang Athilia berjumpa dengan crush dia pada zaman sekolah, Iqmal .Cinta Athilia kembali berputik .Adakah perkahwinan dia dengan faqeeh akan...