Bab 1

83 2 1
                                    

Najmi bagaikan cacing kepanasan Duduk tak kena berdiri salah. Akhirnya dia mundar-mandir di ruang tamu rumah ibunya.
" Kamu ni kenapa najmie gelisah semacam je cuba bawa bertenang sikit mari duduk sini minum dulu " ujar Datin Zawiyah yang menatang dulang berisi air.
Najmi teragak-agak samada nak berterus terang atau tidak. Najmi meneguk sedikit air. Hatinya cukup gelisah takut ibunya tak dapat terima apa yang bakal dia suara kan sebentar lagi.
" Takde ape lah ma, saja mie rindu dengan mama tu yang balik jenguk mama tu " ujar najmie cuba menyembunyikan hal sebenar.
" ish-ish dah tu yang kamu gelisah sangat tu kenapa ? Mama okey je la kat sini " Soal Datin zawiyah.
" Takde la ada masalah kat tempat kerja lah ma. Ada barang rosak " najmie bohong sunat sebab tak ingin ibunya mengetahui bahawa dia d'sahkan menghadapi penyakit berbahaya.
" Tak pe lah ma, jimie balik dulu sebab esok nak kena pergi tengok tapak projek " Najmi meminta diri untuk pulang kerana tak sanggup melihat ibunya yang mulai curiga terhadapnya.
" Aik cepat nau kamu nak balik. Ha yelaa hati-hati bawak kereta tu, makan minum tu jaga sebab anak mama ni makin lama makin kurus macam orang sakit je " Datin zawiyah menasihati anaknya.
" okey boss, balik dulu ye assalamualaikum " ujar najmie yang dah berada di keretanya.
Haish budak ni orang nasihat taknak dengar laju je pecutnya.
Sebuah kereta mewah memasuki ke halaman rumah. Dato Anuar wilson keluar dari kereta.
" Eh tadi abang rasa macam terserempak dengan kereta jimie kat simpang depan tadi. Dia ada datang ke " Soal Dato' Anuar Wilson.
" Aah, dia balik kejap je saja nak lepas rindu " ujar Puan Zawiyah.
Dato' Anuar wilson masuk ke dalam rumah penat seharian di pejabat.

Maafkan AkuWhere stories live. Discover now