Hoofdstuk 6

256 10 3
                                    

Ashton zat op de bank op zijn telefoon. Zijn voeten lagen op de salon tafel en de televisie stond aan. Er waren beelden te zien van een aanval op een drugskartel. Ashton zag dat ik keek en legde zijn telefoon weg. Hij wenkte me en ik ging naast hem zitten met zoveel mogelijk ruimte tussen ons in. ''Mooi he, dat drugskartel hebben wij aangevallen. Ze stonden ons in de weg.''Ik reageerde niet. Ashton leek me redelijk ongevaarlijk maar ik vertrouwde hem voor geen cent. Ik was dan ook zeker niet van plan lijdzaam toe te zien hoe ik het gekooide vogeltje was. Ik was al bezig met een plan. Stap één daarvan was dit gebouw onderzoeken en uitvogelen hoe ik hier het snelst weg zou kunnen komen. Daarvoor had ik Ashtons hulp nodig zonder dat hij dat door had. Hij leek me geen simpel persoon en ik zou uit moeten vinden hoe ik hem het beste kon manipuleren. Het leek me dan ook geen slecht idee om hem voorzichtig uit te horen.

''Hoelang denk je dat ik hier moet blijven?'' vroeg ik hem terwijl ik naar de grond keek. ''Ik heb geen idee, dat kan twee dagen duren of twee weken en misschien ook langer.'' Gekweld keek ik hem aan. ''Tot die tijd moet ik hier dan maar een beetje zitten niksen of zo?'' ''Komt het wel op neer'' zei hij terug. ''En jij dan, woon je hier helemaal in je eentje?'' vroeg ik. ''Je hebt Claire en Elmo al ontmoet. Voor de rest zijn er nog een paar anderen die in dit gebouw wonen.'' ''Is Elmo die rooie?'' vroeg ik hem verbaasd. '' Jep''. ''Hoe oud zijn jullie allemaal dan?'' ''Je stelt wel veel vragen zeg.'' ''Vind je het gek, ik wordt zeg maar vastgehouden hier. dan wil ik ook weten wie mijn ontvoerders zijn.''  Hij sloeg zijn ogen ten hemel. ''Negentien''antwoordde hij kort. Ik merkte aan hem dat hij er genoeg van had.

Ik hield mijn mond en nam nu eindelijk de tijd om hem eens goed te bekijken. Hij had zwart haar en een sterke kaaklijn. Zijn ogen waren voor zover ik kon zien donker. Zijn lippen waren vol. Ik liet mijn ogen naar zijn shirt glijden. Ik zag zijn spieren opbollen en zijn armen waren ook gespierd. Oftewel het meest gevaarlijke type jongen. Ik haatte dat ik het moest vaststellen maar hij was leuk om te zien. ''Je staart naar me'' merkte hij op. ''Je punt?'' kaatste ik terug. ''Dat is onbeleefd'' zei hij met een stalen gezicht. ''Ik kantelde mijn hoofd lichtjes en trok mijn wenkbrauwen op. ''Zie ik eruit als het type meisje dat iets geeft om haar manieren?'' Een duivelse grijns trok over zijn gezicht. ''Geen zorgen je leert het wel'' melde hij me kort. 

Het was inmiddels al laat geworden en ik voelde hoe ik moe werd. Ashton zag het ook. ''Kom mee'' zei hij. Even serieus wat had hij met die bevelen. Ik rolde met mijn ogen en stond zo langzaam mogelijk op. Ik liep achter hem aan naar een gangetje aan de andere kant van het huis. Aan het einde daarvan was een deur. Met een sleutel maakte hij die open en trok me naar binnen. In de kamer stond alleen een bed en een kast. in een nis was een krakkemikkig uitziende toilet gebouwd. ''In de  kast liggen nog wel kleren, morgen kom ik je wel weer halen.'' Hij liep de kamer uit en ik hoorde de deur op slot gaan. Ik wachtte totdat ik zijn voetstappen weg hoorde gaan en begon de kamer te onderzoeken. Misschien dat hier iets bruikbaars lag. 

Langs de hele bovenkant liepen wel buizen, maar daar had ik niks aan. Tenzij is ze zou breken en proberen hem ermee neer te slaan. Ik speurde de hele kamer door maar nergens lag iets wat ik kon gebruiken om hier weg te komen. Daarna maakte ik de kast deuren open. Daar lagen inderdaad nog kleren in. Er lag een grijze jogging broek en een bloesje. Een hele berg met sokken en wat vieze  werk kleding. Er lagen ook een paar nette jurken in en helemaal achterin een gescheurd topje. ik trok het topje en de joggingsbroek aan en ging in het bed liggen. Ik wilde aan de ene kant alert blijven en zorgen dat ik overal op voorbereid was maar aan de andere kant was ik zo moe. Langzaam viel ik dan toch in een droomloze slaap. 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Saai stukje i know. Ben wel benieuwd wat jullie vinden. 

Stay Awesome 





Badass rulesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu