♡Truth or Dare♡
*10 minit berjalan*
Yuju: Mana jalan pintasnya Luhan??kau cakap ada...tak ada satu jalan pintas pun aku nampak..semuanya jalan mati...
Bomi: Ha'a..betul cakap Yuju...Luhan,kita dah sesat ni..
Sehun: Nampaknya study group kita tak jadi lah ni??
V: Nampaknya macam tu lah..
Chanyeol: Waaaa!!!nak balik!!!!!(meraung tak tentu fasal)
Luhan: Kau kenapa Chanyeol??meraung macam orang gila??
Chanyeol: Aku takut lah Luhan..kita kan dah sesat dalam hutan..and then hari pun dah nak gelap..and then kita nak tinggal mana???
Bomi: Amboi...banyaknya kau punya and then...kita tidur aje lah kat sini smpai pagi..apa salahnya???
Chanyeol: Kau gila ke Bomi??nak tidur kat sini??macam mana kalau ad binatang buas??aku tak nak mati lagi..
Sehun: kenapa dengan kau ni Chanyeol??mengarut tak tentu fasal??(menyekeh kepala Chanyeol)
Chanyeol: Kau dah kenapa sekeh kepala aku??
Sehun: Memang patut pun aku sekeh kepala kau yang berfikiran kolot ni...
Yuju: Entah...
Bomi: Sepatutnya aku pun sekeh kepala kau biar jadi cerdik sikit...(ketawa)
Chanyeol: Sampai hati korang..(buat muka marah+merajuk)
Bomi: Olo olo...merajuk pulak dye ni...
Bomi and Sehun: Chanyeol...mianhae..kitorang tahu kitorang tak sepatutnya buat mcam tu kat kau...mianhae Chanyeol...
Chanyeol: Baiklah..aku maafkan korang berdua tapi...(percakapan Chanyeol dipotong oleh Luhan)
Luhan: Ehh!!!Dah2 lah korang bertiga berdrama kat sini...dah nak malam ni..jom ikut aku pergi depan sana...
Semua: okey....
*10 minit kemudian*
Baekhyun: Luhan!!aku nampak macam ad rumah lah kat depan sana tu??
Chanyeol: Mana??mana??
Baekhyun: Itu!!kat depan sana tu...(tunjuk ke arah rumah tersebut)
Chanyeol:Ha'a lah...Luhan!!tu rumah kat depan tu..
Luhan: Ya aku tahu!!!
*Di depan rumah agam yang lama*
V: Yo!!Yo!!wait a second...macam mana kau ad kunci rumah agam ni Luhan??
Baekhyun: Luhan,tempat apa ni??
(pertanyaan V dan Baekhyun dihiraukan oleh Luhan..Kemudian,setelah pintu dibuka,mereka semua menapak masuk dengan berbagai perasaan di hati masing2.. mereka melangkah masuk dengan perlahan2 kerana keadaan di situ sangat gelap..hanya telefon bimbit Luhan yang menjadi penyuluh jalan..)
Luhan: Jom ikut aku pergi sana...nanti aku cerita kat korang semua..
(Luhan membawa mereka semua ke sebuah bilik yang dipenuhi dengan barangan antik yang disusun rapi...mereka semua mengambil tempat masing2 di sebuah meja makan yg besar...Kemudian,lilin dinyalakan di tengah2 meja makan tersebut sehingga menerangi seluruh ruang di dalam bilik tersebut)Bomi: Apa tunggu lagi cepatlah cerita apa yang terjadi tadi V??kenapa penjahat2 tu kejar kita??
V: Lagi sekali ayah Yuju nak jual dia kat orang jahat tu..
Chanyeol: Orang jahat??Yang kejar kita tadi tu??
V: Begitulah nampaknya..
Bomi: Luhan ni rumah kau ke??
Luhan: Buat masa ni..memang rumah ni aku punya..korang nak dengar cerita pasal rumah ni tak??
(Mereka semua hanya memberi isyarat dengan menganggukkan kepala masing2)
Luhan: 10 tahun yang lalu.......
♡To Be Continue ♡
#Apakah yang akan terjadi??
#Jangan lupa baca Chapter 8
#Mianhae x best and pendek
#Fanfic by Dhia_Taehyung_Arts_Work
YOU ARE READING
"Truth Or Dare??" [COMPLETE]
HorrorCome and read my ff... Cast : Kim Taehyung BTS as V Choi Yuna GFRIEND as Yuju Xi Luhan as Luhan Byun Baekhyun EXO as Baekhyun Yoon Bomi APINK as Bomi Park Chanyeol EXO as Chanyeol Jeon Jungkook BTS as Jungkook Oh Sehun EXO as EXO Hwang Eunbi GFRIEND...