Lubang di bumbung

9 0 0
                                    

"Zack. Please don't leave me. I love u zack" Mell merayu.

"Mell tolonglah.. aku dah tak sayang kan kau. Aku dah ade orang lain."

"Siapa perempuan tu Zack? Tell me.."Sampai hati u zack, ape kurangnya I dengan dia?" Mell menangis.

"Lantak aku lah.. aku dah bosan dengan kau.."balas Zack

"Dulu you yang nakkan I. Sekarang kenapa tak lagi?"

"Itu dulu..People change so do i. Dulu you yang paling hot sekarang tak lagi"

"Kau tak ikhlas suke kan aku rupanya. Mana perempuan tu. Biar aku balas dendam"

"Hoi!! Kau jangan pernah sentuh dia ea.. mampus kau kalau kau berani apa-apakan dia."

"Kau ingat aku tak berani!Aku boleh upah orang la.. kau tunggu",terukir senyuman dihujung bibirnya.

"Zeppppp" sekali libasan Mell terus tidak sedarkan diri. Zack tersenyum puas. Kayu hokinya dilepaskan. Zack yang merupakan kapten hoki di sekolahnya menggunakan kayu tersebut untuk memukul Mell.

"Kesian kau. Mati sia-sia.. dulu kau cantik. Sebab tu aku tergoda. Walaupun ramai yang nakkan kau tapi kau pilih aku sebab aku paling hot. Well! Orang hot mesti lah dengan orang hot but now it's not you my dear. "

Flashback

"Zack jumpa aku lepas habis sekolah" pinta Mell

"Hurmm..", jawapan ringkas Zack

End of flashback

Kini zack mencabut jubin bumbung di kelasnya. Mell yang sudah tidak bernyawa diletakkan di dalam lubang tersebut. Kemudian lubang tersebut ditutup semula.

"Haha. Tak kan ade yang perasan kematian kau. Sebulan lagi kita jumpa ye sayang" Zack bahagia

"Kringgg.. kringgg.." telefon Zack berbunyi. Tanpa melihat ke skrin, zack terus menjawab telefonnya.

"Hello sayang.. you kat mana tu?" Ross bertanya.

"I baru habis berlatih hoki." jawapan selamat Zack sambil meninggalkan kelasnya itu dan tidak lupa membawa barang Mell

"Oohh.. i just nak tanye.. cuti sebulan ni you nak buat ape? Duduk rumah je ke?"

"Dating dengan you la sayang.."

Ross kegirangan. " ok. See u soon.. bai dear"

"Bye" panggilan daripada Ross dimatiakan. Zack sampai kerumahnya dan terus mendapatkan cangkul untuk menggali lubang di belakang rumahnya. Setelah selesai zack melempar barang milik Mell dan menebus kembali tanah. Zack tersenyum lega.

After a month

"Ross.. Zack dah tunggu tu" panggil Puan Su.

"Ok mom." Ross segera turun dan mencium ibunya lalu terus berjumpa dengan Zack.

"Miss you dear."

"Miss u too." Zack menjawab sambil mereka berpelukan.

"Jom pergi sekolah."

"Ok jom"

Sampai sahaja disekolah ,mereka digemparkan tentang berita kehilangan Mell.

Zack hanya diam membatu sepanjang berada di dalam kelas kerana khuatir rahsianya akan terbongkar. Mata nya tidak henti memerhatikan lubang di bumbungnya.

"Perhatian semua! Ok. Terima kasih. Korang tahu kan setiap tahun sekolah ni akan buat aktiviti menjelajah sekolah pada waktu malam. Dah jadi tradisi sekolah ni. Jadi saya nak tanya siapa yang tak dapat nak ikut program ni?" Tanya ketua kelas

Sandra mengangkat tangan. "Aku ade sakit jantung"

Alasan yang kukuh! Ok. Siapa lagi?

N mengangkat kanan dengan suara yang terketar-ketar "aa..aku.. pon ade hal.. aku.. asmaa..."

Ok. Kau tak bohong kan??

"Ta.. tak" Jawab N. N tahu ade aura yang jahat Di dalam kelasnya. Namun perasaannya itu tidak diendahkan dek kerana Terlalu risau akan kehilangan Mell. Memang N dan Mell merupakan rakan baik namun hubungan mereka semak in renggang setelah Mell mempunyai teman lelaki.

Zack hanya memerhati gelagat rakan sekelasnya. "Adoi korang, bukan ada hantu pon. Releks la" Zack berseloroh.

Waktu malam

Semua pelajar telah berkumpul. Ketua kelas memberi arahan dan semua pelajar sangat teruja untuk memulakan misi mereka. Ye! Misi menjelajah sekolah.

Semua kawasan sekolah sudah diteroka dan kawasan terakhir mereka adalah kelas mereka. Berbekalkan lampu suluh, semua pelajar mula berjalan ke arah kelas mereka.

"Eh! Bau apa ni. Busuknya!!" semua pelajar mula panik. Bau yang dihidu memang sah dari kelas mereka. Ada sebilangan yang takut ada juga yang semakin ghairah untuk masuk.

Ketua kelas memainkan peranannya. Semua rakan sekelasnya disruh untuk masuk dan duduk Di tempat masing-masing.

"Zack, idea siapa lah yang ajak buat benda ni malam-malam" Tanya Ros kepada Zack.

"Entahlah. I rasa kita kena balik la. Semua ni nonsense. Buang masa" Zack bangun dan menuju keluar pintu kelas.

"Eh! A pasal pintu ni tak boleh bukak? Woi siapa yang kunci pintu ni? Nada Zack tegas. Semua pelajar mula panik.  Masing-masing sudah berkumpul untuk membuka pintu tersebut namun gagal. Tiba-tiba kedengaran bunyi tangisan. Dari bunyi yang sayu kini berubah kepada Nada yang lebih nyaring.

Semua pelajar mula panik. "Aa.. Arah bunyi tu dari celling atas kita wei" ketua kelas yang menggelatar menghala jarinya ke arah atas.

"Pelik! Terdapat jubin yang kosong. Sejak bila?" Salah seorang pelajar hairan.

"Zackk sayang.. Ooo Zackk.. Saya Diatas ni. Marilah~~~" satu suara wanita memecah kesunyian mereka. Satu... Duaa.. Zuppp!!! Ada sesuatu terjuntai dari lubang tersebut diikuti dengan kepala. Apa?? Kepala?

Terliha pucat lesu muka wanita tersebut. Memang sah, itu Mella rakan sekelas mereka. Namun Rupa bentuk fizikalnya sudah berbeza.

Semua pelajar semakin resah terutama Zack. "Kenapa kau gnggu aku lagi ha??" jawab Zack.

"Aku nak kau. Hanya kau!" Padangan mata tajam kearah Zack. Hantu Mella turun perlahan- lahan sehinggalah kelantai. Laju badannya bergerak kearah Zack dengan sekali cakaran, darah memercik dari leher Zack. Hantu Mella memeluk erat Zack yang sedang bergelupur.

Bola matanya semakin merah. Darah mula mengalir dari matanya. Pandangan Mella dituju kearah rakan sekelasnya. Semua pelajar meronta ronta untuk keluar.

"Krekk!" Bunyi pintu kelas terbuka dengan sendiri. Semua pelajar mengambil langkah seribu keluar dari kelas itu.

Ros yang menyaksikan kejadian itu terkaku lantas ditarik keluar oleh rakannya. "Zack dah mati?" mindanya celaru. Semua pelajar laju pulang ke rumah masing-masing.

Semua pelajar mempunyai 1 tanggapan yang sama. Ye! "Zack membunuh Mella"

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 26, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Kisah Hantu-Hantu JepunWhere stories live. Discover now