♡Chapter 9♡

221 13 0
                                    

♡Truth or Dare♡

*Di luar rumah agam..Yuju dan V rancak bersembang*

V: Erm..Yuju...awak okay tak??

Yuju: Huh!!!saya okay je..waeyo??

V: Aniya..kat luar ni kan sejuk..nantikan badan awak tu masuk angin..nanti awak demam siapa yang susah??

Yuju: Gwenchana..saya dah biasa dengan angin sejuk kat luar ni..(tipu V..padahal dia tu dah kesejukan..)

V: Awak jangan tipu saya lah...saya tahu awak kesejukan kan??Nah!!!pakai ni...(hulurkan kot yang dipakai olehnya)

Yuju: Gwenchanayo..ambil lah..nanti awak pulak yang sejuk..

V: Awak pakai je lah...lagipun saya panas..tu yang saya nak duduk kat luar ni..

Yuju: Erm..gomawo V..V!!saya nak tanya satu soalan boleh??

V: Boleh..awak nak tanya apa??

Yuju: Sebenarnya awak suka ke dekat Shin B tu??

V: Ehh!!mana ada...saya tak akan pernah suka dekat dia...dia tu tak menepati ciri2 wanita idaman saya..

Yuju: Apa ciri2 wanita idaman awak??

V: Erm..saya suka perempuan yang lemah lembut,sopan,romantic,caring and setia..

Yuju: Ouhh...

V: Yuju,apa pulak ciri2 lelaki idaman awak??

Yuju: Ciri2 lelaki idaman saya??erm..saya suka lelaki jenis yang tak pentingkan diri sendiri,caring,lelaki yang pandai pujuk bila saya merajuk,romantic and last sekali setia...

V: Ouhh...Yuju..awak dah ad teman lelaki ke??

Yuju: Erm..setakat ni tak ada lagi..ye lah..mana lah ada lelaki yang suka dekat saya..

V: Habistu Chanyeol??

Yuju: Chanyeol??dia tu kawan biasa aja lah..bukannya special pun..

(Hati V melompat keriangan...)

V: Mianhae..kalau saya tanya hal personal awak..

Yuju: Ehh...tak ada apa2 lah...saya okay je..

(Tiba2 Baekhyun muncul di belakang V dan Yuju)

Baekhyun: Amboi korang...sempat lagi berdating kat sini ye...

V: Mana ada kitorang dating lah..kitorang cuma borak2 kosong ja...

Baekhyun: Erm..ye lah tu..dah lah jom masuk Luhan panggil tu...dia ckap tak baik untuk kesihatan kalau duduk kat luar malam2 macam ni...

Yuju and V: Nae...

*Skip*

Luhan: Korang pergi mana tadi..

Yuju: Ambil angin and lepak kat luar tadi...

Bomi: Dating ea???(sakat Bomi)

Yuju: Tak ada lah..(muka berubah merah)

(Semua mengambil tempat duduk masing2..Tiba2 lilin dihadapan mereka semua terpadam lalu keadaan menjadi gelap-gelita..Dengan pantas Luhan menghidupkan semula lilin tersebut..Setelah keadaan kembali cerah,mereka dapati yang Bomi tiada di tempat duduknya..Mereka semua terkejut..Tiba2...)

Yuju: Aaaaaaaahhhhhhhhhhh!!!!!!!!!

♡To Be Continue♡

#Apakah yang akan terjadi??
#Jangan lupa baca Chapter 10
#Mianhae x best and pendek
#Fanfic by Dhia_Taehyung_Arts_Work

"Truth Or Dare??" [COMPLETE] Where stories live. Discover now