Bab 9

527 28 9
                                    

Setelah penat bersekolah Athilia rehat di atas katil dormnya.Otak penat bekerja setiap hari , Hanya satu je cara untuk rehatkan mindanya ialah baring sambil tutup mata ,Fikirkan benda yang Dia inginkan berlaku Kiranya macam berangan Lah.

Baru nak start berangan Meera mengejut Athilia dengan menjerit "bahhhh" di telinga Athilia.Athilia terus bangun dan melatah ,Gugur jantung dibuatnya.Meera hanya tergelak kecil melihat gelagat Athilia sebegitu rupa.

"Woi sebaik aku takde penyakit jantung tau " Kata Athilia ."Hahahahha sorry lah beb .Aku ada benda nak cerita kat kau nie" Balas Meera.Athilia bersemangat nak tahu ,macam hot news Sangat je."Apa dia?"Athilia berkata sambil sambil mengangkat keningnya.

Meera diam seketika sambil mengambil Nafas yang panjang.Huish Reaksi dia nie memang Hot news nie.

Meera mendekatkan mulutnya ke telinga ku."Aku dah ade crush ,hensem doh baik pulak tu".Aku semakin berminat nak tahu siapa Crush Meera ."Siapa crush kau yang kau puja sangat tu"

"M.Haziq Iqmal".Gugur jantung naik semula dengar nama yang disebut Meera."Ouh okay lah tu"Athilia berkata sambil membuat riak selamba Supaya Meera tidak syak apa-apa." Kau kenal kan dia?" ."Hmm" itu je Athilia mampu balas."Dah lah wei aku nak tidur ,itu je aku nak bagitau kau" Kata Meera sambil mengangkat kaki menuju ke katilnya.

Macam-macam perasan Athilia sekarang setelah dengar berita yang baru Meera sampaikan.Kebanyakkannya Ialah Jeles.

******************************

Athilia menuju ke kantin untuk pergi rehat.Harapannya Iqmal yang duduk sebelah dia seperti hari itu.Tapi Malangnya ,rasa macam nak menangis tengok Iqmal rehat dengan Meera betul -betul berhadapan dengan meja yang Athilia duduk.

Lagi sakit mata bila melihat Iqmal dan Meera gelak ketawa bersama.Jelesnya MasyaAllah .Walaupun dia dah banyak kali gelak bersama -sama dengannya tapi jeles tetap menguasai dirinya.

Iqmal tidak menyimpan perasaan apa-apa pon terhadap Meera ,dia hanya anggap Meera sebagai kawan tidak lebih dari itu.Iqmal melihat Athilia ada berhadapan mejanya , Kebetulan dia ingin menanyakan sesuatu pada Athilia .Iqmal pergi ke meja Yang Athilia duduk tanpa berkata apa-apa pada Meera.

Athilia melihat iqmal macam menuju ke mejanya lalu Athilia pusingkan badanya lalu pergi dari kantin.Iqmal pelik dengan kelakuan Athilia itu.

Athilia Dah set dalam hati dia tak mahu sebab sorang lelaki dia bergaduh dengan Meera .Athilia Think positive.Dia cuma jeles je.

############################

Bila kita ada crush dan ada kawan kita pon suka pada orang yang sama jangan sampai putus kawan sebab sorang lelaki dan jangan marahkan crush awak..Ingat crush Awak tu bukan Boyfriend awak sampai nak kongkong dia.^Nasihat je.

Ex Crush aku , Pengapit lelaki aku?!!Where stories live. Discover now