Urban Lagend: Aka Manto

16 2 0
                                    

Bella are u okay?",tanya Sara yang dari tadi memerhatikan tingkah laku kawannya yang tidak senang duduk.
No, tak ok langsung! Perut aku ni buat hal la time ni. Eh jap jap!! aduh! terkentut pulak. tak tahan sangat ni. Wow!! Aroma betul.pergi la buang sana. Tu pon nak aku ajar ke? marah Sara
Sara~~ temankan aku please. I'am begging u.. pinta Bella dengan muka yang tak tahan.
Ok! tapi kau jangan sesekali guna tandas hujung sekali tu. kau tau kan cerita tu. Aku tak nak kawan aku jadi mangsa seterusnya.
yelah yelah!! Jawapan tak tahan Bella.
Cepat la jom!! Sambung Bella lagi.
Sampai sahaja mereka di depan pintu tandas Sara menarik tangan Bella.
" Aku tunggu kat luar je tau! Kau tu buang cepat sikit." Pinta Sara.
Ok! Bella pun berlari-lari anak mencari tandas yang kosong kerana khuatir "benda" tu tak sempat nak dibuang.
unfortunetly. semua tandas digunakan except the "TANDAS HUJUNG".
Tanpa befikir panjang Bella pon melangkahkan kaki kedalam tandas tersebut lalu membuka.. ok fikir sendiri ye reader.
Fuhh!! lega~~ but suddenly bella teringat tentang pesanan Sara yang melarangnya daripada menggunakan tandas hujung.
OMG!! Sara tolong aku, jeritan daripada Bella yang tersangkut-sangkut tidak dapat didengari oleh Sara. Bella merasakan ade sepasang mata yang memerhatikannya sejak kakinya melangkah masuk ke tandas. Bella teringat kembali kejadian kematian beberapa orang pelajar perempuan yang kononnya mati disebabkan menggunakan tandas hujung yang digunakannya sekarang.
"Merah atau Biru" suara yang entah dari mana tiba tiba muncul digegendang telinga Bella.
Siapa tu?? Bella memberanikan diri bersuara.
"Aku tanya merah atau biru?" Sekali lagi suara tersebut kedengaran dengan lebih lantang.
Bella yang ketakutan cuba membuka pintu tandas namun gagal.
"Woi!! Jangan main-main lahh. Siapa tu?? Kau nak ape dengan merah dan biru tu?"
Kau tau kann.. hehehehe.. suara tersebut ketawa..
Ape kau nak ha?? Bella tidak tahan dengan suara tersebut.
Merah aku nak darah kau..biru pulak aku cekik kau sampai biru.. hehehehe..
Arghhhh!! Sara terkejut apabila mendengar jeritan yang daripada suara yang biasa didengarinya. Sejurus itu Sara memasuki tandas tersebut beserta beberapa orang pelajar perempuan yang lain. Pelajar lelaki yang lalu dikawasan tersebut juga ada yang menjengah ke dalam tandas tersebut.
Sara memeriksa setiap tandas tersebut sehinggalah tandas yang terakhir.
Bella~~ Sara menangis dengan semahunya apabila mendapati tubuh rakannya tidak lagi bernyawa. Penyesalannya kerana tidak menemani rakannya di dalam tandas membuatkannya hiba.
Sara mendapati muka rakannya membiru dan terdapat kesan dicekik.
Di suatu sudut, kedengaran bisikan kecil yang menyebut "itu biru, kenapa tak pilih merah?" Hehehehe.. hehehehehehehe...

#sorry sebab tak best. Inshaa Allah akan dipertingkatkan

Kisah Hantu-Hantu JepunWhere stories live. Discover now